obey-robots.txt
09 December 2016, 12:31
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid gehalveerd

DrWho
Ik heb een vraagje over mijn KPN verbinding. Sinds een week of 3 a 4 is mijn snelheid langzaam omlaag gegaan. Gemaild met kpn al wetende wat het standaard onzin antwoord zou zijn... check je kabels, hogere snelheid op jouw adres kan niet bla bla en meer van dat soort onzin. Ik heb de snelheid getest op mijn desktop met speedtest en op mijn laptop. op mijn laptop de test gedaan met experiabox en met een oud modem (die ik nog had) met een kabel op ongeveer 1,5 meter. mijn snelheid komt niet hoger dan zo'n 400 kb max nu bij downloads. Ik had altijd een stabiele verbinding met +/- 802 kb/s download en rond de 92 kb/s upload. Het probleem is dus 100% zeker niet mijn bekabeling. Nu wist ik al dat de kpn een onzin antwoord zou gaan geven, want een monteur langs laten komen om daadwerkelijk te kijken wat er aan de hand is dat doen ze pas na weken mailen en bellen en de klant op kosten jagen. Daar heb ik geen zin in dus vanaf volgende maand ben ik bij Telfort, een stuk goedkoper voor minimaal dezelfde (oude 8mb ) snelheid en met de 20 mb connectie hopelijk een tikkeltje hoger zelfs.

Mijn vraag is nu als ik straks overstap gaat Telfort dan de lijn checken zodat ze hopelijk zien wat er mis is, of moet ik straks gaan klagen bij Telfort over de snelheid. Want dan kan ik net zo goed nu het nog kan bij de kpn gaan klagen.

Dit is wat mijn experiabox laat zien. Overigens de snelheden lagen in mijn experiabox 4 dagen geleden nog een stuk hoger. dit is na een reset met een paperclip.

Connection status: Connected (0:21:58:26)

Downstream rate: 4090 kbps
Upstream rate: 516 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 4090 kbps (downstream) / 516 kbps (upstream)
Noise margin: 7 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Als iemand mij van nuttig advies kan voorzien zou dat heel welkom zijn Wink
 
TokkieTokkie
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)


Dit is niet goed, dit duid er op dat je modem op slechts 1 ader is aangesloten (ipv 2)

vuist regel is 2:1, bij 21dB downstream zou je upstream rond de 11 moeten zijn. (of 42/21 maar dan zou je op 4 km zitten en sowieso nooit 8mb kunnen halen).
 
DrWho
Volgens metingen kom ik op ongeveer 2 km van de centrale uit iets lager denk ik Naam:

Oudenbosch

Code:Odb

Afstand:± 2000 meter

dat zegt bbned.

Maar ik heb al jaren stabiel een verbinding van 800 kb/s bij downloads. dus het is echt mogelijk hoor.
Moet ik aan kpn doorgeven dat mijn modem op 1 ader zit zoals jij aangaf kunnen ze dat checken, want dan klim ik in de telefoon Angry lol

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 28 2011 16:36:12:
Gisteren belde een kpn medewerker nadat ik hem bovenstaande gegevens had gemaild. Vandaag kwam de monteur. Er bleek ergens in een centrale een kabelbreuk te zijn en als het goed is heb ik na een of andere reset vannacht weer mijn oude snelheid terug. Smile
Gewijzigd door DrWho op 28 juni 2011, 16:36
 
TokkieTokkie
Dus toch op 1 ader Grin
 
DrWho
we zijn nu weer 3 dagen verder en mijn snelheid is nog exact hetzelfde, typisch KPN, schiet lekker op. hopelijk binnen 2 weken telfort Pfft
 
Netniet
Ik heb hier hetzelfde probleem.
De snelheid is sinds een week, schat ik, gehalveerd.

Ik betaal voor 8MB, en ik kreeg altijd 6,5 à 7.

Nu consequent 3,5 hooguit.Sad

Gebeld met de helpdesk. Ze vroegen me de modem (Thomson Speedtouch 546) te resetten.
Met de vraag of ik dan het modem niet opnieuw moest aanmelden kreeg ik een negatief antwoord.

Dit moet wel dus, anders krijg je helemaal geen verbinding...

Volgens haar gegevens is in mijn wijk 4 MB maximaal haalbaar...en ik heb al jaren 8 MB!

Iemand een idee wat ik kan proberen?
 
DrWho
Ik kreeg dezelfde onzin verhalen te horen. Het zou niet mogelijk zijn om een snellere verbinding te hebben op mijn adres. terwijl ik ook jaren stabiel 800 kb/s had. En de klassieker is toch wel "heb je wel de juiste kabels want dat is meestal de oorzaak" Geloof me ik heb jaren stabiel de juiste snelheid gehad met in huis de meest goedkope luidspreker kabel als adsl kabel, ruim 15 meter en de snelheid is hetzelfde als met een officiele 1,5 m kabel rechtstreeks op de kpn aansluiting.

Toen ik kpn mailde met het verhaal van Tokkie over dat er slechts 1 ader was aangesloten werd ik binnen een paar dagen gebeld en een dag later kwam de monteur. Hij ging meten en zag meteen dat de snelheid niet goed was, kwam later terug en zei dat er een kabel in een of andere wijkcentrale kapot was, die had hij vervangen met een andere kabel ofzo. Hij deed een nieuwe meting en zei dat er nu 11 mb op stond. Ik zou dat de andere dag krijgen na een of andere reset. Het is morgen maandag de monteur was hier op dinsdag en mijn snelheid is nog exact hetzelfde. Gaan we morgen weer maar bellen heb nu een rechtstreeks nummer. Het is wel handig dat ze het maken voordat ik bij telfort dezelfde problemen met die kabel ga krijgen Angry

ik vond het al onzin toen het nog een dag moest duren om mijn ouwe snelheid terug te krijgen en ja hoor dat was het dus ook.

Suc6 Netniet in elk geval. ga anders gezellig naar Telfort, is ook van KPN maar wel een stuk goedkoper en sneller Wink
 
Netniet
Ik wacht nog even de reactie van KPN af op de mail die ik heb gestuurd, anders ben ik hier zomaar weg.

Alleen jammer dat je iedereen weer op de hoogte moet stellen van je nieuwe mailadres... Frown

Kijk toch eens, lijkt nergens naar...

1369457063
Gewijzigd door Netniet op 03 juli 2011, 19:31
 
DrWho
Snelheid is na telefoontje vanochtend omhoog gegaan van 4 naar 700 kb/s en de upload staat op 1 mb. De reset had blijkbaar niet plaats gevonden, en ik heb een week met de langzame snelheid gezeten. De mevrouw zag wel dat er binnen 2 weken werkzaamheden aan mijn lijn gingen plaatsvinden met de vraag of ik over ging stappen. Grin Zal hopelijk snel het Telfort modem krijgen dus Pfft
1370717758
 
Netniet
Hier nog immer hetzelfde...Sad
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:53:15
| KaPteiN05:21:22
| lobo40518:39:57
| glim20:23:16
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10