obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Facebook + iPhone + Arcadyan ARV7519 = connection errors
viktorf
Een paar weken gelden heb ik een nieuwe modem van KPN gekregen: de Arcadyan Experiabox. Bijna alles werkt naar behoren behalve: Facebook op iPhone of iPod (verbonden via WiFi). Ik krijg voortdurend connection errors of het duurt uren voordat er een nieuwe post wordt gevonden. Schakel ik Wifi op mijn iPhone uit (dus via 3G verbinden) werkt het wel goed.
Heeft iemand hier ook last van? Mijn familie is zo'n beetje Facebook verslaafd en ze klagen steen en been.
Ik heb me suf gegoogelt maar kan geen oplossing vinden. Ik heb het idee dat de app via een specifiek poortje communiceert, maar welke? Met de oude Experia box (Thomson geloof ik) werkte het perfect.

Iemand een suggestie?
 
fdabya
Een oplossing heb ik niet, maar ik kan je probleem in ieder geval bevestigen. Een maandje geleden ben ik noodgedwongen van de Thomson 780 naar de ARV7519 overgegaan. Sindsdien een aantal netwerkproblemen, voornamelijk mbt portmapping.

Zowel op iPad-1 als iPhone-4 en iPod Touch-1 geeft Facebook een probleem met de ARV7519 terwijl ze op de Thomson 780 probleemloos werkten. Ook andere apps willen soms nog wel eens lang laden, of helemaal geen connectie kunnen maken, terwijl er wel degelijk een netwerkverbinding is. De Nu.nl app bijvoorbeeld blijft ook vaak hangen op het inladen. En als ik alle apps via het mobiele datanetwerk gebruik (in mijn geval KPN en Vodafone), werken ze probleemloos.

Voor zover ik na kan gaan, werkt Facebook gewoon over http (https is nog niet in de apps ingebouwd). Op het moment dat ik Facebook benader vanaf bijv. de iPhone, komt er een entry in de NAT Mapping Table tussen het IP adres van de iPhone en een IP adres van Facebook.

Met nu.nl heb ik gemerkt dat het soms wel eens wil helpen om Safari te starten en naar bijv. Google te gaan. Hier een zoekopdracht te plaatsen en dan weer te switchen naar je oorspronkelijke app. Hiervan is het resultaat niet voorspelbaar.

Grtz
 
fdabya
Heb wat geƫxperimenteerd met instellingen op de ARV7519, gebaseerd op een suggestie van Apple (http://support.apple.com/kb/HT4199). Door naar 802.11b + 802.11g te gaan werd het iets stabieler, maar er kwamen toch nog connectie time-outs voor op de Facebook app. Ook apps als Twitter, nu.nl, LinkedIn, Buienradar hadden storende time-outs.

Uit andere fora begrijp ik dat meerdere merken en type apparaten moeite te hebben met het opzetten van een stabiele WiFi verbinding met de ARV7519. En Apple verdient ook niet de schoonheidsprijs met de network stack in iOS... Ik heb nog even geƫxperimenteerd door niet de ARV7519 als DNS server aan te wijzen, maar de KPN DNS servers te gebruiken. Ik had het vermoeden dat het voornamelijk in DNS time-outs zat; maar het probleem zit volgens mij nog iets dieper. iOS lijkt gewoon niet goed overweg te kunnen met dit type access point. M'n Android telefoon vertoont helemaal geen problemen met bovengenoemde apps. Weird...

Ik heb uiteindelijk de suggestie gebruikt om een los wireless access point toe te voegen. In mijn geval een Senao 802.11b met WEP encryptie en MAC-adresfiltering. Bovengenoemde apps doen het nu probleemloos op de iPad (iOS 4.2.1), iPhone (iOS 4.2.1) en iPod Touch (iOS 3.1.3). Niet de meest fraaie oplossing, want nu staat er weer een extra apparaat aan, maar hij werkt wel.

Van de bandbreedteterugval heb ik gelukkig geen last. Dit hele feest was begonnen omdat ik sowieso niet meer dan 2500 kbps op m'n verbinding haal. Omdat de 780WL niet goed het DLM-profiel oppakte, moest'ie vervangen worden door dit apparaat. 't Werd er bepaald niet beter op: nog steeds geen bandbreedte; geklooi met portforwarding; en nu een extra AP voor bepaalde devices. #fail!

Grtz
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Facebook + iPhone + Arcadyan ARV7519 = connection errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
sip server arcadyan vgv7519 Eigen telefoon netwerk : 31 28 jun 2015
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
spotify connect op Onkyo /iphone Algemeen : 7 26 dec 2014
iRadio via AV Receiver met UTP gekoopeld aan eXperia Arcadyan box KPN Glasvezel diensten : 10 05 okt 2014
Advertentie