obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
nieuwsgroepen
eduardus
Het is de laatste 6 weken niet meer mogelijk om de nieuwsgroepen te laden via geen enkel kpn adres, zoals news.kpn.nl of nova.planet.nl krijg steeds melding kan geen verbinding met server maken of er is een onbekende fout opgetreden . Ik gebruik al jaren de nieuwsgroepen via outlook-expres,maar enkele weken geleden is mijn computer vastgelopen en toen is alle er weer opnieuw geinstalleerd (windows xp ,office en ook outlook-expres 6. Maar sinds die tijd werken de nieuwsgroepen niet meer.

Maar ook met mijn andere draadloze laptop kan ik de groepen niet laden met het zelfde probleem. Maar het vreemde is dat op weer een andere draadloze laptop (ook kpn verbinding) waar nog nova.planet opstond de nieuwsgroepen el geladen zijn en het gewoon werkt.

Ik heb vele malen met de helpdesk geschreven en gebeld, maar zij willen zich er niet in verdiepen en geven mij geen antwoord waar ik iets aan heb.Ook als ik de handleiding op kpn opvolg en alles opnieuw instel heeft allemal geen resultaat.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet. Eduardus
 
Jo3i
Heb je wel je gebrukersnaam en password blanco gelaten?
 
eduardus
Dat snap ik totaal niet. Want dat zou betekenen dat ik bij het instellen van mijn e-mail account mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet moet invullen waardoor de e- mail niet werkt.

En bij het instellen van een nieuws account wordt er helemaal niet naar gevraagd bij outlook expres 6. DE enige vraag is welke server en ik probeer nova.planet.nl of news.kpn.nl. Maar ik heb ook geprobeerd door bij de e-mail account de vakjes van gebruikersnaam en wachtwoord leeg te laten maar alles zonder resultaat.

Zou er een nieuwe versie van outlook bestaan, waar wel bij het aanmelde bij een nieuwsaccount de vakjes gebruikersnaam en wachtwoord zijn?
Via kpn assistent heb ik ook al de verbinding getest , maar die is in orde en heb ook geen problemen met e-mail verkeer.
 
Jo3i
Voor mail gebruik ik Eudora met username - password.
Voor textnews Agent zonder username - password.
Voor Nova(binairies) gebruik ik newsleecher zonder username - password.

Een behoorlijk tijdje terug kreeg je opeens een foutcode (ik dacht 502) en moest je in het vervolg zonder username - password inloggen.

gr. Jo3i
 
eduardus
Geachte Jo 31,

Wil je mu a.u.b. uitleggen hoe ik nova(binaiiries) binnenkrijg via outlook expres of op een andere manier? De username en pssword kan ik alleen wel of niet invullen bij de e-mail account en zonder werkt de hele verbinding met kpn niet.

Eduardus
 
Jo3i
Daar kan ik je geen antwoord opgeven om het feit dat ik outlook nog nooit gebruikt heb of zal gebruiken,de 3 programma's die ik nu gebruik houd ik alles mee gescheiden en bevalt me prima. Misschien kan iemand anders dan antwoord op je vraag geven.

gr. Jo3i
 
koste038
Op 25 september heb ik de laatste Nieuwsberichten kunnen binnenhalen op mijn Mac met het programma Thunderbird.
Ik gebruik dit programma al jaren en er was niets aan mijn instellingen gewijzigd. Plotseling kreeg ik niets meer binnen.
Niet alleen op mijn persoonlijke computer, maar ook op de "familie" iMac, met ook daarop Thunderbird.

Een mail naar KPN bracht niet het bevredigende antwoordt.
Men vertelde me dat ik news.kpn.nl als server moest instellen, maar die staat er al lang in.

Het gekke is dat ik wel de groepen zelf binnenhaal.......
Ik zie dus dat er ruim 40.000 groepen zijn, maar als ik me op een groep abonneer, krijg ik de berichten niet te zien......

Nog gekker is dat ik wel berichten kan ophalen met het programma MT-Newswatcher.
Dit is echter een programma om binaries te downloaden en eigenlijk niet geschikt om tekstberichten te lezen en beantwoorden.

Ik heb een abonnement: Internet Plus Bellen en ITV.

Ad Koster
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuwsgroepen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwsgroepen Usenet : 4 03 sep 2011
Downloaden via nieuwsgroepen Algemeen : 2 20 jun 2011
nieuwsgroepen Algemeen : 2 13 mrt 2010
Nieuwsgroepen problemen KPN Internet Storing : 8 03 mrt 2010
Storing nieuwsgroepen Planet Algemeen : 4 12 mrt 2009
Advertentie