obey-robots.txt
08 December 2016, 10:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

hoe ziet een VDSL aansluiting eruit.

pegasos4all
hallo allemaal,

Ik krijg aanstaande maandag mijn nieuwe internet opgeleverd van kpn,
nu hoorde ik dat gelijk voor nieuwe klanten de nieuwe snelheid krijgt 80Mb ipv 50Mb.

Ik heb in het aansluitpakket een brief zitten dat ik de rode en blauwe draad moet gebruiken.

maar nu als ik het goed begrijpt krijg je bij die nieuwe snelheid VDSL2 pair bonding waardoor 80Mb mogelijk wordt.

mijn vraag: wordt bij VDSL2 pair bonding Rood en Oranje gekoppeld & Blauw en Wit gekoppeld? ivm de naam pair bonding?

kan iemand mij daar bij helpen op het antwoord?

mvg Cor

abbenhui
Pair bonding kan bij VDSL, maar is optioneel. Wordt voorzover ik weet momenteel alleen nog "experimenteel" gebruikt.
Begin maar gewoon met Rood en Blauw aan te sluiten.

Henk2304
Nee afgelopen week is de max snelheid van het Premium abo verhoogd naar 80/8 Mb/s. Dat gebeurt met pairbonding en voorlopig alleen nog voor nieuwe klanten.
Op mijn postcode helaas niet beschikbaar. Bovendien zijn bij mij de rode en blauwe draad niet aangesloten, maar alleen de witte/oranje, heb ik een tijdje geleden moeten ontdekken. Ik heb de EB van de woonkamer (4-polig steker) naar de meterkast verplaatst en nadat ik alles netjes volgens het boekje had aangesloten werkte er helemaal niets meer. Uiteindelijk na een belletje naar de KS bleek dat ik alles (ook verder in huis) op oranje/wit moet afmonteren. Dat destijds (in 1985 bij de bouw van ons huis) geen gebruik gemaakt is van rood/blauw, zoals bij mijn buren wel, doet mij vermoeden dat het rood/blauwe aderpaar ergens tussen de centrale en mijn huis toen al stuk was. En dat daarmee pairbonding voor mij wel eens helemaal nooit tot de mogelijkheden gaat behoren. En van glasvezel is bij ons de komende jaren ook al helemaal geen sprakeSad
L8r, Henk

Julius Caesar
Bij mij is pair bonding geinstalleerd. Je krijgt een speciaal modem (De Experiabox V8) dat pair bonding ondersteund. De KPN monteur zorgt ervoor dat middels een zogenaamde Y-kabel de beide paren bij elkaar komen. Ondertussen is in de centrale ook al een dergelijke actie uitgevoerd. Het lijkt me logisch dat paren rood/blauw en oranje/wit zijn, omdat default rood/blauw wordt gebruikt. Maar zoals ik al schreef, dat is voor de monteur.

De installatie ging overigens zeer soepel. Het langste was het wachten op het modem voordat deze goed opgestart was.

Piet
Ik heb een ISDN1-aansluiting met een Internet Standaard-abonnement. Door het ISDN kan ik geen hogere ADSL-snelheid of Interactieve TV krijgen, volgens KPN. Is dat wel mogelijk met pair-bonding?

Julius Caesar
Ik heb een ISDN1-aansluiting met een Internet Standaard-abonnement. Door het ISDN kan ik geen hogere ADSL-snelheid of Interactieve TV krijgen, volgens KPN. Is dat wel mogelijk met pair-bonding?

Helaas niet. Het zal eerst omgezet moeten worden naar POTS en daar kan dan, indien mogelijk VDSL2 (en eventueel met pair bonding) overheen. Pair bonding wordt alleen geleverd met VDSL2.

cuore verde
Hoi,

Je moet je huidige abonnement overzetten naar internetplusbellen Adsl, voordat je in aanmerking komt voor Vdsl of eventueel met pairbonding Vdsl2.
Er zijn wel een paar belangrijke dingen die je moet controleren.
-Geen alarm met een meldkamer.
-Maximaal twee tel. nummers zijn over te zetten.
-Plaats van de experiabox is binnen een meter van de isra. (om storing te voorkomen)
Daarnaast is de afstand van de KPN centrale tot jouw huis ook van invloed, (Vdsl werkt ongeveer tot 2km.) of er zit glasvezel in de streetcabinet waar je op aangesloten bent, dan is het geen probleem.
Het is een beetje omslachtig, maar het is de enige manier

Succes......

Piet
Volgens KPN is het ISDN de bottleneck. Daardoor zou het nu niet mogelijk zijn om een hogere internetsnelheid of Interactieve TV te krijgen.

cuore verde
Hoi,

Dus om dat probleem op te lossen moet je van isdn overstappen naar internetplusbellen zodat er alleen een breedband-dienst over blijft, en dan kun je overstappen naar een ander abonnement met meer bandbreedte en meer diensten.
Of je besteld een tweede abonnement met tijdelijk een ander telnr. en laat het nummer achteraf overzetten van isdn naar je vdsl internetplusbellen abonnement.

Succes............

jacobus57
alles blijft het zelfde dus de rode en blauwe draad moet gebruiken.
de snelheid is afhankelijke van de afstand naar de centralen kpn
ik hoop je hier bij genoeg te hebben geïnformeerd

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe ziet een VDSL aansluiting eruit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Buurman ziet mijn printer in het netwerk Hardware instellingen 2 21 december 2015, 21:17
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing 4 09 maart 2015, 23:22
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem? KPN met eigen modem/router 10 19 december 2014, 01:08
haperend tv beeld VDSL KPN Internet Storing 4 26 november 2014, 23:41
Opnames iTV van VDSL naar glasvezel KPN Glasvezel diensten 2 02 november 2014, 21:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:31:34
| glim02:16:18
| KaPteiN03:24:11
| dirkjohan13:24:24
| Peterkessen21:19:57
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10