obey-robots.txt
08 December 2016, 10:43
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen HD pakket, wel eredivisie live HD?

Thompietju
Ik probeer al geruime tijd het HD pakket van Interactieve TV te bestellen via de website en de KPN klantenservice. De website postcode check van KPN blijft aangeven dat HD momenteel nog niet beschikbaar is en de klantenservice blijft volhouden dat op mijn adres geen HD pakket geactiveerd kan worden. Enige tijd geleden ontving ik plots het HD themakanaal van KPN en hoopte ik dat mede hierdoor ik nu wel het HD pakket kon bestellen en ontvangen, maar helaas.
Afgelopen weekend heb ik ook ineens de zender Eredivisie Live 1 HD op kanaal 226. Direct contact opgenomen met de klantenservice, omdat ik (wederom) hoopte het HD pakket nu wel te kunnen bestellen maar ook nu wordt ik afgescheept met een antwoord waarvan je de moed in de schoenen zakt. Volgens de medewerker bij KPN kan ik enkel het eredivisie live 1 HD kanaal ontvangen want er is niet genoeg bandbreedte voor de andere HD kanalen.
Mij lijkt toch wanneer ik 1 HD kanaal kan ontvangen ik gewoon alle HD kanalen moet kunnen ontvangen.

Iemand enig idee wat ik ervoor moet doen om het HD pakket te kunnen krijgen of hoe te verklaren is dat ik wel Eredivisie Live 1 HD krijg maar ik geen HD pakket kan bestellen?

Mvg,

Thom

Codemeister
Helaas niet veel. Zolang KPN de mogelijkheid tot bestellen afschermt heb je geen mogelijkheid om het aan de gang te krijgen. Voor de goeie orde: misschien is je bandbreedte inderdaad wel ontoereikend voor HD, dat je één kanaal in HD kunt kijken hoeft niet te betekenen dat je voldoende bandbreedte hebt voor meerdere HD-kanalen...

boekbros
Maar ik had begrepen, dat koper altijd maar 1 stream tegelijk levert, namelijk, die waarop je afstemt. En wellicht nóg eentje voor de opname. Dus ook HD komt als één enkele stream binnen, dús maakt het m.i. niet wélk HD-kanaal. En dát maakt het ook begrijpelijk dat je een HD kanaal niet kan opnemen! Daar zou je een extra stream voor nodig hebben.
Dit in tegenstelling tot kabel die alle kanalen meteen tot in je huiskamer levert.
Ook ik heb trouwens het HD-demokanaal 700, maar kan volgens de postcodecheck en ook de Helpdesk geen HD krijgen. Eén verdieping lager, 2 huisnummers terug is het wel mogelijk. Kwestie van capaciteit, zei de Helpdesk.... Klopt ook wel, want toen ik naast iTV en internet een telefoonlijntje erbij wilde hebben, werd me dat afgeraden, omdat anders de kwaliteit en snelheid van de huidige lijn niet meer gegarandeerd kan worden. Gemiste kans natuurlijk, maar wel zo eerlijk.
Overigens ben ik wel tevreden met mijn huidige pakket, kwaliteit en (beloofde) snelheid.

Giant2000
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik EL HD gewoon kan opnemen. En ik zit op koper.

Thompietju
Ik ben ook gewoon zeer tevreden over het pakket dat ik heb bij KPN. Ik blijf het alleen heel erg vreemd vinden dat op de website duidelijk te lezen is voor klanten die HD kunnen ontvangen, het kanaal Eredivisie live HD automatisch zal verschijnen mits abbo op eredivisie natuurlijk. Maar KPN blijft volhouden dat ik geen HD kan ontvangen, waarom heb ik dan wel eredivisie live HD ?

Voor zover ik weet is er een verschil tussen eredivisie live HD en RTL4, RTL5, SBS6, tenzij iemand dit hier kan tegenspreken. En wanneer dit dus ook waar is moet ik gewoon alle HD kanalen thuis kunnen ontvangen lijkt me.
En nogmaals geen slechte dingen over KPN in tegendeel, erg tevreden over alles, zelfs zo tevreden dat ik de door hun geleverde diensten wil uitbreiden maar het simpelweg (nog) niet kan.

Giant2000
Het kan nooit lang meer duren tot je het HD pakket via kanaal 700 (HD testkanaal) kunnen activeren. Immers: kan je 700 ontvangen dan kan je ook HD ontvangen. Die postcodecheck is onbetrouwbaar en kost KPN helaas HD abonnementen die ze anders wel hadden kunne verkopen.

Wess
Ook ik kan geen HD pakket aanvragen maar kan wel kanaal 700 zien, EredivisieLiveHD en NatGeoWild HD op kanaal 756. Dat zijn er al drie.

Henk2304
Gisteren zag ik in het blad KPN Extra staan dat je het HD-pakket alleen kunt aanvragen als je op kanaal 700 de HD-demozender kunt ontvangen. Dat kan ik, hoewel ik juist gisteren de hele avond alleen maar een soort van testbeeld (met muziek, dat dan weer wel) bestaande uit een aantal gekleurde verticale balken kon zien. Maar zowel de postcodecheck als de klantenservice geven - ondanks dus die melding in KPN Extra - nog steeds aan dat HD voor mij (nog?) niet beschikbaar is.
L8r, Henk

boekbros
zéér herkenbaar; precies hetzelfde bij mij. maar mijn benedenbuurman kan het volgens de postcodecheck wel ontvangen.... ik denk dat de praktijk het lijstje heeft ingehaald. laten de helpdesk en de postcodecheck zichzelf eens updaten.....

Codemeister
De 'verticale gekleurde strepen' duiden op een verkeerde conversie of op onvoldoende capaciteit. In principe kun je het HD-kanaal dus niet ontvangen, dan had je 'goed' beeld moeten hebben.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen HD pakket, wel eredivisie live HD?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing 8 21 december 2015, 21:05
Geen Internet meer wel ADLS verbinding KPN Internet Storing 4 10 november 2015, 00:49
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:28:13
| glim02:12:57
| KaPteiN03:20:50
| dirkjohan13:21:03
| Peterkessen21:16:36
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10