obey-robots.txt
11 December 2016, 10:54
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Welke zender wil je erbij hebben, of welke moet juist weg.
 Onderwerp afdrukken

Duitse zenders NDR, SWF, enz.

corzijlstra
Van de publieke Duitse tv zenders zit alleen ARD, ZDF en WDR er op. Als WDR er op is, dan vind ik, dat NDR er ook op moet. Beide zenders waren voorheen, afhankelijk van het Nederlands landsdeel, Duitsland 3. Zowel het Duitse gebied van WDR als ook dat van NDR grenst namelijk aan Nederland. En SWF? Ik heb wel eens gehoord, dat sommige mensen erg gesteld zijn op SWF.

Verder heb ik wel in Duitse hotels geslapen. Bijvoorbeeld in Bayern kon ik b.v. NDR ontvangen. Ik denk, dat men in Duitsland alle publieke regionale zenders kan ontvangen.

Giant2000
Het was voorheen zo dat de kabelmaatschappijen slechts 2 publieke zenders doorgaven. In Nederland zou dat dus VRT 1 en 2 en Duitsland 1 en 2 zijn. Die regel wordt nog steeds gebruikt dus al het extra is meegenomen.

Wil je echt onafhankelijk zijn schaf dan een (2e hands) sat receiver aan (Ik heb vorig jaar een set voor 20 euro van Marktplaats gekocht). Daarmee kan je alle Duitse zenders, waaronder alle regionale, gratis ontvangen.
Duitsland (maar ook Engeland) kent geen codering op de zenders, ze kunnen dus alle zenders vrij ontvangen. Ze betalen een vast bedrag voor kijk- en luistergeld.

corzijlstra
In Groningen wordt sinds de jaren 60 of 70 Duitsland 3 uitgezonden, eerst via de gewone antenne en later analoog via de kabel en nog later ook via de decoder van de kabelmaatschappij. Ziggo heeft sinds kort de analoge doorgifte van die zender stopgezet, maar die geeft die zender wel digitaal door. Dus sinds jaar en dag zit Duitsland 3 er op. Duitsland 3 was analoog in een deel van Nederland de NDR en in een ander deel van Nederland de WDR. De KPN zendt in heel Nederland hetzelfde zenderpakket uit bij interactieve tv. Dat lijkt mij ook het meest praktisch. Om heel Nederland tevreden te houden zal KPN zowel WDR als ook NDR moeten uitzenden. Maar KPN zendt alleen maar WDR uit. Waarom? En kan ook SAT1 erbij? Want die zendt dikwijls voetbalwedstrijden uit.

Johan50
Ik wil er bij hebben NDR en SWF en natuurlijk de aanwezige publieke duiste omroepn houden, van mij mag arte wel weg, want ik was een vaste kijker van de WDR en NDR. Jammer dat deze zenders uit het basis pakket zijn verdwenen

Lucas28
Giant2000:
Dat is een interessante mogelijkheid die je daar hebt. Ik vraag me af welke gratis zenders er allemaal op die sat te vinden zijn. De Duitse publiekszenders heb je al genoemd, maar hoe zit het met Belgie en RAI uno? BBC1 en 2 zijn overigens ook te vinden op digitenne. En sommigen willen niet gezien worden met een Schotel aan de gevel.
Het digitenne abonnement blijft nodig om de commercielen als RTL en SBS te kunnen ontvangen.

Als KPN er voor kiest om Duitse zenders door te geven dan zou de optie 'tweetalig' ook mee moeten worden gezonden. Deze mogelijkheid werd in de jaren '80 ingevoerd om een film in de originele taal (dus niet Duits nagesynchroniseerd) te volgen.

Elwin1990
Veel mensen mogen inderdaad geen schotel plaatsen. Toch hoop ik dat KPN meeleest en NDR en Sat1 toevoegt. Deze zijn ook te zien bij concurrenten.

Henk2304
Ooit heb ik gelezen dat er een kort geding is geweest over het plaatsen van een schotel. Gedaagde werd vrijgesproken met een beroep op de wet op vrij nieuwsgaring. Hij kon aantonen dat hij met die schotel (nieuws)zenders kon ontvangen die hij niet op andere wijze kon ontvangen. Daarom mocht hij - ondanks gemeentelijke bepalingen - de schotel gewoon laten zitten.
L8r, Henk

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duitse zenders NDR, SWF, enz.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 23 mei 2016, 23:06
Meer HD-zenders bij KPN Programma aanbod 2 30 maart 2016, 18:53
geen nederland 1, 3 3 wel andere zenders Algemeen 2 25 augustus 2013, 14:16
I-TV teletekst ondertiteling zenders BBC one en two blijven hangen Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 1 17 mei 2013, 18:19
Radio zenders. KPN Glasvezel diensten 1 09 mei 2013, 13:46
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:41:34
| eogcnlGhost08:48:17
| ej2199320:26:42
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10