obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
LAN Problemen H220N modem
dirksiepie
Hi,

Sinds een week ben ik de ongelukkige bezitter van een H220N modem. Ik ervaar grote problemen aan de bedrade router kant van dit modem. Zeer regelmatig raak ik de lan verbinding kwijt. De router is verbonden met een tweede router verbonden met 10 meter kabel (ongeveer), deze router heeft een fixed ip adres (DHCP uit). Geregeld verliest deze router de verbinding met de H220N, het is vervolgens zeer lastig om de verbinding weer aan de praat te krijgen.

Wat nogal eens werkt is even een verbinding te maken met de draadloze netwerk van de H220N en dan komt hij weer "op"... Maar dit truukje werkt niet altijd.

Ik ben echt radeloos, de helpdesk is werkelijk allerbelabberst.

Deze configuratie heeft de afgelopen 3-4 jaar gewerkt met mijn ST780 modem... Maar sinds de H220N is het alleen maar ellende!

Wie heeft er een idee?

Samenvoegen aan juni 12 2011 08:50:23:
Na een week helemaal hoorndol te zijn geweest van de H220N heb ik KPN gebeld en mijn probleem uitgelegd. Nu moet je een aantal keer KPN bellen om het antwoord te krijgen wat je wilt, na twee keer het antwoord te hebben gekregen dat mijn configuratie niet wordt ondersteund (gewoon een router achter het modem/router van KPN is niet ondersteund!!!) kreeg ik een call center medewerker die gewoon zegt "dan sturen wij u toch een Thomson router op" (YES!!!)... (Bij KPN medewerkers dus niet boos worden, gewoon ophangen en opnieuw bellen en hopen om een medewerker die met je meewerkt ;-) )

Sinds de installatie van het Thomson router werkt (met exact dezelfde netwerk config) alles vlekkeloos! Heerlijk, ben een blije VDSL gebruiker, verder zien de administratie schermen van de Thomson er veel gebruikers-vriendelijker uit.

Pesoonlijk snap ik niet waarom KPN met die goedkope rommel de markt opgaat, voor mij was die H220N echt een ramp... Nu lees ik dat er ook tevreden klanten zijn dus misschien was het gewoon een probleem met de mijne, dat laat ik verder in het midden!

Is alles rozegeur en manaschijn met die Thomson? Niet helemaal.
1) Je kunt de DHCP range niet instellen;
2) Geen password op de administratie van de Thomson;
3) Nog steed 100 Mbit, waarom geen 1GBit??? (Overigens geldt dat ook voor de H220N).

Groeten...
Gewijzigd door dirksiepie op 12 juni 2011, 08:50
 
Cardeon
Blij om te horen dat het opgelost is door een Thomson te sturen.

De reden dat KPN voor de ZTE heeft gekozen is de volgende:

De Thomson overschijft de oude software wanneer er een update binnen komt. Dit leverde bij installatie of verhuizing nog al eens problemen op. De ZTE heeft een geheugenbankje waarin de huidige config opgeslagen wordt. Wanneer een update dan fout mocht gaan, dan kan hij zijn oude config weer laden en opnieuw updaten.

Het probleem dat je omschrijft ben ik nog niet tegengekomen. Wat niet wil zeggen dat ik je in twijfel trek hoor. Ik denk dat je net een "kneusje" getroffen hebt.....

Hoop dat je systeem configuratie blijft werken!
 
TokkieTokkie

Quote

dirksiepie schreef:


Is alles rozegeur en manaschijn met die Thomson? Niet helemaal.
1) Je kunt de DHCP range niet instellen;
2) Geen password op de administratie van de Thomson;
3) Nog steed 100 Mbit, waarom geen 1GBit??? (Overigens geldt dat ook voor de H220N).

Groeten...


1) correct.
2) Kan wel hoor, bij gebruikers
3) 100 Mbit is ruim voldoende, 1 GBit heeft alleen nut als de processor in de router ook 1 GBit aan kan, dergelijke routers met dergelijke CPU's zijn achterlijk duur, de meest '1GBit' routers en switches halen nooit en te nimmer daadwerkelijk die 1 GBit, bij 200 MBit houd het echt wel op hoor.
 
glasblazer
Ik ben bang dat je router vanwege veroudering niet met de ZTE H220N overweg kan. Update van de firmware kan je misschien nog redden? Vorig jaar ging mijn DLINK router geregeld uitvalverschijnselen vertonen terwijl de router bijna 6 jaar vlekkeloos had gepresteerd. Niet alleen de snelheden maar ook de samenstelling van de datapakketjes, overgang naar Windows 7 kan soms rare problemen opleveren.
De router inmiddels vervangen en niet meer in gebruik, omdat de ZTE H220N al wireless is en om een verbinding naar het bedrade netwerk te maken heb ik een wireless bridge/repeater naar het bedrade netwerk gemaakt. Hiervoor de WN2000RPT van Netgear aangeschaft. Draait allemaal goed en stabiel.Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LAN Problemen H220N modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
Advertentie