obey-robots.txt
04 December 2016, 15:20
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Netwerk valt weg na 30 min

appie99
Netwerk bestaat uit router gigaset SX552 wlan, Philips tv 42PES0001D en een netwerkhardeschijf Lacie Space. Op mijn tv kan ik genieten van beeld en geluid vanaf de netwerkhardeschijf. Dit werkt prima!!
Echter: na 30 minuten (exact) meldt de tv: "uw tv kan geen verbinding maken met het netwerk". Na het uit- en aanzetten van de tv is alles weer ok, om na 30 min weer uit te vallen.

Waar ligt dit aan?

- Alle lampjes op de SX552 blijven gewoon branden, alsof de verbinding OK is.
- Volgens helpdesk Philips ligt het niet aan de tv.
- Volgens helpdesk KPN ligt het niet aan de SX552: "die kan niet uitvallen".

Wie weet de oplossing?

TCP_IP
Kijk eens op je NAS naar de instellingen, misschien sluit deze de netwerkverbinding na 30min. Op moment dat je TV aan en uitzet zet deze weer een nieuwe verbinding op van 30min.

In sommige gevallen is de firmware (software) van de NAS brak, een firmware update kan het probleem verhelpen.

appie99
Intussen vele experimenten verder. Probleem nog niet opgelost. Netwerkverbinding tussen experiabox en tv valt na 30 minuten uit. Beide experiaboxen (gigaset SX552 en Speedtouch A46C37) hebben hetzelfde probleem. Een geheel andere routen (Sweex LW050) geeft totaal geen problemen! Het ligt dus 100% zeker aan de KPN experiabox. Let wel: Ook de experiabox werkt prima, alleen na 30 minuten valt de verbinding uit. Volgens mij betekent dit dat alle instellingen wel goed staan, anders zou het ook niet 30 minuten wel goed kunnen werken, maar na 30 minuten schakelt iets in de experiabox uit.
Een suggestie van iemand was: Het cachegeheugen loopt vol, daardoor zou het modem geen info meer kunnen doorzenden. - Hoe op te lossen?
Een andere suggestie was: Dat de KPN opzettelijk signalen naar de tv blokkeert om oneigenlijk gebruik tegen te gaan.
Kortom: Het is de experiabox, maar hoe kan ik het probleem oplossen?

TCP_IP
Kijk eens in de log van je router, zulke events zouden daar tevoorschijn moeten komen.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

appie99
Dat was een hoopvolle suggestie TCP_IP! Heb er uitgebreid naar gekeken en een en ander uitgetest. Heb chronologisch de tv en de nas aan de router gekoppeld, de apparatuur aangezet, de mediaplayer op de tv gestart, laten werken, laten uitvallen en de apparatuur weer uitgezet. Van dit alles is geen enkel event in het log van de router terug te vinden. In het log staan slechts telefoongesprekken, het inloggen van de laptop (om het log te bekijken), en een aantal beveiligingsevents vermeld.
Ik begrijp uit jouw suggestie dat deze gebeurtenissen wel in het log vermeld zouden moeten worden. Klopt (ook) hier iets niet?

TCP_IP
Hmm tja het was maar een gokje, ik hoopte een beetje dat de firewall bezig was maar goed dat is natuurlijk niet voor intern.
Ik weet ook niet welke events uberhaupt geregistreerd worden maar di tblijkbaar niet.

Toch lastig en apart gevalletje maar heb nog hoop Wink

Wat je eens zou kunnen proberen is om de TV en NAS rechtstreeks met elkaar te verbinden, beide kunnen toch met een netwerkkabel verbonden worden?
Dan even op je NAS en TV handmatig IP adressen en subnetsmasks instellen. Zou theoretisch moeten werken, de router fungeert slechts als switch.

Ik zal er nog eens stevig op googlen.

edit:

Wat je probleem tijdelijk verhelpen is door die Sweex van je aan te sluiten op je Experia box en deze in te stellen als switch, het verkeer komt niet meer langs de Experiabox dan .
Gewijzigd door TCP_IP op 05 juni 2009, 14:32

appie99
Dat laatste heb ik nu gedaan. En? Het werkt!
Ik had al eerder vastgesteld dat wanneer de NAS en de TV rechtstreeks verbonden worden via een ethernetkabel, dan werkt het prima. Nu dus de NAS en de TV aangesloten op de Sweex en de Sweex weer aangesloten op de ST780. Moest eerst nog wel het IP-adres van de Sweex vastzetten (buiten de normale range) en de DHCP-server van de Sweex uit.
Dus: probleem opgelost! Bedankt TC-IP!

TCP_IP
Dat is heel mooiGrin

Toch blijft het een vreemd probleem, er gebeurt iets na 30min. nadat een stream is aangezet. Een keer Wireshark laten draaien tijdens een stream om te kijken wat daar uit komt.

Maar goed niet te lang blijven hangen want het werkt Grin

graag gedaan Grin

bjern
Alhoewel dit al een oud topic is, is het originele probleem nog steeds niet opgelost. Ik (en ik ben zeker niet de enige) heb precies hetzelfde probleem. Zie mijn posts van de afgelopen tijd en lees verwante onderwerpen in dit forum. Moet iedereen dan maar een extra router kopen omdat KPN kreupele routers levert ? Sad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk valt weg na 30 min', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet valt weg. KPN Glasvezel diensten 2 15 februari 2016, 20:56
Buurman ziet mijn printer in het netwerk Hardware instellingen 2 21 december 2015, 21:17
Apple netwerk achter experiabox Algemeen 6 30 juni 2015, 01:08
Is bestaand netwerk mogelijk achter Experiabox v9? Eigen netwerk 10 11 juni 2015, 16:23
HEOS EN DRAADLOOS NETWERK Algemeen 4 23 februari 2015, 18:32
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:39:58
| xwardox02:09:54
| eogcnlGhost03:09:10
| KaPteiN05:39:20
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10