obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Opnemen pakket: geen herhaalde opname meer
meh
Fijn, dat waardeer ik ;-)
Mijn wens blijft toch dat je kan kiezen: op de harddisk opnemen of op het netwerk zodat ik opnamen toch langer dan twee jaar kan bewaren als ik dat wil.
Zijn er mogelijkheden om iets wat nu op de KPN harddiskrecorder staat op een ander medium (externe harddisk bv) over te zetten. Ik heb bv wat tv uitzendingen waar bekenden in voor komen en die wil ik eigenlijk wel voor altijd bewaren.

Ik vraag me trouwens ook af of, nu het opnemen op het netwerk is geïntroduceerd en je dan niet meer op de harddisk van de recorder op kan nemen, we over een tijdje een nieuw kastje krijgen zonder harddisk.
 
Giant2000
1e: Ja, je kan via de SCART uitgang waar VCR bij staat een dvd-recorder aansluiten. Het programma speel je dan op de KPN tuner af en neemt het met de dvd-recorder op.
Het is sowieso wel verstandig om dit te doen, want mocht je tuner vervangen moeten worden dan ben je de opnames alsnog kwijt. Bovendien ben ik een aantal jaren geleden al een een stuk of 6 opnames zomaar kwijtgeraakt, ze stonden nog wel op de schijf maar kon er niet meer bijkomen.

2e: de nieuwste tuners hebben volgens mij inderdaad al geen harddisk meer. Bij nieuwe abonnementen kan je alleen nog maar het Opnemen Pakket nemen, opnemen op de harde schijf is niet meer mogelijk.
 
meh
Bedankt!
 
Henk2304

Quote

Giant2000 schreef:

2e: de nieuwste tuners hebben volgens mij inderdaad al geen harddisk meer. Bij nieuwe abonnementen kan je alleen nog maar het Opnemen Pakket nemen, opnemen op de harde schijf is niet meer mogelijk.

De VIP1963 had en heeft een harde schijf, maar bij het Opnemen-pakket wordt die niet meer voor opnames gebruikt. Wel wordt de schijf nog gebruikt bij het pauzeren van uitzendingen. Verder kun je in een uitzending terugspoelen (zolang je maar niet van zender wisselt) en ook daarvoor wordt de harde schijf nog gebruikt. Als je het Opnemen-pakket uitzet (dat kan nog wel) wordt opnemen op de VIP1963 weer mogelijk, maar dan dus niet meer dan één opname tegelijk. Ook herhaald opnemen is dan weer mogelijk (weet ik van een familielid (met glasvezel) dit dit daarom gedaan heeft).
L8r, Henk
 
Giant2000
Tenzij je een model 1903 uitgeleverd krijgt.
 
Henk2304

Quote

meh schreef:

Verder heb ik wat programma's op de harddisk staan die ik niet kwijt wil, ook niet na twee jaar. Die optie ben ik nu kwijt. Als ik nu iets opneem wordt het twee jaar bewaard en dan ben ik het kwijt. Het zou dus ook fijn zijn als je bij het programmeren van een opname kan aangeven dat je deze op de harddisk wil zetten zodat de opname langer bewaard blijft dan twee jaar. En waarom niet? De harddisk zit er toch in en wordt nu helemaal niet meer gebruikt.

Wat al op je hard disk staat gaat er niet vanaf, ook niet na 2 jaar tenzij je dat zelf doet. En de disk wordt wel degelijk nog gebruikt bij pauzeren e.d. Bovendien kun je in een actieve uitzendig "terugspoelen"; de zender waar je naar kijkt wordt dus op je harde schijf opgenomen tot het moment dat je de ontvanger op standby zet of overschakelt naar een andere zender.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 03 2012 16:33:35:

Quote

Giant2000 schreef:

Tenzij je een model 1903 uitgeleverd krijgt.

Iedereen krijgt tegenwoordig een VIP1963, juist vanwege "interactieve TV", dus life pauzeren, terugspoelen, e.d., wat ik al in mijn vorige antwoord aangaf.
Gewijzigd door Henk2304 op 03 maart 2012, 16:33
L8r, Henk
 
Giant2000
Ook al weer achterhaald, want inmiddels is er een neiuwe tuner, de 1853, een heel plat dingetje zonder harde schijf maar wel de mogelijkheid tv te pauzeren. Deze heeft ook al de nieuwste menustructuur zoals wij die binnenkort ook wel zullen krijgen. Het kan zijn dat deze tuner voorlopig alleen wordt uitgezet bij nieuwe glasvezel klanten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnemen pakket: geen herhaalde opname meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie