obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
geen terugbetaling bij het onnodig veel betalen
IszY
Ik heb onlangs mijn internet download en upload snelheid gemeten en deze kwam niet meer dan 10 mb/s voor download en 1mb/s voor upload. Het verbaasde mij dat ik betaal voor internet plus bellen Extra (tot 16mb/s voor downloaden en 2mb/s uploaden). Dit kost mij 40 euro p/maand. de snelheid van 10 mb ligt niet echt in de buurt van 16mb...

Nu komt het:

Ik heb KPN gebeld om te vragen waarom mijn internet-kwaliteit niet is waarvoor ik betaal (namelijk 40 euro). En natuurlijk naar verschillende doorverbindingen en wachttijden kreeg ik te horen dat mijn adres te ver ligt van het centrale (of mast). Het werd mij geadviseerd om mijn abonnement te veranderen naar internet+bellen Basis (30 p/maand). Ik zou (volgens de medewerker) een terugbetaling kunnen ontvangen omdat ik onnodig een verkeerde abonnement had. Nadat mijn gegevens genoteerd werd zou ik binnen 5 werkdagen gebeld worden over de compensatie..

Na een paar dagen heb ik een brief gekregen met de melding dat ik niet bereikbaar was. (tja kan we,l had inderdaad 3 gemiste anonieme oproepen). Ik heb vervolgens zelf weer moeten bellen naar de algemene klantenservice nummer. Ik heb de situatie misschien wel 4 keer moeten uitleggen. Telkens werd ik maar weer doorverbonden met een afdeling of persoon. Ik heb in totaal 1,5 uur moeten bellen nadat ik tussendoor 4 mensen had gesproken. De laatste keer viel het gesprek zomaar uit. Vervolgens heb ik woedend weer gebeld en werd na twee doorverbindingen doorverbonden met de afdeling MSD. Hier heb ik een rustige en zeer arrogant overkomende vrouw gesproken.

Ze zei dat de soorten abonnementen zijn veranderd per mei 2010. Ik betaalde voor mei 2010 dus 40 euro voor een lagere internetsnelheid. Deze verandering was mij niet bekend. Hoor je dan je klant niet te adviseren om van abonnement te veranderen? Ik heb deze verandering niet na kunnen checken.
Maar vanaf mei 2010 heb ik dus meer betaald dan dat dat nodig was. De compensatie hiervoor was niet volgens het beleid van KPN. Ook voor de ingenomen telefoontijd en kosten was er geen verzachtende compensatie mogelijk. Ik heb gevraagd naar de mogelijkheid om een bezwaarschrift te sturen. Dat kwam volgens haar op dezelfde afdeling omdat de afdeling MSD de hoogste procuratie heeft bij klachten. (ow..) Ik heb haar naam+achternaam wel mogen noteren.

Tips en advies wat ik verder hiermee kan? Of dezelfde ervaringen? Ik sta op het punt om over te stappen naar een andere provider... (tja en welke is beter?)



TREFWOORDEN: KALCHTENBEHANDELING; VERANDERING, ABONNEMENTSWIJZIGING, KLACHTBRIEF, MSD, SCHADECLAIM, COMPENSATIE, KLANTENSERVICE, INTERNET, SNELHEID
 
Codemeister
Helaas kun je hier weinig tegen doen. KPN kan onmogelijk de snelheden van klanten meten om te zien of er gehaald wordt waarvoor betaald wordt. Als jij niet aan de bel trekt zal KPN (en elke andere provider) er van uit gaan dat je verbinding naar wens werkt.

Met zeer goede ervaring kan ik Ziggo aanraden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen terugbetaling bij het onnodig veel betalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie