obey-robots.txt
11 December 2016, 14:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken

DVD recorder en Digitenne insteekkaart

Yvonne
HELP!
Ik ben al 2 dagen bezig om mijn DVDrecorder in te stellen maar hij krijgt de zenders niet door.
Ik heb een Sony Bravia KDL tv waar een digitenne insteekkaart inzit. Verder heb ik een LG dvd recorder de RH387H.
Sinds 1 1/2 jaar heb ik de LG en gebruikte ik hem alleen om dvd's af te spelen en muziek cd's te luisteren. Nu wil ik ook proramma's via de tv opnemen.
Wat ik ook probeer en wie ik ook bel (KPN, Sony, LG) ieder heeft weer een andere oplossing maar geen een is de goede.
Alle kabels zitten volgens mij en een kennis van mij goed maar wanneer ik probeer de recorder tv zenders te laten zoeken gaat dit niet. Ik heb een zwart/wit ruisbeeld en de recorder geeft wel boven in het beeld het signaal van de LG aan.
Wie kan mij helpen?

Henk2304
Het spijt mij, maar volgens mij kan niet wat je wilt.
Je kunt via de Digitenne-insteekkaart alleen de digitale tuner van de TV bedienen. Alleen als je DVD-recorder ook over een digitale tuner beschikt waar ook een insteekkaart in zit, kun je via Digitenne opnemen.
Wellicht is er een mogeijkheid via SCART maar dan alleen als je TV over een SCART-OUT beschikt. Je kunt dan op je DVD-recorder (via de SCART-IN) het programma opnemen dat je via Digitenne op je TV bekijkt, meer niet. Dus ook niet al de TV uitstaat, of programma A opnemen terwijl je naar programma B kijkt. Voor dat soort mogelijkheden moet je een TV met ingebouwde harde schijf hebben of een losse Digitenne tuner met harde schijf.
L8r, Henk

Giant2000
Dit moet met jouw Sony wel kunnen hoor. Als je via de EPG een programma selecteerd wat opgenomen moet worden dan zal de tv in de Standby stand het signaal doorgeven naar je DVD recorder. Ik heb dat bij een kennis wel eens geprobeerd en dat werkt prima.
Let goed op dat je de juiste SCART aansluitingen maakt, zowel de tv als de recorder. Op de tv zal iets moeten staan van SCART in/out of iets dergelijks.

Let wel op: de tuner van je dvd recorder kun je niet meer gebruiken, die is voor analoge ontvangts en dat heb je niet meer. Zenders zoeken hoef je niet te doen, de tv is de tuner voor je recorder. Gebruik dus AV1/SCART IN of iets dergelijks op je recorder.

Yvonne
Bedankt voor jullie meedenken.
Het rare is dat ik de dvd recorder mee naar mijn zus hebt genomen en daar heb aangesloten ook op dezelfde manier als ik hier heb geprobeert maar daar hebben we geen probleem. Zij heeft Ziggo.
Ik ga verder met het idee van Giant 2000 en zie wel hoe of wat.

Giant2000
Pas op, bij je zus zal de tuner de analoge zenders van Ziggo gebruiken, Digitenne heeft dit niet!

Yvonne
Ja, daar was ik ook al achter. Wanneer ik interactieve TV zou nemen ben ik van alles af?
Weet jij dan ook of ik alle zenders later kan bekijken of zijn dit er maar een beperkt aantal?

lucky72
als je uitzending gemist bedoeld , dan licht het er aan welk pakket je neemt,

Giant2000
Met i-tv kan je bij een nieuw abonnement voor 5 euro extra tot 6 zenders tegelijk voor 200 uur opnemen. Ik heb nog een tuner met eigen harde schijf, daarmee kan ik 1 zender opnemen. Let wel: uitwisselen met vrienden kan niet: er zit geen mogelijkheid in om de opnames op DVD of USB te zetten.

Programma gemist: standaard de 3 publieke omroepen voor 2 of 3 dagen, in het extra pakket alle 10 Nederlandse zenders tot 10 dage terugkijken, alsmede een aantal zenders als 13th Street en Out TV. Let wel: in de meeste gevallen zijn het alleen de eigen producties, dus verwascht geen buitenlandse series of films. Uitzonderingen daargelaten.

Reg
Als ik de vraag goed lees:
Wat ik ook probeer en wie ik ook bel (KPN, Sony, LG) ieder heeft weer een andere oplossing maar geen een is de goede.
Alle kabels zitten volgens mij en een kennis van mij goed maar wanneer ik probeer de recorder tv zenders te laten zoeken gaat dit niet. Ik heb een zwart/wit ruisbeeld en de recorder geeft wel boven in het beeld het signaal van de LG aan.
Wie kan mij helpen?

Probeer je de recorder digitenne programma zenders in te laten lezen; dat kan niet. De recorder kan alleen vhf of uhf zendersignalen inlezen, niet de transponder signalen van digitenne. Tenzij er een digitenne tuner in de recorder zit zoals bvb bij de TSC5000 of TF5300k.
hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg

Ron H
Ik heb lang zitten experimenteren, maar het is mij met een omweg wel gelukt. Aangesloten heb ik een Sony Bravia (nieuw, met insteekkaart) en een LG HD-recorder (3 jr) én nog een Samsung Digitenne decoder.

In dit laatste zit gelijk de truc. Je TV sluit je met tussenkomst van de insteekkaart gewoon op je antenne aan. Geen probleem.
Je DVD recorder sluit je met een splitter en een (oude?) decoder ook op een/de antenne aan. Zo heeft je recorder een ander binnenkomend signaal en kun je op je TV ieder ander programma tegelijk en los van de recorder bekijken.
Laat je losse decoder alle zenders zoeken, je recorder hoeft dit niet. Hierin moet je even kijken welke aansluiting je moet benutten om signalen vanuit je decoder binnen te krijgen.
Feitelijk maak je zo een soort twin tuner, maar dan los. Voordeel is dat je de losse decoder ook voor je radioontvangst kunt gebruiken, zonder de TV aan te moeten zetten.

Betekent wel dat je een extra, geactiveerde, kaart nodig hebt, maar op ieder abonnement kun je er drie laten registeren.
Nadeel/ ongemak: De recorder is lastiger te programmeren, aangezien je voor een voorgenomen opname de zender en tijden zelf even moet intikken. Ik meen dat bij "UPC-kabel ontvangst", de recorder deze data van een teletekst signaal afplukte.

Ik had nog twee decoders over. Met de "modernste (TF6000COK)" lukte het niet. De oudere Samsung lukte het wel. Verder heb je een veelvoud aan scartkabels en Coax kabels nodig om alles over en weer aan te sluiten.

Dit is de truc. Decoders zijn m.i. op marktplaats wel voorhanden, aangezien steeds meer op de insteekkaarten zijn overgegaan.

Succes.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DVD recorder en Digitenne insteekkaart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Digitenne Algemeen 2 22 november 2016, 01:13
EPG Digitenne loopt achter KPN Televisie Storing 2 29 januari 2016, 10:51
Geluid niet stabiel bij digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 2 21 december 2015, 16:27
digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 4 14 maart 2015, 23:35
Verbinding met dvd recorder Hardware instellingen 4 19 mei 2014, 15:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost01:30:30
| KaPteiN03:24:52
| ej21993 1 dag
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10