obey-robots.txt
09 December 2016, 08:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nieuw abbo haalt snelheid niet

Patrykvdmeulen
Een kennis van mij hebben een niewe abbo bij kpn, namelijk internet en bellen 30/3.
vorige week geregeld en donderdag hebben ze een brief thuis gestuurd gekregen over de bevestiging over het nieuwe abbo.
Dinsdag heb ik daar de snelheid getest maar komen Ze draadloos en bekabeld net niet boven 10mbps down en 0,79mbps UP.
ik had vorige week dinsdag de medewerker aan de telefoon en zei dat de afstand tot de centrale het probleem zou opleveren van 8mbps naar 30mbps. Ik zei ja ok maar ze hadden voorheen 8mbps en toen haalden ze 6,5mbps downen 0,30mbps up dus dan halen ze met dit nieuwe abbo 28,5mbps down en 2,5mbps up.
Maar dit klopt niet deze snelheden.Sad
En kom niet aan met de afstand want ze zijn met dit nieuwe abbo niet verder opgeschoten.

Moeten we nog ff wachten en het modem een paar keer resetten of moeten we een monteur laten sturen en het laten oplossen?

het is een kpn experiabox arcadyan (wit)
heb de medewerker ook al gevraagd naar het oude modem speedtouch ST780WL maar die hebben ze niet meer terwijl de handleiding over het oude modem nog wel op de site van kpn staat.
Ik vind dit belachelijkSad

Zijn er meer mensen met dit zelfde probleem hoe dit op te lossen?

connection001
klopt, de speedtouch 780 word niet meer geleverd , hebben ze er ook over gehad hoever u van de centrale afzit ?

resetten zou ik niet adviseren dat is niet bevordelijk voor het modem.
met een monteur zou ik eerst wachten.

weet u trouwens hoe het modem nu zit aangesloten?? en daarbij ook de afstand van het modem naar het isra punt?

Patrykvdmeulen
Nou iets van 6 meter.
Maar dat is al lang zo en toen ze 8mbps hadden haalden ze ook 6,5mbps dus het moet haalbaar zijn.
Maar ik denk zelf dat het aan het modem ligt want draadloos is ook waardeloos.
Maar als ze nou een andere router kopen niet van kpn.
Kunnen ze dan de snelheid wel halen?
omdat kpn modems getrainde waarde zijn afgesteld.

field engineer
andere modems gaan zeker niet helpen.
hoe is het aangesloten in huis. zitten er goede kabels tussen.
waar hangt het modem direct op het isra of loopt er 6 meter kabel van het isra naar het modem. er zijn veel factoren die problemen opleveren.

hoe vaak we niet bij klanten komen die altijd alles al hadden en na een upgrade een lage snelheid hield door slecht of verkeerd bekabeld.

als er zo en zo als flatkabels ( dus kabels die normaal aan de telefoon zitten)
tussen zit mag je die als eerst vervangen, zorg ook dat je cat 6e bekabeling gebruikt in je huis.

als dit allemaal niet werk dan kan je altijd een monteur inschakelen.
anders zijn namelijk de kosten voor je zelf als dit de probleem veroorzaker is.Wink

Xander
Hallo allemaal,

Ik volg nu een beetje dit forum en kom al heel snel tot het besef dat er enorm veel mensen zijn die precies dezelfde problemen hebben.
Dat is ook zo in mijn geval. Ik heb nu een abbo 30MB er pers en nog maar net 10Mb uit.
Tuurlijk gebeld en precies dezelfde verhalen. Je kabels, centrale etc etc etc.
Ik heb alles vervangen wat er maar te vervangen valt, incl verplatsing van de modem.
Bellen bellen bellen bellen en nog een bellen, want de snelheid blijft precies hetzelfde.

meer dan 50% verlies is simpelweg niet de accepteren.

Wanneer komen we nu allemaal tot het besef, en zeker KPN dat er zoveel mensen zijn die over precies hetzelfde klagen en ook precies dezelfde antwoorden krijgen. Het gaat immers enorm opvallen.

Ik denk dat KPN zo wel enorm veel klanten gaat verliezen, inclusief mijzelf.
Helaas kunnen ze me geen antwoordgeven op hoe nu op te lossen. Het komt er eigenlijk op neer dat we het maar moeten accepteren.
Maar dan zou ik ook graag zien dat mijn nota iedere maand ook met meer dan 50% verlaagd is. Maar helaas, die kunnen ze wel goed doorsturen.

Zou toch wat zijn, Nota Euro 50,-- incl bellen altijd onbeperkt, en toch maar Euro 18 hoeven betalen.

Ik ga nog maar eens enorm nadenken of ik niet ga overstappen, ik weet al bijna het antwoord wel.

petertjeuh
Ik ervaar precies hetzelfde. Ik heb ook een abbo tot 50MB. Maar met heel veel geluk haal ik 24 MB.
Het is een crime gezeest om de boel stabiel te krijgen en onlangs is er een monteur 1.5 ur bezig geweest om de boel draaiend te krijgen.
Telefonie om te janken zo slecht. Constant kraken, ruis, echo alsof je vanuit de rimboe aan het bellen was.
Ik heb verhaal gehaald bij de monteur over de snelheid, maar die had het erover dat die 24 MB zeer goed was....
Daar denk ik dus anders over.
Als ik 50 vraag, dan kan ik leven met 40 to 45 MB, maar dit is lachwekkend.
Ik heb er lang over gedubd, maar er gaat een andere provider komen. Angry

nutrocker
Jaha, hier precies hetzeflfde!!
De zakkenvullers zijn weer bezig !!!Al sinds jaren standaard abo adsl....
Begon met 10 mb, haalde keurig 8mb down. (zit op rond de 1 km van de centrale)
Toen werd dit verhoogd naar 15mb.... haalde keurig 12 a 13 mb down.
Men verhoogde de snelheid opnieuw : nu 20 mb, haalde keurig 18mb down.

En jawel hoor, zeer recentelijk werd er verhoogd naar wel VEERTIG mb!!!!!!!!!!!!
Alleen wel erg (!!!!) vreemd dat ik nu ineens slechts 22 mb down scoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kapitaal verbeld naar helpdesk (ook leuk zakkenvullen jongens) en hetzelfde lulverhaal als velen van jullie moeten aanhoren : ligt aan de kabels, ligt aan de pc, ligt aan de verbinding, kortom, verzin het maar, het ligt NIET aan KPN!!!

En dat terwijl er hier bij mij dus absoluut NIETS is veranderd m.b.t aansluitingen, kabels etc... zit nog steeds op dezelfde plek, rond de 1 km van de centrale af.

Je wordt dus gewoon aan het lijntje gehouden ook weer niet serieus genomen zoals gewoonlijk.
Ze luisteren niet eens want zij hebben altijd gelijk.

Opgevallen dat het snelste abo bij deze ballentent nu ineens 50 mb zou moeten zijn???? Kost je wel een tientje meer, maar dn heb je ook wat.
Wel duur voor slechts 10 mb 'snelheidsverschil'.........

En dat haal je niet, want durf te wedden dat, wanneer ik over zou stappen op die 50 mb ik hooguit 24 mb down haal....

Kortom, volksverlakkerij, je word zoals gewoonlijk weer ..... (moogt ge zelf invullen)

En deenige reden dat ik nog niet weg ben bij deze oplichters is het feit dat ik geen zin heb om alle email adressen over te gaan zetten.....

keeskaas
Yup, idd hier ook hetzelfde. KPN: veel beloven, weinig geven doet een gek in vreugde leven.

Stapte over omdat ik 40/4 bij KPN kon krijgen. Na installatie max 16/1 kunnen halen. Vervolgens na 3 mnd gedowngrade naar 8/1. Ga niet betalen voor iets die ze niet kunnen leveren.

Lang leve de Mexicaan. Hopelijk gaat KPN heel gauw kapot, wat een lamlendig bedrijf is het, zeg.

jeroen3
Is dat toeval, ons gloednieuwe 40/4 Mb doet ook slechts 20/1.5 Mb. (VDSL2 op 1 Km van de centrale volgens bbned)

Henk2304
De maximum snelheid die je op je adres kunt halen is niet de maiximum abo-snelheid. In de instellingen van de ExperiaBox kun je zien wat de maximale modemsnelhied is op je adres (dat hangt inderdaad van veel factoren af, die allemaal hierboven al genoemd zijn); wat voor abo je ook kiest, hoger dan de modemsnelhied kom je toch niet. Bij mij is dat ongeveer 16/1,5 Mb/s (dat fluctueert van dag tot dag). Nu kan ik kiezen voor een 8/1 instap-abo maar dan krijg ik ook echt niet meer, of voor een 40/4 standaard-abo zodat ik de volle modemsnelheid kan gebruiken, ook al is dat lang niet de maximum abo-snelheid. Dat is nu eenmaal het risico van het wonen in een buitenwijk (een wijk die op enige afstand van de centrale ligt). Ik heb een paar maanden geleden mijn EB van de woonkamer naar de meterkast verplaatst en dat heeft na een paar dagen ook gemiddeld weer een paar Mb/s opgeleverd.
Ik heb ook iTV en dan "krijg" je bij het standaard-abo naast een hogere maximumsnelheid ook het Opnemen-pakket (moet je bij het instapabo appart betalen (€ 5/mnd)) en Spotify Premium (kost bij instap € 10/mnd). Dus zo bekeken betaal ik zelfs € 5/mnd minder dan bij het instap-abo Frown
L8r, Henk

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw abbo haalt snelheid niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
vaste telefoonnummer verhuizen lukt niet KPN Telefonie Storing 4 09 februari 2016, 15:10
Netflix werkt niet meer via Experiabox V9 Frequently Asked Questions 3 31 januari 2016, 19:29
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:36:43
| eogcnlGhost05:54:36
| lobo40514:55:18
| glim16:38:37
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10