obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WIFI Bereik
RAK
Heb dezelfde teleurstellende ervaring met de signaalsterkte. Die is heel erg beperkt. Heb het - met enige tegenzin - opgelost door gebruik te maken van een switch op een vaste kabel en daarop mijn oude wireless kastje aan te sluiten. Gelukkig levert dat geen nieuwe problemen op (behalve extra stroomverbruik). Ook de apparaten op het tweede draadloze netwerk worden herkend.
 
ksl
wifi signaal kan door veel oorzaken niet stabiel of zwak zijn
mijn oplossing is een linksys/cisco WAP54g access point herladen met dd-wrt firmware dan kan deze gebruikt worden als extender of bridge
zo'n linksys kost je niet meer dan 15 euro op MP
 
RAK
dank voor die reactie. had zelf ook wel bedacht dat een extender een eleganter oplossing is, maar daarin had ik mij nog niet verdiept en weet dus nog niet wat daar bij komt kijken. Is deze oplossing met de WAP54g inderdaad al uitgetest in combinatie met de ZTE H220N van KPN? wat is dd-wrt firmware en waar haal je dat vandaan?
Groet, RAK
 
ksl
dd-wrt firmware kun je vinden op www.dd-wrt.com
kijk wel eerst goed of de linksys compatible is (versie nummer)
voor het netwerk is dit een uitstekende oplossing zelf heb ik er een switch achter zodat mijn printertje, nas en servertje gewoon bekabeld aangesloten zitten.

Voor de motorola vip1983 van kpn komt er nog wat anders bij kijken
in eerste instantie werkte dit niet via de bridge, na wat telefoontjes kreeg ik te horem van KPN dat deze op een zgn VLAN zit met ip addres 10.251.xx.xxx
inderdaad kan ik hem pingen op dat adres.

schande dat kpn zomaar een netwerk aanlegt op mijn prive netewerk wat van buiten te benaderen is !!!

Mijn volgende stap is nu uitpuzzelen hoe ik het 10.251.0.0 netwerk routeer over de wifi bridge
resume:
Netwerk werkt uitstekend met de WAP54g
ITV over wifi bridge is dus nog even puzzelen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI Bereik', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie