obey-robots.txt
09 December 2016, 08:45
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Planet geeft problemen bij emails

edouard
Ik weet niet of anderen er ook last van hebben, maar ik heb nu al drie e-mail-adressen
van vrienden waarbij mijn e-mails niet doorkomen.
Redenen:
1. De provider van een geadresseerde heeft planet op de black-list gezet.
2. Een andere provider voegt de vermelding ****SPAM**** toe aan mijn emails zodra deze
bij de geadresseerde binnenkomt.
3. Weer een andere provider, notabene van mijn oude werkgever, gooit sinds enkele
weken mijn emails bij alle geadresseerden in de map: ongewenste berichten of junk-mail.
Terwijl dit voorheen nooit gebeurde.

Natuurlijk werk ik met de gebruikelijke beveiligingen en doe regelmatig een scan,
waarbij ik moet opmerken dat er nooit iets boven water komt van spam of virussen.
Omdat ik ervan uit ga dat planet een betrouwbare provider is die natuurlijk zelf ook alle beveiligingen
toepast vraag ik me af hoe ik hiervan af kan komen. Het is nl. erg onhandig om steeds te moeten
bellen of de email is aangekomen of gelezen.
Hebben andere klanten van planet hier dan ook last van en hoe komen we hier vanaf?
Groeten,
Edouard
 
Codemeister
Welke mailservers gebruik je? Dan heb ik het over de 'inkomende' en 'uitgaande'-mailservers binnen je mailprogramma.
 
edouard
Hallo,
Voor zover ik kan nagaan gebruik ik voor inkomende email: pop.kpnmail.nl
en voor uitgaande email: mail.kpnmail.nl
Dank voor reactie(s)
Edouard
 
Codemeister
Voor zover ik kan zien zijn beide mailservers niet op blacklists geplaatst. Wat je zou kunnen doen is dit verifiëren bij KPN.
 
Moses 35i
Ben nog het een en ander tegen gekomen tijdens het zoeken:

213.75.63.13 Host is not whitelisted in list.dnswl.org -> http://www.dnswl.org/
213.75.3.24 Host is not whitelisted in list.dnswl.org -> http://www.dnswl.org/

Wellicht heb je iets aan bovenstaande. Geen idee of degenen bij wie jouw mail niet meer aankomt of in de spambak verdwijnt gebruik maken van bovenstaande diensten.


Maar eigenlijk zou het zo moeten dat dat Planet contact op neemt met de provider waar ze zijn geblocked om te verzoeken om deze blokkade weer op te heffen.

Controleer overigens even op diverse controle sites zoals http://whatismyipaddress.com/blacklist-check of je eigen ip-address niet voorkomt op de blacklists...
 
Codemeister
Ik gebruikte ook http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx en daarop waren de servers 'OK'.
 
edouard
FREE, een grote franse provider heeft PLANET nu voor de derde keer van hun black-list gehaald door tussenkomst van PLANET.
Maar het blijft me verbazen dan FREE iedere keer weer redenen heeft om dit te herhalen.
In mijn perceptie stuurt de server van Planet "rommel" mee naar de servers van de andere geadresseerden.
Ik zou anders niets kunnen bedenken waarom ik met deze drie adressen problemen heb.

@Mosis i3: dus het kan ook liggen aan de diensten van de andere geadresseerden wanneer
mijn emails problemen geven?

Dank voor reactie,
mvg/Edouard
 
Moses 35i
Dat is goed mogelijk. Als zij hun eigen spam filter te scherp hebben ingesteld kan dit voorkomen. Het hoeft niet perse maar de mogelijkheid bestaat wel. Of (maar dat weet je nooit) ze hebben je per abuis gemarkeerd of als spam.

****SPAM**** is volgens mij van UPC (als ik het me goed herinner)

Forwards van en andere email willen wel eens als resultaat SPAM worden door allerhande 'vreemde' links. Komt vooral voor bij mensen die mail versturen met Incredible Mail wat allerhande links/plaatjes en andere bagger in de mail plaatsen voordat deze verstuurd worden. Hotmail in mindere mate maar gebeurt ook wel eens bij mij.

M'n eigen mailserver had daar last van maar heb Spam-Assasin ietwat minder scherp ingesteld en dan komen die ook weer goed binnen.

Zoals je ziet meerdere mogelijkheden, ook bij de geadresseerde kan het dus bij het binnenhalen van de mail al fout gaan.

Stupide vraag wellicht, maar gebruik je zelf misschien Incredible Mail? Dat zou een oorzaak kunnen zijn...
 
Codemeister
Moses 35i schreef:
****SPAM**** is volgens mij van UPC (als ik het me goed herinner)


Ook DirectAdmin gebruikt deze melding, niet hier ter sprake maar wel leuk om te weten.
 
Moses 35i
Die kende ik nog niet. Weer wat geleerd Wink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Planet geeft problemen bij emails', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met bekabeld LAN Routers 7 27 juli 2016, 17:10
KPN geeft klanten eenmalig EU bundel KPN Nieuws 2 10 juli 2016, 17:35
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen 8 09 september 2015, 17:56
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing 8 29 januari 2015, 19:49
Printer geeft Offline aan bij Experiabox V9 Routers 5 02 december 2014, 17:41
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:36:00
| eogcnlGhost05:53:53
| lobo40514:54:35
| glim16:37:54
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10