obey-robots.txt
09 December 2016, 14:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Experiabox v8 aansluiten i.p.v. siemens sx55x

ReneB
Hallo,

Ik heb momenteel een internetplusbel abonnement (incl. interactieve tv) van KPN. Daarvoor maak ik gebruik van de experiabox van Siemens sx 551 (grijs exemplaar). Alles werkt prima. Binnenkort (enkele dagen) ga ik over op glasvezelabonnement KPN. KPN heeft mij inmiddels het pakket gezonden, inclusief nieuw modem V8. Ik weet niet of dit de aanduiding voor het ZTE-modem is of niet. Hoe dan ook, ik wilde vandaag het nieuwe modem alvast ophangen en aansluiten t.b.v. het abonnement dat ik op dit moment heb. Ik heb nu de tijd en kan zodoende alvast alle instellingen (portforwarding etc.) overbrengen. Als KPN monteur dan over enkele dagen komt hoeft hij alleen maar glasvezelkastje te activeren en aansluiting te realiseren (op wan-ingang experiabox v8). Probleem is: kan de experiabox v8 wel worden gebruikt voor mijn huidige abonnement. Ik dacht dat het voldoende zou zijn om de experiabox v8 aan te sluiten op het israpunt d.m.v. snoer tussen israpunt en dsl-ingang experiabox v8. Alleen: de lampjes power en wireless gaan wel branden, maar de andere lampjes (voice, broadband, internet en tv) niet. Doe ik iets niet goed, of kan het gewoon niet?

highflow
Ik snap je verhaal niet echt
maar weet wel dat de ZTE H220N ook voor glasvezel geschikt is en tv
als er geen lampje brand van broadband internet en of tv dan is er geen lijn of de modem is nog bezig om zich in te stellen , in een half uurtje ofzo zou dit in orde moeten zijn , branden de lampjes dan nog niet is er wat fout
met glasvezel krijg je een nieuwe "isra" laat maar zeggen, en is gewoon ene kastje waar je dan een RJ45 op aan kan sluiten dit naar de WAN ingang van de ZTE box en niet de DSL ingang zoals bij ADSL/VDSL .

ReneB
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij is de experiabox v8 die ik heb geen zte maar de arcadyan. Ik weet niet of dit iets uit maakt. Weet je zeker dat het misschien wel een half uur duurt? Moet er geen splitter tussen? Nogmaals, de EB v8 is rechtstreeks met een kabel verbonden op het israpunt. Moet het telefoon en internet/itv-signaal niet eerst gescheiden worden m.b.v. splitter en dan internetuitgang splitter aansluiten op dsl-ingang EB en telefoonuitgang splitter of sptn-ingang EB?

highflow
Okays zou kunnen dat t de Acardian betrefd
een spitter is niet meer nodig als je abo al een tijd loopt dat is alleen de eerste dagen / weken nodig
dus de isra rechtstreeks naar de dsl ingang , de telefoon toestellen vanaf de experiabox aansluitingen phone1 en 2 en voor TV pak je de speciale TV aansluiting , bij de H220 is dat LAN3 maar hoe dat is bij de Acardian weet ik niet.

ReneB
Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd, maar ook na een half uur gingen de lampjes (broadband, voice, etc.) niet branden. Ik vrees dat er niets anders op zit dan gewoon te wachten op de KPN-monteur. Bedankt voor de moeite.

highflow
Okay das jammer dan , er kan wat mis zijn met t kabeltje naar de Isra
of de lijn is gewoon "dood"
je kan alles nog es goed controleren er zijn maar 2 draden nodig en zo rechtstreeks mogelijk aansluiten t liefst nog zonder lasdoosjes e.d.
maar een monteur kan dat snel zien wat er mis is .

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox v8 aansluiten i.p.v. siemens sx55x', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN achter Experiabox V10 Hardware instellingen 5 30 november 2016, 01:15
Port forwarding experiabox v10 Routers 3 29 november 2016, 19:52
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten 2 04 oktober 2016, 12:56
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws 17 02 oktober 2016, 00:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:02
| KaPteiN02:02:42
| lobo40520:46:09
| glim22:29:28
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10