obey-robots.txt
05 December 2016, 09:32
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken

Radio

Saljoet
Binnenkort wordt het hele digitale circus in huis aangelegd vanaf de glaskabel in de meterkast.
Wat ik mij ernstig afvraag hoe het met de radio ontvangst zit. Door middel van splitters heb ik momenteel drie radio's op de kabel (Ziggo) zitten. Hoe gaat dat met dit KPN pakket?
Het zal toch niet zo zijn dat ik de tv moet aanzetten om naar de radio te kunnen luisteren? En wat met die andere twee radio's?
Iemand ervaring hiermee?

Henk2304
Je kunt via iedere ontvanger van KPN radio ontvangen. Als je de audio-uitgang daarvan aansluit op een losse versterker kun je radio luisteren zonder je TV aan te zetten. Ik heb een Home Theatre System. Die heb ik voor het geluid via de TOSlink (optisch) aangesloten op de KPN-ontvanger. Zo heb ik beter geluid bij de TV en kan ik naar de radio luisteren zonder de TV aan te moeten zetten. Aansluiten van radio-ontvangers via de COAX is voorbij via KPN (zowel glasvezel als ADSL/VDSL).
L8r, Henk

Saljoet
Dank voor je antwoord Henk.
Dus als ik het goed begrijp kan de tuner bij het elektronisch afval en sluit je het signaal vanaf het HDMI kastje direct op de (voor-) versterker aan. De andere radio's in huis moeten dus langs een andere weg hun signaal krijgen.

Henk2304
Precies. Ik weet niet hoeveel ontvangers je hebt (je krijgt er tegenwoordig standaard 2 toch?) maar als een van je andere radio's ook een versterker heeft met een line-in kun je daar toch ook een ontvanger op aansluiten. De tuner wordt dan effectief niet meer gebruikt maar dat is bij je TV's toch niet anders. Ook daar worden de ingebouwde tuners door de KPN-ontvangers overbodig gemaakt.
L8r, Henk

bernd
moterolla 1963 handleiding aansluiten radio is onduidelijk. spreekt alleen over versterker. Vertaalfoutje? het lijkt dat er twee tulpstekkertjes van de moterolla naar de tuner moeten, die heeft alleen een antennedraadje nodig.Angry

Of is de toslink een betere opti? graag antwoord/ advies

Gerard Fidom
Je kunt ook de Motorola met een gewone SCART-kabel verbinden met je versterker (als die ook SCART heeft natuurlijk). Heb ik gedaan, naar eenvoudige radio/dvd/versterker van JVC; werkt perfect!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 28 2011 17:22:14:
Maar dan de vraag: kan ik de volumetoetsen van de afstandbediening ook zo programmeren dat je het geluidsnivo van de Motorola zélf bedient? (ipv de televisie, die met allerlei codes is in te programmeren). Anyone...? Shock
Gewijzigd door Gerard Fidom op 28 december 2011, 17:22

Henk2304
De Motorola fungeert alleen als signaalgever. Met een vast uitgangssignaal. Verschil in geluidssterkte moet worden geregeld door een daaraan gekoppeld "eind-"apparaat, zoals een TV of een versterker. Met de AB kun je alleen het geluidsniveau van zo'n eindapparaat regelen, niet dat van de Motorola.
L8r, Henk

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 3 30 december 2015, 19:28
Radio via bose set Frequently Asked Questions 2 15 november 2015, 23:04
Radio ontvangst bij ITV ontvanger Frequently Asked Questions 1 02 maart 2015, 17:07
TV en Radio storing Snelheid 4 24 juli 2014, 20:27
Nieuwe radio-zender Programma aanbod 3 20 augustus 2013, 21:25
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN02:08:31
| eogcnlGhost10:10:24
| xwardox15:02:29
| MacDaddy18:52:29
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10