obey-robots.txt
11 December 2016, 10:54
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ontvangstsignaal beduidend verbeteren

jeroenvink
Beste lezers, gisteren hebben wij bij de kpn-winkel een digitenne-recorder opgehaald. Alle ellende begon diezelfde avond nog, want het ontvangstsignaal was slechts 20%. Vaak viel het signaal ook nog eens bij veel zenders weg, terwijl ik de antenne helemaal tegen het raam had, en later zelfs buiten onder het afdak had gemonteerd (ook niet bepaald goed wegens vocht e.d.). Dus vandaag ben ik eens even aan het knutselen en testen geweest, en ben er nu een beetje achter gekomen hoe je het beste signaal krijgt. Zowieso moet de antenne ten alle tijde rechtop staan, en zo hoog mogelijk. Hoe hoger, hoe meer signaal. Daarbij komt dat het mij opviel dat de antenne minder storingen gaf toen ik hem "vrij zicht" gaf (bomen e.d. vermijden). Nu heb ik de verlengkabel aan de antenne vastgemaakt, de plug met een plastic zak en flink wat duck-tape waterdicht gemaakt, en de antenne in een plastic snoepbox gemaakt, waardoor die compleet waterdicht is. Zie hier het resultaat, ons signaal staat nu continu op 100% en valt geen enkele keer meer terug Smile
30042011707
30042011708
30042011709

Jo3i
Is het dan niet simpeler een buitenantenne op te hangen? Te koop in de Primafoon voor zover ik weet, dus geen geknutsel, toch?

jeroenvink
dat klopt, maar zoals ik gelezen had op de kpn-website, zijn de speciale buiten-antennes niet meer verkrijgbaar. Er zijn alleen nog maar vergelijkbare antennes te krijgen als die nu ook bij de oudere kastjes zitten, en voor zowel binnen als buiten geschikt zijn. Daarbij komt nog dat de winkels vandaag dicht waren (Koninginnedag) en ik gewoon tv wilde kijken
en uiteraard omdat dit gratis is, daar zijn we natuurlijk Nederlanders voor Pfft
Ik zoek gewoon zo vaak mogelijk naar goedkopere of zelfs kostenloze oplossingen om bepaalde producten te verbeteren, zonder daarvoor speciale of vervangende materialen te hoeven kopen.
En daarbij was dit klusje binnen hooguit 5 minuutjes geklaard. gewoon met een keukenmesje een klein gaatje bij de sluiting onderop de deksel maken voor de kabel, een schroefje tussen de snoepbox en de buitenwand, en klaar is kees Smile

Jo3i
De originele versie nog steeds bij Conrad te koop. Smile

KaPteiN
@JeroenVink. Ik vind het een leuk idee en verdient zeker navolging. Ik maak dit onderwerp stickey zodat die beter opvalt in het overzicht met onderwerpen.
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Giant2000
Geweldig idee inderdaad. Ik kamp ook nog al eens met ontvangstproblemen in ons schuurtje achterin de tuin waarbij ik de antenne ook met coax verlengkabel in de regengoot leg. Of hij dan wat schuin ligt maakt overigens in onze situatie niet zoveel uit. Bij regen is het niet zo handig dus ik ga ook eens de snoeptrommel oplossing proberen!

kpntester
Waarom aanprutsen met die slechte binnenantenne van KPN? Koop gewoon een standaard televisieantenne en een wereld gaat voor je open (bijvoorbeeld een harkje). Kan je ook meteen de regionale omroepen van de omliggende 3 provincies ontvangen Pfft

Wel natuurlijk even verticaal opstellen vanwege de gebruikte polarisatie in Nederland.

thijsse40
Ook ik word helemaal gestoord van Digitenne en denk erover om toch weer terug te gaan naar een kabel...
Hoeveel antenne's en kastjes ik niet heb gekregen..iedere keer weer hopeloos..
2 weken geleden een nieuw kastje en antenne etc.... weer problemen ..krijg ik iemand aan telefoon ooooohhh die antenne die u heeft gekregen is oud..ik stuur een nieuwe..

Wat kost dat niet al dat nieuw leveren van dingen die het toch niet doen....of waren het toch weggooi dozen...eerst maar naar een klant en daarna in de vuilnis???

Vanavond weer alle zenders op blokjes.. bij navraag naar een storing...Nee ons niets bekend...Zit er bij u in de buurt een grote zendmast?? Ja, Hilversum..... Nou die trekt dan alles weg, dan is dat het probleem...Maar vanmiddag naar TV gekeken en niets aan de hand... Ja ik weet het niet ik kan u niet helpen.. U hebt alle dingen al nieuw gekregen dan moet het toch aan de omgeving liggen....
Heb nu de antenne ook even buiten gezet.... misschien is dat toch de oplossing...

Maar het bericht van meneer Jeroen ga ik uitprinten en morgen proberen... Ben reuze benieuwd...
Zelf denk ik aan de atmosfeer..maar ja wie ben ik, hè??
Mijn dank
Gewijzigd door thijsse40 op 17 juni 2011, 22:20

Henk2304
Volgens de postcodecheck kunnen wij geen Digitenne ontvangen. Toch hebben we er twee (boven), beide met insteekkaart.
Aan de voorkant van ons huis (op het westen) heeft mijn zoon Digitenne afgestemd op Lelystad. Hij heeft een binnenantenne; er is daar ook weining gelegenheid voor een buitenantenne. De ontvangst is acceptabel.
Aan de achterkant (op het oosten) heb ik een binnen/buitenantenne (met een gekartelde schroefopening voor montage op de montageset voor buiten). Die heb ik buiten gemonteerd. Bij automatische afstemming (Sony TV van de iTV-actie uit februari 2011) worden steevast de kanalen van Zwolle gekozen. De antenne is daar ook op uitgericht (grote pijl aan de onderkant van de antenne). Ik heb dan (alleen) op de publieke zenders een slechte ontvangst (signaalniveau hoog, signaalkwaliteit geen of laag). Alle andere zenders (ook de nieuwe bonuszenders) ontvang ik uistekend (zowel niveau als kwaliteit hoog).
Ik heb echter ontdekt dat als ik handmatig het publieke kanaal van Smilde kies ik tenminste een matige ontvangst heb voor de publieke zenders en daar is dan in de praktijk goed naar te kijken. Ik wil nog eens een keer de antenne op Smilde richten en dan alle zenders via Smilde proberen te ontvangen.
Ik moet wel de automatische zenderupdatefucntie vande TV uitzetten anders heb ik na 24 uur toch weer automatisch alle zenders van Zwolle.
L8r, Henk

Giant2000
Goed gedaan Henk.
Ik kwam er gisteren bij een installatie ook achter dat je in gebieden waarin meerdere zendmasten te ontvangen zijn je beter handmatig de kanalen kan installeren. Zo zitten wij tussen Smilde en Zwolle, maar Smilde heeft een veel stabielere ontvangst dus komen automatisch de zenders binnen van Smilde. Behalve het FTA bouquet, die komen op kanaal 22 door (Zwolle) vol blokjes en ellende. Handmatig zoeken op kanaal 60 (Smilde) levert me een totaal pakket op van de juiste zendmast.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ontvangstsignaal beduidend verbeteren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
KPN gaat pair bonding testen om de snelheid van VDSL te verbeteren. KPN Nieuws 17 02 augustus 2012, 22:31
Snelheid ADSL internet beduidend lager Snelheid 5 21 mei 2011, 15:21
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:42:11
| eogcnlGhost08:48:54
| ej2199320:27:19
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10