obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Kan sites niet op IP bereiken of sites met cijfers erin
TCP_IP
Goedemiddag,

Ik heb eigenlijk al een tijdje het volgende probleem.
Met de voorgeinstalleerde browser op mijn Samsung P960 kan ik sommige sites niet bezoeken.
Dit is alleen bij sites die ik op IP adres wil benaderen of sites met cijfers erin.

Het meest rotte is dat ik www.9292ov.nl niet kan benaderen, krijg dan de volgende foutmelding:

Quote

Fout
Het is niet mogelijk om een site te benaderen via een link die begint met een IP-nummer.


Eronder komt dan een link te staan naar "Hoofdmenu"

bij mobiel.9292ov.nl krijg ik

Quote

Geen Toegang
Je hebt geen toegang tot deze pagina


Dit is al vanaf het begin (augustus 2008) maar wilde het een keer opgelost hebben, ik ging er voorheen altijd uit dat dit zo op het KPN netwerk geregeld was.

Maar heb vanmorgen even naar KPN gebeld, deze dame die ik aan de telefoon kreeg heeft toen meteen de 'Technische dienst' gebeld hierover.
Blijkt dat je wel gewoon sites kunt bekijken met cijfers erin of sites op IP adressen kunt benaderen, het lag blijkbaar aan een instelling op de telefoon.

Ze gaf me toen de tip om iets te wijzgen.

Toegangspunt zou nu "portal mmm" zijn en die moest ik wijzgen naar "basics internet". Dacht van mooi als dat alles is zal ik het eens proberen.
Heb me alleen wezenloos gezocht waar ik dit kan instellen Pfft

Bij Instellingen heb ik 2 opties waar ik echt iets kan instellen:

1. Voorkeuren (Javascript aanzetten/afbeeldingen weergeven/geluid afspelen/ virtuele aanwijzer)
2. Browserprofielen

Bij browserprofielen heb ik dan : Mobiel internet, KPN MMS, Mail en Java en als 4e en laatste heb ik KPN streaming
Mobiel internet is geselecteerd.

Kon niks vinden waar dit te wijzigen dus heb ik maar eens een firmware update gekregen die ik enkele maanden terug van KPN per post kreeg opgestuurd. Dit was om een bug van mobiele televise te fixen. Maar dit veranderd ook niks. Internet werkt maar krijg dezelfde foutmelding bij 9292ov.nl


Ik zoek dus nu een oplossing eigenlijk, heeft iemand enig idee wat ik moet of kan instellen? Kan ook niks vinden om een proxy oid in te stellen.


bvd,

TCP_IP
 
TCP_IP
**Bump**
 
TCP_IP
Nou gisteren nog eens met de telefoon lopen spelen en heb het gevonden waar ik de instellingen kan wijzigen.

Toegangspunt is:

portalmmm.nl

Moest een nieuw profiel aanmaken om de wijziging erin te zetten.


Maar met toegangspunt is:

basicsinternet of basicsinternet.nl werkt het niet. Wellicht niet goed overgenomen? Weet iemand wat de juiste is?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
TCP_IP
Probleem verholpen door een zeer goede KPN medewerker !
Vanmiddag teruggebeld en samen wat instellingen veranderd.

De uiteindelijke oplossing was door simpelweg een nieuw browser profiel aan te maken zonder proxy.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
mickeij68
E71 Nokia

Fout
Het is niet mogelijk om een site te benaderen via een link die begint met een IP-nummer.

Navigeer naar: Nokia Menu > Tools > Settings > Connection > Access points
Selecteer: Mobiel Internet
Druk op: Options (linker keuze toets op telefoon)
Selecteer: Advanced settings

Daar zie je het Proxy server address, deze op None zetten (leeg maken) en de port op 0 en je bent er. Je zal zien dat de oude DNS naam ook iets van i-mode erin had, nu is het KPN gprs oid. Controleren kan met iets van watismijnip.nl en dergelijke.

Bij mij was de KPN medewerkster helemaal niet vriendelijk.
Op tweakers stond deze oplossing voor het omzeilen van de extra kosten van het streamen met youtube ondanks het onbeperkt internetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan sites niet op IP bereiken of sites met cijfers erin', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie