obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
KPN Centrale
darkraaf
Hallo allemaal!

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft of iets over kan zeggen. (Het kan een lang verhaal worden, maar dat is beter om het e.e.a. in de juiste context te houden).

Mijn vrouw heeft voor haar zaak een 8Mbit zakelijk ADSL verbinding. Omdat het mogelijk was om te upgraden naar een 20Mbit verbinding heeft zij een investering gedaan voor een interactief scherm met toeristische informatie (data wordt online opgehaald en haar kassa en pinautomaat verlopen ook via deze verbinding).

Vorig jaar is de aanvraag naar 20Mbit ingediend en goedgekeurd. Vervolgens begonnen de problemen: op een dag was de kassa niet meer vooruit te branden: 20-30 seconden wachten op response. Vervolgens was het ook niet meer mogelijk om het internet op te gaan: alleen maar time outs.

1ste contact met servicedesk kwam in het kort hier op neer: het ziet er naar uit dat we al bezig zijn de voorbereidingen voor de upgrade, wacht nog even een paar dagen en dan moet het weer normaal lopen. Gelukkig was daar de kerstvakantie en was het dus geen probleem de kassa het niet deed. Een week later was het probleem nog steeds niet verholpen: nog steeds timeouts.

Na een aantal malen contact met de 1ste lijns, werd ik doorverbonden met de 2de lijns. Omdat de 2de lijn niets kon ontdekken (alles zag er goed uit) heb ik heb zelf nog van alles geprobeerd om te kijken of het aan onze kant lag: kabels vernieuwen, resetten hard en zacht, maar dat mocht allemaal niet baten.

Vervolgens is er een monteur langsgekomen en zijn we samen alles nagelopen: ook hij kon het probleem niet ontdekken en zelfs een nieuwe modem deed het niet. Hij heeft die middag verschillende keren contact gehad met zijn collega's om alsnog te bepalen of er toch niet iets aan KPN zijde goed was. Dit bleek uiteindelijk wel het geval te zijn: er was een instelling op de Radius server gewijzigd en dat zorgde er voor de verbinding het niet goed deed. Driewerf hoera: want probleem gevonden en opgelost.

Maar nu komt hetgeen waar ik mijn grote vraagtekens bij plaats. Gedurende alle contacten die ik heb gehad met 1ste en 2de lijns en de monteur is keer op keer gezegd dat de 20Mbit verbinding binnenkort (en dat was toen 21 januari) actief zou worden. Het is inmiddels 4 februari en we zitten nog op 8Mbit. Ik heb na 21 januari weer contact gehad met 1ste lijn en die heeft me overigens zeer goed geholpen: ik werd dagelijks gebeld om op de hoogte te worden gehouden.

Maar eergisteren viel mijn mond open van verbazing: het bleek niet mogelijk te zijn om te upgraden want wij zitten op een 'oude' kaart. Dit was mij overigens bekend door het contact met 2de lijns en de monteur maar wij zouden op een nieuwe kaart worden aangesloten. De response die de 1ste lijn had gekregen was ongeveer het volgende: de upgrade naar 20Mbit kan niet plaatsvinden want er moet een kaart worden vervangen en dat mogen wij niet want je moet eerst toestemming vragen aan de gemeente om de kaart te vervangen.

Voor zover mijn kennis reikt zijn de centrales gewoon van KPN en hoeven zij geen toestemming van de gemeente te hebben om een kaart te switchen. Ik voel mij nu ook zeer van het kastje naar de muur te zijn gestuurd en vraag ik me hoe het nu echt zit.

Tot zover!
 
cuore verde
Hoi Darkraaf,

Om een goed antwoord te geven op jouw vragen moet je wat extra informatie verschaffen, namelijk:
- Wat is het huidige abonnement. (adsl, pstn + adsl of isdn + adsl)
- Huidige modem type (thomson of siemens)
- De verbinding-status van je modem. (open explorer en typ in de adresbalk; 192.168.1.254 enter,
zoek vervolgens de verbindingsgegevens op), hier een willekeurig voorbeeld.

ADSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)



Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1030 (Kbps.) 17449 (Kbps.)
Attainable Rate 1203 (Kbps.) 18964 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.6 dB 6.0 dB
Attenuation 6.1 dB 13.5 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 17 2425
CRC Error 0 169
HEC Error 0 789



Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 1298043383 37827726

Wat ik wel kan zeggen is dat de gemeente geen toestemming hoeft te geven voor het vervangen van apparatuur in KPN centrales, alleen als er graaf-werkzaamheden worden verricht is er sprake van vergunningen.

Als je bovenstaande gegevens post kan ik je meer duidelijkheid geven.

Groeten,
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL langzaam, te ver van centrale?? Snelheid : 2 14 aug 2013
Wisselen van centrale Snelheid : 2 13 jan 2013
hoe ver woon ik van de centrale Snelheid : 42 05 mrt 2012
Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 feb 2012
Waarom niet de dichtsbijzijnde centrale? Eigen netwerk : 6 05 mrt 2011
Advertentie