obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » Programma aanbod
Welke zender wil je erbij hebben, of welke moet juist weg.
 Onderwerp afdrukken
Duitse zenders NDR, SWF, enz.
corzijlstra
Van de publieke Duitse tv zenders zit alleen ARD, ZDF en WDR er op. Als WDR er op is, dan vind ik, dat NDR er ook op moet. Beide zenders waren voorheen, afhankelijk van het Nederlands landsdeel, Duitsland 3. Zowel het Duitse gebied van WDR als ook dat van NDR grenst namelijk aan Nederland. En SWF? Ik heb wel eens gehoord, dat sommige mensen erg gesteld zijn op SWF.

Verder heb ik wel in Duitse hotels geslapen. Bijvoorbeeld in Bayern kon ik b.v. NDR ontvangen. Ik denk, dat men in Duitsland alle publieke regionale zenders kan ontvangen.
 
Giant2000
Het was voorheen zo dat de kabelmaatschappijen slechts 2 publieke zenders doorgaven. In Nederland zou dat dus VRT 1 en 2 en Duitsland 1 en 2 zijn. Die regel wordt nog steeds gebruikt dus al het extra is meegenomen.

Wil je echt onafhankelijk zijn schaf dan een (2e hands) sat receiver aan (Ik heb vorig jaar een set voor 20 euro van Marktplaats gekocht). Daarmee kan je alle Duitse zenders, waaronder alle regionale, gratis ontvangen.
Duitsland (maar ook Engeland) kent geen codering op de zenders, ze kunnen dus alle zenders vrij ontvangen. Ze betalen een vast bedrag voor kijk- en luistergeld.
 
corzijlstra
In Groningen wordt sinds de jaren 60 of 70 Duitsland 3 uitgezonden, eerst via de gewone antenne en later analoog via de kabel en nog later ook via de decoder van de kabelmaatschappij. Ziggo heeft sinds kort de analoge doorgifte van die zender stopgezet, maar die geeft die zender wel digitaal door. Dus sinds jaar en dag zit Duitsland 3 er op. Duitsland 3 was analoog in een deel van Nederland de NDR en in een ander deel van Nederland de WDR. De KPN zendt in heel Nederland hetzelfde zenderpakket uit bij interactieve tv. Dat lijkt mij ook het meest praktisch. Om heel Nederland tevreden te houden zal KPN zowel WDR als ook NDR moeten uitzenden. Maar KPN zendt alleen maar WDR uit. Waarom? En kan ook SAT1 erbij? Want die zendt dikwijls voetbalwedstrijden uit.
 
Lucas28
Giant2000:
Dat is een interessante mogelijkheid die je daar hebt. Ik vraag me af welke gratis zenders er allemaal op die sat te vinden zijn. De Duitse publiekszenders heb je al genoemd, maar hoe zit het met Belgie en RAI uno? BBC1 en 2 zijn overigens ook te vinden op digitenne. En sommigen willen niet gezien worden met een Schotel aan de gevel.
Het digitenne abonnement blijft nodig om de commercielen als RTL en SBS te kunnen ontvangen.

Als KPN er voor kiest om Duitse zenders door te geven dan zou de optie 'tweetalig' ook mee moeten worden gezonden. Deze mogelijkheid werd in de jaren '80 ingevoerd om een film in de originele taal (dus niet Duits nagesynchroniseerd) te volgen.
 
Elwin1990
Veel mensen mogen inderdaad geen schotel plaatsen. Toch hoop ik dat KPN meeleest en NDR en Sat1 toevoegt. Deze zijn ook te zien bij concurrenten.
 
Henk2304
Ooit heb ik gelezen dat er een kort geding is geweest over het plaatsen van een schotel. Gedaagde werd vrijgesproken met een beroep op de wet op vrij nieuwsgaring. Hij kon aantonen dat hij met die schotel (nieuws)zenders kon ontvangen die hij niet op andere wijze kon ontvangen. Daarom mocht hij - ondanks gemeentelijke bepalingen - de schotel gewoon laten zitten.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duitse zenders NDR, SWF, enz.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Duitse zenders Helpdesk : 1 11 apr 2017
Duitse zenders niet meer te ontvangen. Programma aanbod : 2 06 apr 2017
Zie geen Duitse zenders Helpdesk : 2 01 jan 2017
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 1 23 mei 2016
Meer HD-zenders bij KPN Programma aanbod : 2 30 mrt 2016
Advertentie