obey-robots.txt
22 Augustus 2014, 09:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 34% [412 stemmen]
34% [412 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 66% [788 stemmen]
66% [788 stemmen]

Stemmen: 1201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Foutmelding glasvelzel 2e tv aansluiten

bartjongman
Ik wil een 2e tv aansluiten via ons glasvezel netwerk. Alles precies volgens boekje geïnstalleerd maar krijg nu alleen maar een F12 foutmelding op de 2e Motorola ontvanger en op het tv scherm de melding; Fout12: Geen IP adres, door modem of thuisnetwerkfout. Haal andere kabels uit modem en herstart ontvanger.

Ondertussen al van alles ondernomen, van herstarten tot alle kabels opnieuw installeren etc maar de foutcode blijft aanwezig.

Heeft iemand advies voor mij?

Alvast dank!

KPN Gebruikers
TokkieTokkie
2 ITV hangt ook achter poort 3 van het modem?

(ITV kan enkel op poort 3 aangesloten worden).

bartjongman
Dank voor je reactie. heb er niet veel verstand van.

De 1e TV functioneert gewoon op glasvezel. Deze staat op poort 3 op het modem in onze meterkast.

Op de slaapkamer nu een 2e TV met de nieuwe adapter en ontvanger aangesloten. Op de adapter brand nu het power en activiteit lampje, alleen het Link (middelste) lampje brand niet. Wat moet ik nu nog extra doen ??

TokkieTokkie
DUs als ik het goed begrijo wil je een al bestaande ITV die aangesloten is met homeplugs uitbreiden met nog een ITV via een homeplug.

In dat geval moeten de homeplugs met elkaar gesync't worden, dat kan op 2 manieren.

1. Druk op de moeder homeplug (die bij het modem) het knopje onderop in (minimaal 3 sec).
Doe dit ook bij de andere 2 binnen 1 minuut.

2. Ga naar www.devolo.nl en download en installeer de devolo config software voor de DLAN200 en sluit de homeplug bij het modem aan op een computer met een kabel (dit wordt dan de moeder homeplug), de software zal de homeplug herkennen en je kan dan via de software de andere 2 homeplugs toevoegen aan het homeplug netwerk (schrijf eerst de code op de achterkant van de 2 homeplugs op omdat die tijdens het koppelen in een stopcontact moeten zitten)

de code is als volgt opgebouwd XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

bartjongman
Thnx.

De 1e optie geprobeerd maar bied geen soelaas.

De 2e optie nog niet geprobeerd maar is dit niet wat te gecompliceerd? Maw, het aansluiten van een 2e TV/adapter/ontvanger moet toch eenvoudiger kunnen?? Neem aan dat vele glasvezel gebruiker een 2e TV hebben aangesloten.

TokkieTokkie
Normaal wel, maar jij doet een uitbreiding van een al bestaand homeplug netwerk, de nieuwe homeplug is dus niet ingesteld op jou bestaande homeplug netwerk.

En inderdaad vele glasvezel gebruikers hebben een 2de, 3de of zelfs 4de ITV aangesloten, maar die zijn vaak allemaal tegelijk door een monteur aangesloten.

Optie 2 is trouwens de beste oplossing, dat is het minst storings gevoelig.

Doe anders ff rondkijken op www.devolo.nl bij de handleidingen van de DLAN200+ (da's dezelfde als de KPN homeplug).

ANders herhaal je optie 1 waarbij alle homeplugs bijelkaar in de buurt in een stopcontact zitten.

KPN Gebruikers
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foutmelding glasvelzel 2e tv aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ip telefoon aansluiten (hardware) avaya 5410 Eigen telefoon netwerk 3 04 november 2013, 15:46
Aansluiten JVC Stereo Set aan KPN ontvanger Algemeen 4 12 augustus 2013, 15:44
Foutmelding Digitenne KPN Televisie Storing 2 25 juli 2013, 23:41
aansluiten Video rec.via digitenne of interactieve TV naar Samsung tv Wat ontbreekt er op dit forum? 1 08 juli 2013, 00:27
interactieve tv via HDMI aansluiten op Philips LCD tv lukt niet Algemeen 8 25 juni 2013, 10:32
Goedemorgen bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Texelrob00:28:27
highflow07:47:53
Reyesinc10:51:22
Yvon6311:59:49
jeroen312:13:00
KaPteiN12:45:50
darklars 1 dag
raymondpijpers 1 dag
JanG02 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

12 juli 2014, 12:09
wifi probleem .. heb een benedenwoning, en kan alleen goed gebruik maken van mijn verbinding als ik in de buurt zit van de modem. als ik er max 3m vandaan zit zonder betonnen muren ertussen is mijn v

07 april 2014, 16:16
Welke modems/routers zijn er beschikbaar bij KPN voor Glas? Zou graag een overzicht hebben van de verschillende types en hun technisch-specific
aties, betrouwbaarheid en/of storingsgevoelighe
id.

07 april 2014, 15:23
Ik heb de dongel Dongel ZTE MF190 geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop, maar hij verbind niet!! Ook na downloaden van de software, nog steeds géén verbinding! Wie weet er een oplossing voor dit probl

11 januari 2014, 12:46
Ook wij zitten op 2,7 km van de centrale. Betaal voor 40Mb en als ik geluk heb dan krijg ik 12 Mb binnen. Dus vraag ik me af of het overstappen naar een all-in pakket wel zinvol is. ZIGGO ???

08 januari 2014, 16:28
Experiabox V8 voor glasvezel met een HP wireless printer werkt niet. Inmiddewsl met een Ethenet kabel aan de router gezet en werkt wel. Wanneer komt er nieuwe SW voor deze Experiabox zodat ik weer gew

Vergelijkers