obey-robots.txt
09 December 2016, 12:31
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetsnelheid aanzienlijk te laag Experia Box

verbaandert
Goedendag,

Wij hebben een InternetPlusBellen abonnement met een Experiabox maar mijn maximale download snelheid is 800kb/s terwijl ik een contract heb waarbij deze snelheid rond de 8Mbps dient te zijn.

Reeds gebeld met de helpdesk en zij vertelde mij dat KPN zelf rond de 8Mbps naar mijn modem zend, maar als ik deze snelheid test op mijn Windows 7 laptop is het nog steeds 800kb/s.

Heb zelf al verscheidene tests uitgevoerd op verschillende laptops (Windows XP/7) en verscheidene internetsnelheids websites geraadpleegd om een dergelijke test uit te voeren..........Helaas blijft onze snelheid 800kb/s.

Dit problemen speelt al maanden bij ons en wij zijn ten einde raad. Wie kan ons hierbij aub vertellen wat er loos is.

Alvast vriendelijk bedankt! Smile

TokkieTokkie
8 Mbps = ongeveer 800 kByte., er zit namelijk altijd een overhead in het transport protocol van TCP/IP en ATM waardoor je nooit en te nimmer de volle 8 MBps op je computer haalt.

Het modem heeft overhead nodig voor de communicatie tussen modem en dslam (ATM niveau) en de computer zelf heeft ook nog overhead (TCP/IP niveau) nodig voor communicatie tussen modem en computer, vandaar.
Die overhead is noodzakelijk en kan niks aan worden gedaan, elke provider gebruikt bruto snelheden in hun abbo's.

verbaandert
Goedendag,

Ik neem aan dat 8 mbps gelijk is aan 8.000 kbps en niet 800 kbps.
Om geen misverstand te krijgen heb ik een bestand van 8 Mb gedowload en daar deed de verbinding ongeveer een minuut over ipv enkele seconden.

Bij deze je geinformeerd te hebben.

TokkieTokkie
Correct, maar om te rekenen naar de standaard kB/s (kilo Byte/seconde) in snelheden moet je je internetsnelheid 8Mbps delen door 8 om het geatl in bytes te krijgen.

8000 kpbs (kilo BITS per second) / 8 = 1000 kB/s (kilo BYTE per second).

door de overhead verlies je zo'n 100 a 200 KB/s en presto je zit rond de 800 kB/s.

============================

800 kbps / 8 = 100 kB/s

==========================

800 kB/s * 8 = 6400 kbps = +/- 6.400.000 bps = 6,4 mbps (en het klopt aardig dat je 1,6 mbps kwijt bent aan de overhead dankzij het ATM en TCP/IP protocol).
Het enige wat je daar nog aan kan doen is in windows de TCP/IP pakketen vergroten waardoor er meer data per packet verstuurd wordt en zo dus het aantal packetten verkleint wordt en je dus minder overhead ktijgt, maar daar moet je geen wonderen van verwachten en als je lijn dan niet stabiel is kan het je snelheid zelfs negatief beinvloeden omdat als een pcket verloren gaat er dan ook weer meer data verzonden moet worden om dat te repareren).

verbaandert
Bedankt voor deze toelichting Smile,

Heb nogmaals met de KPN Helpdesk gebeld en het volgende bleek:
Vanuit KPN wordt nog steeds rond de 8.000 kbps verzonden naar mijn Experia Box. Dit heb ik kunnen verifieren door middel van de website:
www.speedtest.net.

Dus dat klopt; en zij vertelde mij ook dat het niet mogelijk was dat er bandbreedte verloren kan gaan tussen deze router en mijn laptop.

Heel opmerkelijk hierbij is dat er zoveel bandbreedte verloren gaat tussen die router en mijn laptop. Mijn vraag hierbij is:
* Hoe kan ik de oorzaak achterhalen?
* Maar belangrijker; hoe kan ik dit euvel oplossen?

Router is nog geen jaar oud.
Alvast vriendelijk bedankt :-)

dit0rz
De snelheid kan negatief worden beïnvloed door externe factoren.

Vooral als je bijvoorbeeld draadloos verbinding maakt.

Gaat het bijvoorbeeld altijd langzaam of alleen op bepaalde tijden?

verbaandert
De internetsnelheid kan indderdad door verscheidene factoren worden beinvloed. Helaas zijn deze mij onbekend om daardoor de juiste maatregelen te kunnen ondernemen.

Ik de snelheid getest via draadloos internet en via de internetkabel; beide geven dezelfde snelheid aan. En de verbinding is altijd langzaam; 24 uur per dag en 7 dagen per week. Je zou in eerste instantie denken dat via de Wifi de snelheid stukken langzamer zou gaan dan de kabel......
Ook heb ik getest op een Windows XP en Windows 7 laptop wat hierbij geen verschil maakt.

Ben helaas ten einde raad Sad
Alvast bedankt voor ALLE hulp ! Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 06 2011 16:33:30:
....Mischien dien ik iets te wijzigen mbt de settings van de Experia Box mbv 192.168.2.254 website?

Alvast bedankt.
Gewijzigd door verbaandert op 06 augustus 2011, 16:33

Jillie
je kunt ook doormiddel van de beveiligingsinstellingen iets aan snelheid winnen, maar ook dat is minimaal.

WPA/WPA2 gebruiken meer bandbreedte dan wep encryptie.
ik behaalde door de beveiligingsinstellingen 40KB snelheidswinst. dus is ook minimaal.

een andere oorzaak kan ook zijn als je ITV of telefonie afneemt. dat neemt ook bandbreedte weg.
Mocht je ITV hebben dan zou KPN je meer bandbreedte gegeven hebben zo rond de 12 a 13 Mbit

groetjes Jilles

verbaandert
Beste Jillie,

Bedankt. Maar ik gebruik geen ITV bij mijn InternetPlusBellen abonnement.
Het wijzigen van de beveiligings instellingen is inderdaad maar minimaal gezien mijn snelheidsprobleem (ipv 8.000 kbps maar 800 kbps)

En het probleem zit daarmee ergens intern: tussen mijn router en tussen mijn laptop (heb reeds getest met een clean install van Windows XP en Windows 7 wat helaas geen toelaas bood).

Alle hulp info is hierbij van belang ;-)

TokkieTokkie
Heb je nu 800 kbps of 800 kB/s op je laptop?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid aanzienlijk te laag Experia Box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 21 03 december 2016, 07:56
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Experia Box V8 overzetten van 5G naar 2.4G Routers 7 05 juli 2016, 21:41
internetsnelheid buitengebied Snelheid 1 02 juli 2016, 16:57
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:53:25
| KaPteiN05:21:32
| lobo40518:40:07
| glim20:23:26
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10