obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Onjuiste factuur van KPN Glasvezel
JosRipken
Klantenservice KPN glasvezel,

Klantnummer: 9011772689.

Op 22 februari 2011 was er in Biddinghuizen, in het plaatselijke buurtcentrum een centrale voorlichting tbv de Glasvezelaansluitingen.
Ook de aldaar verkregen informatie bleek later onvolledig te zijn.
Een aantal voorbeelden hiervan:

** In de meterkast, waar de KPN Experia box word geplaatst dient men over een dubbele wandcontactdoos,
met rand-aarde te beschikken...zo niet...meerprijs van KPN indien de Monteur die plaatst.
In ons geval was die er niet en moest die er komen...de Monteur kon niet tot plaatsing overgaan,
en moest er een nieuwe afspraak komen!

Verder bleek dat de bijgeleverde TV bekabeling, slecht tot 10 meter vanaf de Experia box bijgeleverd werd.
In ons geval, want 1 TV staat op de bovenetage, moest het geheel draadloos worden aangesloten...Meerprijs 40 Euro.
Nimmer verteld bij de voorlichting, en nimmer als aandachtspunt belicht!
Dan sta je voor de keuze, en neem je genoegen met de meerprijs...omdat je niet anders kan!

Op 23 februari 2011 ontving ik een gegevensoverzicht.
Daarin stond, geheel tegen de afspraak in, een kosten-post à 75 euro exc.btw ,opgevoerd vanwege graafwerkzaamheden.
Ik belde met de Klantenservice ..men zou het corrigeren omdat dit inderdaad onjuist was.
De wijziging die ik verder aangaf was de installatie hulp door een monteur a 35 euro.
Dit was niet besteld en is doorgegeven aan klantenservice.
De wijziging, c.q. het contact hierover is terug te vinden in mijn mailbox van KPN.

Na het ontvangen van de eerste factuur ( 1 juni 2011) belde ik direct met de Klantenservice en sprak de heer XXXXXX
over de kostenpost voor graafwerk à 75 Euro excl. BTW....
Het betrof hier dus wederom het opvoeren van 75 euro excl btw ivm graafwerkzaamheden!
Duidelijk mag zijn dat die, volgens toezegging, niet opgevoerd zouden worden.
De Reactie:
De kosten zouden bij de volgende factuur in mindering gebracht worden, maar
dat zou betekenen dat ik ruim 75 euro, voor zou moeten schieten, hetgeen niet in mijn budget pastte...althans...nu teveel betalen en bij de volgende faktuur terug krijgen was de werkwijze van KPN Glasvezel.....dat was dus een probleem.
Vergeet daarbij niet de 40 Euro om de tv,s aan de praat te krijgen...extra extra!

De heer XXXXX zegde mij een 30 dagen uitstel van betaling toe, zodat faktuur 1 en de opvolgende factuur met elkaar verrekent konden worden en uiteindelijk er een juist bedrag betaald kon worden.

Op 23 juni 2011 belde ik opnieuw met de Klantenservice vanwege een "dreigbrief" betreffende niet ontvangen gelden van de gezonden faktuur, met daarin de mededeling dat deze uiterlijk 02 juli 2011 op de rekening bijgeschreven moest zijn omdat anders de diensten werden gestaakt.
Dit gesprek voerde ik met de heer de...BBBBBBB
De heer de..BBBBB vertelde mij dat zijn collega, de XXXXX niet gerechtigd was om uitstel van betaling te verlenen en gaf mij een telefoonnummer welke, toen ik dat nummer belde, van de storingsdienst bleek te zijn.
Ik moest zelf een afdeling bellen om het e.e.a. uit te leggen......weer geen oplossing....
Afijn, maar weer bellen naar Klantenservice!
Op dezelfde datum dus....En sprak met de heer FFFFFF
Na het hele verhaal uitgelegd te hebben zei hij mij toe dat ik binnen 2 dagen teruggebeld zou worden.
Zijn oplossing...Er moest een nieuwe, juiste factuur komen.
Voor alle duidelijkheid: Ik werd NIET teruggebeld, en heb dus zelf maar weer gebeld.
Op 26 juni 2011 belde ik dus...voor de zoveelste keer, en sprak met de heer KKKKK
Deze zou opnieuw, Intern, de kwestie onder de aandacht brengen en zei mij, wederom toe, dat ik binnen twee werkdagen gebeld zou worden!
Op de dag dat ik KPN een mail toezend, is het dus, na het laatste gesprek, de tweede dag die ingaat en waarbij men, volgens de toezegging, terug zou bellen!
Uiteraard werd er niet gebeld!

Nou kan het zijn dat er wellicht drukte bij KPN is, maar gelet op de aangekondigde datum van 02 juli waarop, bij niet betalen, de diensten geeindigd zou worden, zult U begrijpen dat dit niet de bedoeling kan zijn, maar dat dit risico wel aanwezig is!
Per slot van rekening gaat er inmiddels dus wel meer langs mekaar heen ...in mijn geval...
In dat geval valt de TV, Internet en de telefoon weg en gelet op het belang van o.a. de communicatie met de instelling/school waar mijn zoon verblijft ( bijzonder Onderwijs/geestelijk handicap) zou dat tot enorme toestanden leiden.
Daarnaast heeft zo,n beetje elke medewerker van de Klantenservice duidelijk gemaakt dat het direct stopzetten van de Diensten niet zou gebeuren.
KPN Glasvezel kan mijn relaas Intern checken waarbij ik natuurlijk een klantvriendelijke oplossing verwacht waarbij er A. juiste factuur opgesteld word en B. Kpn Glasvezel de onnodige telefoonklosten ( à 10 cent per minuut ) van alle telefoongesprekken met de Klantenservice vergoed en in mindering brengt op de komende factuur.

Het zou toch al te bizar zijn als ik die kosten zou moeten betalen terwijl al in februari duidelijk was dat die kosten onjuist stonden vermeld!
Inmiddels heb ik 7 keer gebeld met de Klantenservice, heb ik twee mails gezonden, heeft men nu 3 maal toegezegd dat ik binnen twee dagen gebeld zou worden, en nog eens 1 maal dat ik dezelfde dag gebeld zou worden.
KPN kan geen juiste factuur zenden, en moet ik de factuur inclusief 75 Euro ten onrechtte opgevoerde kosten voldoen voor 2 juli omdat men mij anders afsluit!!!

Wat KPN Glasvezel moet doen is de toezeggingen nakomen, ook de toegezegde 30 dagen uitstel van Betaling die gelet op de WET BEHOORLIJK BESTUUR haar wettelijke verplichting is.
Dat een medewerker, op eigen houtje, mij die toezegging doet, ontslaat KPN niet van die verplichting.
7 Keer aangeven, als nieuwe klant, aan KPN Glasvezel dat er een fout is gemaakt, en men er, gerekend vanaf 1 juni, tot heden, dus 1 maand over doet en totaal niet reageert, en niets oplost is een schandaal.

Dreigen met afsluiten op basis van een volkomen onjuiste factuur kan absoluut niet de bedoeling zijn.
Men kan, als men een foute factuur gezonden heeft, niets corrigeren, tot aan de volgende faktuur!!
Nou,...als ik te weinig overmaak kan ik tot aan de volgende factuur ook niets veranderen....beleid bij Josje

Ik moet de wijze van KPN kennelijk maar slikken...oplossen kan KPN het kennelijk niet, maar wil men het kennelijk ook niet.
Is bij KPN niemand die dit ook onacceptabel vind?
Op 30 juni, via een bericht/mail aan KPN klantenservice heb ik nog extra aangegeven dat naast de 75 euro graafkosten, er ten onrechtte 35 euro monteur kosten is berekent.
De totale factuur, de eerste, bedroeg 212 euro waarvan dus 110 euro volkomen en aantoonbaar ten onrechtte toch is gefactureerd.
Ik moet het eerst maar voorschieten en vervolgens gaat men het dan terugbetalen...
De administratie kon kennelijk niet met foute rekeningen omgaan of fouten bestaan volgens KPN kennelijk niet.

Jos Ripken
E.J.I.H. Paetzhold
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onjuiste factuur van KPN Glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie