obey-robots.txt
09 December 2016, 08:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

geen draadloose verbinding experiabox

hans69
L.S, medio sept 2008 heb ik een toshiba laptop gekocht,daarna werd de experia router van de kpn door een monteur geplaatst
het geheel werkte perfect.toen kwam er op de laptop een hardwareprobleem,dus retour naar toshiba,na 8 dgn kwam de laptop retour
men had de harde schijf vervangen,en langdurige tests gedaan.
Maar ik kon niet meer draadloos internetten de experiabox van siemens werd niet gevonden.via de klantenservice(helpdesk)kwam ik ook niet verder.

Vraag,hoe kom ik weer draadloos op het internet ( zoals voorheen?)wat moet ik doen(iets downloaden??)
graag advies.
met beste groeten hans69

toshiba laptop satalite
windows vista basic
Gewijzigd door hans69 op 14 juni 2009, 11:11

TCP_IP
Kun je het hele draadloze netwerk niet meer vinden of kun je alleen geen verbinding maken ermee?

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

hans69
Ik kan WEL internetten met de experiabox van siemens,zolang de kabel van de box in mijn laptop
geplaatst is.echter ik heb de laptop aangeschaft om elders in huis zonder kabel te kunnen internetten
toen ik deze laptop pas gekocht had was dat geen probleem.
Maar toen kwamen de hardware problemen en moest de laptop terug naar de service van toshiba,deze
hebben de harde schijf vervangen,en verleden week vrijdag werd de PC thuis bezorgd,maar wil NIET
meer draadloos werken,en zit ik aan de kabel vast.Als ik probeer toch op het net te komen
krijg ik de melding:dat er geen stuurprogramma gevonden kan worden,en dan weer dat er geen hardware voor draadloos netwerken
gedecteerd is.
ik hoop dat het antwoord duidelijk is.meer weet ik er niet van te vertellen
bedankt voor je reaktie.
hans69

TCP_IP
Aaah, waarschijnlijk hebben ze de driver nog niet geinstalleerd voor je WiFi module. M.a.w. ze hebben nog geen software geinstalleerd voor je draadloos zodat windows weet hoe ermee om te gaan.

In dat geval naar de tosbiba website gaan en daar de driver downloaden. Als dit allemaal abracadabra is voor je vermeld dan even merk en type laptop (nou ja merk is wel duidelijk), dan zoek ik de driver wel even voor je op en post ik hem hier wel mits hij niet te groot is. Zal tevens wel een korte uitleg geven hoe dit te installeren.

p.s. Bij Toshiba staat het model/type vaak onderop een sticker. Stel het is een satelite pro, dan heb ik nog wat cijfers erbij nodig. Van dat modem zijn er weer meerdere types Pfft

hans69
Ik zit nu al vanaf vrijdag te klooien met deze laptop,en ben onderhand aan valium toe,
ik ben niet dom(nou ja....)een beetje dan.

maar goed hier zijn de gegevens waar je om vroeg:toshiba satalite L350D10i 512mb/200G Serienummer: 68019912Q
Hartelijk dank bij voorbaat voor de moeite
hans69

P.S,het betreft hier een experiabox van siemens KPN
Gewijzigd door hans69 op 14 juni 2009, 15:36

TCP_IP
Kan vervolgens nog kiezen uit deze 3 modellen:

PSLE8E
PSLE0E
PSLEGE

Heb je een van deze er nog bij staan?

hans69
inderdaad PSLE0E
ik ben benieuwd,meld als je wilt ook even de site waar dat op staat
ik kon hem niet vinden.
hans69

TCP_IP
http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=NL

Dan kom ik hier terecht:

http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads]http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads]http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads

Hier kreeg ik de keuze uit 2 drivers, 1 van realtek en 1 van Atheros:

Realtak WLAN driver (11MB )

Atheros WLAN driver (18MB )

Probeer eerst de Realtek, mocht die niet werken dan de Atheros pas pakken.

Beide zijn .zip bestanden, dus bestand downloaden en dan uitpakken. In de map zie je tig bestanden en mapjes staan, één bestand heet Setup. Dubbelklik hierop en volg de wizard, in 9 van de 10 gevallen gewoon telkens op 'volgende' klikken totdat installatie klaar is. Soms is een herstart van de laptop nodig.

Als het goed is zou je daarna draadloze verbindingen kunnen zien waaronder je Experiabox. Maak er verbinding mee en voer je wachtwoord in en dan netwerk opslaan.

Bij problemen hoor ik het wel;)

Succes !
Gewijzigd door TCP_IP op 14 juni 2009, 16:10

hans69
Nou het is een crime hoor!nou blijkt realtek er al wel in te zitten,had ik de keus een van de twee
heb ik maar de bovenste genomen omdat de onderste dan bleef zitten(zonder verandering)
de hele bubs uitgpakt,en inderdaad verscheen er setup maar wel drie maal!alle drie geprobeerd
geen resultaat,de box stroomloos gemaakt(ca 5 minuten aangezet en gereset.geen reaktie!
Ik gan nu even de hond uitlaten,die staat op knappen,en dan even eten,anders word moeder boos.
dan ga ik mij maar weer verdiepen in de materie
in elk geval bedankt,en tot mails.
hans69

TCP_IP
Wat bedoel je de realtek zat er al in ?

Heb je die andere Atheros driver al geprobeer dan? Als namelijk een driver niet voor jou draadloos is dan doet de setup inderdaad ook vrij weinig.

p.s. setup deed weinig, in de zin van dubbelklikken en hij opent niet of iets anders?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen draadloose verbinding experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN achter Experiabox V10 Hardware instellingen 5 30 november 2016, 01:15
Port forwarding experiabox v10 Routers 3 29 november 2016, 19:52
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten 2 04 oktober 2016, 12:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:37:27
| eogcnlGhost05:55:20
| lobo40514:56:02
| glim16:39:21
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10