obey-robots.txt
04 December 2016, 15:20
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

snelheidsproblemen modem/router THOMSON SpeedTouch 780

mschouten
Geachte,

recentelijk zijn wij snelheidsproblemen gaan ondervinden met onze internetverbinding.

ik nam dus een kijkje en dit trof ik aan:

Link Information

Uptime: 6 days, 15:39:56
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 771 / 10.524 ------------------------------>>>> ik dacht dat dit (nu) rond de 2000 / 20000 zou moeten zijn , is wel mooi afgerond want dit haal je namelijk nooit haalbaar.
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 5,83 / 192,84
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 16,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 57 / 1.004.147
CRC Errors (Up/Down): 57 / 46
HEC Errors (Up/Down): 864 / 43

maar ik maak me ook een beetje zorgen om de FEC errors dit kan volgensmij nooit goed zijn.

Is een harde reset een optie?

Mvg

Mats Schouten
 
Jillie
Hallo,

mijn verbinding is ook niet optimaal. mijn snelheid is omlaag gegaan. Ik had ook veel FEC fouten maar heb ook interactieve-TV. schijnbaar zijn dat fouten die het modem zelf kan herstellen en kan dus geen kwaad. mijn FEC fouten zijn na een dag al meer dan 1 miljoen.

Resetten heeft geen zin. de snelheid blijft hetzelfde de DSLAM in de wijkcentrale voert 's nachts een lijnmeting uit en zal een stabiele snelheid intrainen.

Mijn modem is wel de TG789VN

Dit zijn mijn waardes nu, heb daarstraks wel een reset uitgevoerd.

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:13:01
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.022
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,6 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 20,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,3 / 11,6
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 1
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 17.664 / 11
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

De regio waar ik woon is 0161


Groetjes Jilles
 
AeroxV8
Ook ik heb miljoenen fec errors per dag, Hec en Crc vallen relatief gezien nog mee.

Gebeurd vaak dat wanneer ik de status pagina refresh, er meteen weer 5000 fec errors bij zitten.
Kpn voert momenteel een 24uurs meting uit om te kijken of er iets met de lijn aan de hand is.

Ik merk zelf vrij weinig, maar zoveel errors kunnen nooit goed zijn lijkt mij.
 
mschouten
ok wij hebben ook interactieve tv.
maar het stomme is wij zitten 600 meter van de centrale dus zouden toch wel de 16 mbit moeten halen (aangezien ik er van uit ga dat we nog niet zijn over gezet naar 20 mbit.
en er is zelfs een tijd geweest dat de modem stond ingetraint op 18 mbit dus hadden we alsnog 16 mbit. maar het is toen steeds lager geworden terwijl de lijn gewoon stabiel was:S
eerst 18 toen 16 toen 14 nu 10:S
 
AeroxV8
Zo'n verhaal hebben wij hier inderdaad ook.

Begonnen met IPB premium met 12-13mb/s down.
Langzaam maar zeker werd dat minder en minder, inderdaad ook in stapjes, om uiteindelijk te blijven hangen op een mb of 8.
Kort daarna kwam de brief van KPN dat ze de contract snelheid niet konden leveren en ze ons aanraadden over te gaan naar IPB basis.

Onlangs ITV erbij besteld, hoop dat t allemaal goed komt met de 8mb...we gaan t zien.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheidsproblemen modem/router THOMSON SpeedTouch 780', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router 9 01 juli 2016, 10:36
Hulp met Experia Box V10 en Tp link router Eigen netwerk 8 23 januari 2016, 21:26
Eigen router achter experiabox Hardware instellingen 8 20 augustus 2015, 22:48
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem? KPN met eigen modem/router 10 19 december 2014, 01:08
WIFI op 4 meter van router is SLECHT! WiFi 2 10 november 2014, 00:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:39:53
| xwardox02:09:49
| eogcnlGhost03:09:05
| KaPteiN05:39:15
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10