obey-robots.txt
05 December 2016, 09:32
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Hoe zit het wettelijk met de leveringsplicht van de KPN?

tinker
Beste Forumleden,
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Ik woon sinds 10 jaar in een eigen recreatiebungalow op een bungalowpark. De bungalow staat op eigen grond en heeft een apart kadastraal nummer. Op ons park staat een telefooncel, maar er is geen telecommunicatie infrastructuur naar de individuele bungalows.
Wij proberen al meer dan 10 jaar een vaste telefoon&internet aansluiting te krijgen in onze bungalow. Deze is meerdere malen toegezegd door de KPN en dan op het laatste moment weer gecancelled. Als reden geeft de KPN op dat zij geen leveringsplicht heeft als er geen apart huisnummer bestaat.
Een jaar geleden heeft de gemeente echter een huisnummerbesluit uitgegeven, waarbij iedere bungalow een apart huisnummer heeft gekregen.
Wij hebben dus weer opnieuw een vaste telefoonaansluiting aangevraagd en weer is deze toegezegd. Levering zou plaatsvinden op 21 Februari. Wij hebben onze dure dongel-internet abonnementen opgezegd.
U raadt het al: Op het laatste moment heeft de KPN weer afgezien van levering.

Mijn vraag is nu: Heeft de KPN leveringsplicht of niet? Er spelen twee zaken:
Moet de KPN infrastructuur aanleggen als wij om een aansluiting vragen?
Moet de KPN leveren, nadat zij beloofd hebben dat op 21 Februari alles zou werken en wij al een telefoonnummer hadden gekregen en in overleg met de winkel onze mobiele abonnementen hadden opgezegd?
 
Kniest
Probeer de dichtstbijzijnde rechtsbijstandwinkel neem uw correspondentie etc. mee en daar heb je vrijwel altijd een gratis eerste consult voor dergelijke vragen. Of probeer: http://www.gratisadviseurs.nl/

Succes!
 
tinker
Hoi Kniest,
Dank voor je reactie. Ik ben echter bang dat dit te gespecialiseerd is voor een rechtswinkel. Er moeten toch wel specialisten zijn op dit forum die weten hoe het zit met de KPN en leveringsplicht?
 
Kniest
Er zijn diverse leveranciers van telefonie over koper en of er een verplichting ligt een vakantiebungalow aan te sluiten is mij niet bekend. Dat iemand daar permanent woont is volgens mij geen argument zolang in een bestemmingsplan die bungalow als recreatief wordt bestempeld.

De enige suggestie die ik u daast de eerste zou kunnen leveren is de OPTA. OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. Die zullen mogelijk via een helpdesk o.i.d. enige helderheid verschaffen.

Ik betwijfel of de lezers van dit forum deze kennis hebben, maar u weet maar nooit. Op het moment dat u een schriftelijke bevestiging van aansluiting heeft en dus ook een tel.nr. heeft aangewezen blijft mijn eerste advies overeind.

Ik wens u succes.
 
tinker
Hartelijk dank. Uw antwoord is duidelijk. Bedankt voor de tip over de OPTA!
Overigens gaat het hier niet om permanent wonen. Het gaat om een recreatiebungalow met apart kadastraal nummer en huisnummer, waar ik wil kunnen bellen en internetten. Ik wil dit ook kunnen bieden aan mijn vakantiegasten. Ik zal bij de Opta informeren of de KPN een aansluitingsplicht heeft.
Ik begrijp dat het tweede probleem ierts anders ligt en misschien wel iets voor een rechtswinkel is: Moet de KPN zijn beloftes nakomen en na de aanbieding ook daadwerkelijk leveren? Wij hebben hierdoor schade opgelopen ivm met het opnieuw moeten afsluiten van internet contracten via dongels en heel wat mobiel moeten af bellen.
Vriendelijke groet
 
TokkieTokkie
Zolang de gemeente niet aan KPN doorgeeft dat u een eigen huisnummer heeft gekregen doet (en moet) KPN helemaal niks (ja dat moet de gemeente doen).

Verder zal dit een redelijk langdurig traject gaan worden aangezien als ik dat zo lees er een vergunning moet komen voor het graaf werk en dat de eigenaar van het park ook toestemming moet verlenen.

U zult echter ten allen tijde eerst een VASTE telefoon aansluiting moeten aanvragen aangezien er GEEN leverings plicht voor enkel ADSL is (wel voor vaste telefonie), MAW InternetPlusBellen hoeft KPN niet te doen, u moet dus een vaste lijn aanvragen en als die eenmaal is aangelegd kunt u daar ADSL op bestellen. (en ja d minimale contract duur voor een vaste lijn is 12 maanden waarbij het goedkoopste abbo 10 euro per maand is).

Maar voor u aan dit traject begint zou ik me eerst vergewissen of het technisch wel mogelijk is om op die locatie ADSL te krijgen ivm afstand tot de centrale (recreatie parken liggen vaak nogal ver van de 'bewoonde' wereld en dus van de centrale.

Al met al kan u zo een half jaar verder zijn hoor.
 
tinker
Beste TokkieTokkie,
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Ik zal onmiddellijk de gemeente vragen om het huisnummerbesluit door te geven aan de KPN!
Wij zijn een Vereniging van Eigenaren en er is geen andere eigenaar van het park. Wij hebben al toestemming van de ledenvergadering gekregen voor het graafwerk. Ik ben het met u eens dat dit nog wel eens gecompliceerd kan worden. Wij hebben een telefooncel op ons park met een capaciteit voor 1 of 2 extra lijnen. Ons huis ligt op 200 meter van de telefooncel. Als de KPN een vaste lijn moet leveren, betekent dit dan ook dat de kosten voor het graafwerk voor de KPN zijn? We hebben al eerder ADSL in de telefooncel gehad, maar de reikwijdte van het signaal kwam niet tot aan onze bungalow.
Als u nog meer tips heeft, dan graag!

PS
Ik heb mijn vraag ook gestuurd naar Consuwijzer...
 
KaPteiN
Ik heb een aantal nuttige linkjes verzameld voor problemen met de provider.
Zie, http://kpn.gebruikers.eu/weblinks.php?cat_id=8
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
TokkieTokkie
Beste Tinker, indien u een vaste telefoon aansluiting aanvraagd dan inderdaad dan draagt KPN de kosten ja, maar dat is enkel bij een vaste telefoon aansluiting en niet bij IPB of DSL only (de overheid subsidieerd nieuwe telefoon aansluitingen ivm leveringsplicht van reguliere ananloge telefonie).
 
tinker
Ik wil graag een vaste telefoonlijn! Ik vind het zelfs niet erg als dit betekent dat ik nog even moet wachten op internet&bellen&tv, hoewel ze dit mij zelf hebben aangeboden. Natuurlijk zou ik het liefs alles in een hebben. Dat is toch voor hen ook lucratiever?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe zit het wettelijk met de leveringsplicht van de KPN?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN02:08:39
| eogcnlGhost10:10:32
| xwardox15:02:37
| MacDaddy18:52:37
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10