obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos internet op laptop??
Zebo
Beste Gebruikers,

Ik heb een simpel probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een PC met Experiabox. De PC is vast verbonden, alles in orde. De laptop wil ik graag op het draadloos netwerk laten werken. Het netwerk is in de lucht, de laptop geeft aan dat er verbinding is met het netwerk maar internet werkt niet (kan de server niet vinden). Met onbeveiligde netwerken gaat het prima, als ik de netwerksleutel invoer helpt dat niet om op mijn eigen netwerk te komen.

Kan iemand mij helpen? Ik heb erg weinig verstand van computers en netwerken, dus graag zo simpel mogelijk :-)
 
TCP_IP
Dubbel gecontroleerd of je geen typefouten hebt gemaakt? Onlangs bij iemand geweest waarbij de code uit 26 karakters bestond.

Beste is om deze dan in Word eerst te typen en controleren, en daarna kopieren plakken.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Zebo
Hallo TCP_IP, dank voor je reactie.

Klopt, bij mij zijn het er ook 26, heb het gedaan zoals jij bescrhijft, maar niks.

Vraag me alleen af waar die sleutel vandaan komt, ik heb hem uitgeschreven op papier en in een bestandje op mijn laptop, maar heb eigenlijk geen idee waar het origineel is. Kan ik die sleutel (laten) checken of aanpassen??
 
TCP_IP
Ja je kunt inloggen op je modem en daar kun je nakijken wat je sleutel is en zelfs aanpassen. Zelf onlangs ook gedaan bij iemand die ook een Experiabox had, vond 26 karakters iets teveel (hexadecimalen waren dat).
Die lange code zit ingebakken in je router, je kunt hem wijzigen naar iets anders wat je zelf wilt. Als je je router reset word je wachtwoord weer terug gezet naar de originele 26 karakters.

Als je wilt inloggen op je modem(router) dan moet je eerst je gateway weten, gateway is het IP adres van je modem. Een reeks cijfers waarop je het modem kan benaderen via Internet Explorer.

Om je gateway te vinden voer dan het volgende uit (Ik ga er even vanuit dat je Vista NL hebt):

Ga naar Start >> Alle programma's >> Bureau accesoires en klik dan op 'OpdrachtPrompt'

Een zwart venster opent nu.

typ daar in:


ipconfig


En druk op

De reeks cijfers die achter 'Standaardgateway' staan dat is het IP adres van je modem, noteer deze.
Dit is waarschijnlijk 192.168.1.1 of 192.168.1.254.

Open nu 'Internet Explorer', haal de adresbalk leeg en typ daar de cijfers in die je zonet genoteerd hebt en druk op enter.

Als het goed is kom je dan op de configuratiepagina uit, mocht die om een inlog vragen is dit meestal
Username admin
Password admin

En dan even in het menu zoeken naar Wireless of draadloos en daarbij staat ergens beveiliging of security.

Wijzig of verifieer daar het wachtwoord en sla het dan evt. op als je het wijzigt.

Volgens mij is de Experiabox een ST780, maar kwam er vanmiddag nog 1 tegen en dat was een Siemens. Noemt KPN al hun modems Experiabox ?!

p.s. Voer deze actie uiteraard uit op de PC die verbonden is met je modem.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internet op laptop??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Advertentie