obey-robots.txt
08 December 2016, 10:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ThomsonTG787vVDSL2

Scorpios
Ik ben redelijk handig met mijn computer dus denken anderen dat ik veel weet en kan ;( Nu heeft een vriend (76 jaar) via KPN abonnement genomen en ontvangen een ThomsonTG787vVDSL2 modem. Hij heeft de rest zelf gedaan en beretrots dat het netwerk het doet met zijn laptop. Hij verklaart stellig dat hij precies gedaan heeft wat er in boekje staat.... En inderdaad het werkt!

Zijn vrouw heeft nu ook een laptop "gekregen" maar wat hij of ik ook doe: deze laptop ziet het netwerk wel maar komt er niet op met het wachtwoord dat volgens vriend dus de juiste is. Ik heb het ook geprobeerd met mijn vertrouwde laptop maar ook wel zien maar ik kom er niet in.

Omdat het niet lukt: Kan ik ergens via een truukje het ingevoerde naam en wachtwoord controleren? (Hij heeft zoveel codes opgeschreven dat ik er niet meer wijs uit wordt.

Kan dit modem wel 2 draadloze laptops aan? Of moet ik ergens iets veranderen?
Het zijn beide dus laptops met ingebouwde netwerkkaart. Ergens las ik iets over een speciale kabel. Heb ik dat nodig en waarom?

Ik weet het, een beginnersprobleem maar wel frustrerend. Dus welke hulpvaardige gebruiker helpt mij op weg?

Alvast bedankt
Nelleke (64 jaar)

ngein
Bij mij staat de SSID naam en het wachtwoord op een sticker op het modem.
Wellicht is dit bij je vriend ook het geval.

Scorpios
Ga ik kijken maar volgens hem heeft hij dat gewijzigd maar weet niet meer waarin. Is dat nieuwe wachtwoord nergens te achterhalen?

KPNwebcare2
Hallo,

Ja dat is te achterhalen. Maar u moet wel een verbinding hebben, dan kan u in uw webinterface kijken.

Lukt dat niet dan zou u uw modem moeten resetten dan veranderd de sleutel in de orginele sleutel in uw box. ( Sticker op modem ).

Webinterface benaderen:

Open Interenet Explorer
Typ in adresbalk: 192.168.2.254 dan druk op "ENTER"
Klik op "thuisnetwerk"
Klik op "WLAN: hier_staat_uw_modemnaam (54Mbps)"
Klik dan op "Configureren"
Onder het vetgedrukte BEVEILIGING vind u "WPA-PSK-coderingssleutel".

Daar staat een wachtwoord van 10 tekens: A t/m F, 0 t/m 9.

Deze kunt u ook veranderen in uw eigen WPA sleutel. Bijvoorbeeld "kijkmijnwachtwoord1234"

Als u het zelf heeft aangepast vergeet dan niet op "toepassen" te drukken.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 20 april 2009, 14:52
www.kpn.com/webcare

Scorpios
swebcare schreef:
Hallo,

Ja dat is te achterhalen. .

Harstikke bedankt! En dit modem is wel geschikt voor 2 aansluitingen zonder gedoe met snoeren enz? (lijkt me toch wel)

KPNwebcare2
Hallo,

Jazeker, 4 bedraad en +64 draadloos.

( nee geen typefout )
www.kpn.com/webcare

Scorpios
Ik ben al lang blij met 2. Mijn eigen modempje van 5 jaar oud kan er slechts 10 of zo aan en hij had gehoord dat er soms maar eentje op kon. Dat leek me al vreemd maar ik kon nergens iets vinden.

Dus fijn. bedankt en ik ga maar weer eens de techneut uithangen. In het land der blinden is éénoog koning!

Scorpios
Scorpios schreef:
Ik ben al lang blij met 2. Mijn eigen modempje van 5 jaar oud kan er slechts 10 of zo aan en hij had gehoord dat er soms maar eentje op kon. Dat leek me al vreemd maar ik kon nergens iets vinden.

Dus fijn. bedankt en ik ga maar weer eens de techneut uithangen. In het land der blinden is éénoog koning!

Aan het werk geweest en gedoe met wachtwoord heb ik opgelost. Maar dat laptopje, de tweede, draait op linux. En bij mij gaat dat prima op modem maar niet dus op de Thomson. Ondersteunt die geen Linux? Wat kan ik daar aan doen?

KPNwebcare2
Hallo,

wij ondersteunen ook geen linux, misschien weten de andere gebruikers wel hoe het moet.
www.kpn.com/webcare

KaPteiN
Scorpios schreef:
Aan het werk geweest en gedoe met wachtwoord heb ik opgelost. Maar dat laptopje, de tweede, draait op linux. En bij mij gaat dat prima op modem maar niet dus op de Thomson. Ondersteunt die geen Linux? Wat kan ik daar aan doen?

Hoe is je router ingesteld? Als DHCP server? In dat geval de instellingen van je netwerkadapter in linux vertellen dat de instellingen automatisch verkregen moeten worden. Anders handmatig een ip, dns en gateway instellen.
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ThomsonTG787vVDSL2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:30:52
| glim02:15:36
| KaPteiN03:23:29
| dirkjohan13:23:42
| Peterkessen21:19:15
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10