obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
onbekend apparaat op wifi
lukka
er zit op de wifi een onbekend apparaat:

Unknown-00-26-4a-97-87-84

Het komt elke keer weer terug, ook na resetten van de modem. Kan iemand mij vertellen wat dit is?
 
Kniest
Je kunt na inloggen op je router via de optie thuisnetwerk dit ingelogde station verwijderen. Daarna de optie geen nieuwe stations toestaan aanvinken. Je kunt ook het uitzenden van je netwerknaam uitzetten.

Mogelijk is iemand aan het meeliften. Kraken van codes is tegenwoordig niet zo´n probleem meer. Zeker de WEP bescherming is zeer gemakkelijk te kraken.

Kan natuurlijk ook een dochter of zoon zijn die inlogt met haar of zijn mobiel...
 
boekbros
of je draadloze printer; of een kennis die met zijn laptop een keer bij thuis draadloos gewerkt heeft.
ik benoem alle apparaten met een eigen naam; dan kan je meteen zien of er vreemden meeliften
 
lukka
we zijn net verhuisd en zowel op oude als nieuwe adres komt dit apparaat op, dat is het gekke. Het is geen printer o.i.d., die hebben idd allemaal al een eigen naam. Het zegt dat het een "generic device" is, en het plaatje is twee computers met een soort spelcomputer.
Als ik de optie geen nieuwe stations aanvink, wordt alles eraf gegooid, incl. eigen computer, dus dat is helaas ook geen oplossing.

Hoe kan ik het uitzenden van netwerknaam uitzetten?
 
Kniest
Vreemd dat die alles eraf gooit en dat generic device is intrigerend. Moet dus mee verhuist zijn. Maar ik heb kinderen met de nodige elektronica en verbaas me helemaal nergens meer over. Zoals een oude ´weggegooide´ telefoon met de beltoon uit die ingelogd stond met de lader eraan onder de oude meuk in de garage.

Om op je laatste vraag antwoord te geven. Inloggen op je router, dan naar thuisnetwerk, dan naar WLAN Thomson aanklikken, dan klikken op configureren en op die pagina zie je hoofdstuk beveiliging. Daar kun je de optie Broadcast netwerknaam uitzetten.

Succes.
 
Henk2304
Dat heb ik ook op de 789 sinds de laatste firmware update; als je die iets anders configureert dan het maar toestaan dat alle apparaten verbinding mogen maken, dan kan er geen enkele apparaat meer verbinding maken. Voor de firmware update kon dat nog wel, hoewel ik toen ook problemen had met het koppelen van een Nintendo Wii en een Dell Axim PDA, maar die gaven op de donkerblauwe Thomson die ik hiervoor had hetzelfde probleem. Alleen de zilvergrijze Siemens deed het op dit gebied helemaal goed, maar ja daar viel weer regelmatig de telefoonverbinding weg.
L8r, Henk
 
Kniest
Verrek, Henk 2304 heeft gelijk. Dat werkt niet meer. Wat is dat voor een volstrekte waanzin dat dit nu ook weer is dichtgespijkerd door de KPN! Je moet toch gewoon die stations kunnen toestaan en als de lijst compleet is de optie nieuwe stations niet toestaan kunnen gebruiken. Dit juist om de veiligheid te borgen en meelifters te voorkomen.

Dat is toch wel irritant, net als het belachelijke blokkeren van de USB functie op dit modem. Dat zou perfect zijn voor externe harde schijf o.i.d. Begrijp de KPN soms niet. Net alsof er alleen maar lieden op deze wereld rondlopen die volledig digibeet zijn.
 
flupke19
@lukka: heb jij toevallig een laptop met WiFi die je via ethernet (ook) hebt aangesloten? Want dan herkent de Thomson zowel je draad- als je draadloze verbinding, maar hij geeft de naam van je laptop maar 1 keer weer.
De 00-26-4a-97-87-84 zijn het MAC-adres van dat wireless toestel, dus ff zoeken in al je apparaten welke dit adres heeft en bingo je weet wie de "boosdoener" is.
 
Henk2304
Als ik met de LightsOut plugin van mijn Windows Home Server (WHS) een netwerkscan doe komt ik het IP-adres 192.168.2.253 tegen dat ik verder op de TG789vn (8.4.2.U) nergens terug vind. De WHS is bedraad aangesloten maar ook vauit mijn WiFi netwerk kan ik dat adres pingen; nslookup daarentegen geeft niet thuis.
Iemand enig idee? Dit is ook vrij recent maar of dit voor de firmware upgrade ook al was weet ik niet.
L8r, Henk
 
flupke19
192.168.2.253 is het interne server-adres van de TG789nv. Mocht KPN bvb disk-sharing via USB toelaten, dan zou je die disk op .253 terugvinden. (idem dito voor printersharing)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onbekend apparaat op wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie