obey-robots.txt
08 December 2016, 01:18
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

Nieuw huis, nieuw modem, waardeloze verbinding

GNOOM
Beste Allemaal,

Sinds 4 weken heb ik een prachtig huis in Amsterdam. Een bestaand huis met bestaande KPN verbinding. Het huis is al wat decenia oud en de aanwezige telefoonaansluiting ook. Vanaf 13 december hebben wij de Siemens Experiabox aangesloten. Vanaf 16 december zou de verbinding actief zijn.

Dat klopt, vanaf 16 december hadden we een DL snelheid van 16 mbt. en upstream van 1 mbt. Precies zoals ons abonnement belooft. Echter om de 4 uur moest de Siemens Experiabox gereset worden. De Siemens ging volledig uit en alleen het "power on" lampje brandde. De downloadsnelheid was ook binnen een dag gehalveerd naar 7 mbt. downstream en 07. mbt upstream.

Na de storingsdienst van deze storing op de hoogte te hebben gebracht was het antwoordt dat de kabel vanaf de aansluiting (wandcontactdoos) naar de Experiabox (zonder splitter) waarschijnlijk te lang was. Deze was echter maar 2 meter lang. Na 3 kortere kabels van 1 mtr lengte te hebben vervangen bleven de problemen zich voordoen.

We sturen u een nieuw modem op; Na 2 dagen was het nieuwe modem gearriveerd; een Arcadyan.
De problemen bleven zich echter voordoen, maar nu resette het modem zichzelf, dus ik hoefde het modem niet meer aan en uit te zetten.

De eerste monteur zou langskomen. De lijn blijkt onstabiel te zijn. De monteur kwam met de mededeling dat hij een nieuwe aansluiting had gelegd vanaf het Singel (Amsterdam-Centrum) naar de blokaansluiting; het probleem moet nu zijn verholpen. ( die man kan graven zeg )

Na een week weer in de wacht te zijn gezet omdat de server weer vanzelf de snelheid zou gaan hervatten bleek het nog niet opgelost te zijn. De volgende monteur was weer onderweg;

U heeft 8 volt op de lijn staan, da's niet goed. Vanaf het hoofdverdeelstation naar de blokaansluiting is de lijn schoon, echter vanaf de blokaansluiting naar binnen is de lijn verstoord. Oké, en nu? De monteur heeft de 2 andere aders gebruikt om de aansluiting opnieuw te leggen naar de blokaansluiting, ook dit blijkt niet te helpen... nog steeds een instabiele lijn. De monteur zou het grondteam in gaan schakelen.

Na 3 sms-jes dat het probleem zou zijn verholpen kwam er een nieuwe monteur (special forces) langs. Met zijn apparatuur bleek de lijn "superschoon te zijn". "We gaan de lijn de komende dagen monitoren, en u wordt teruggebeld".

Nu is dat alweer 4 dagen geleden en heb gisteren nog gesproken met de helpdesk, want wat is het geval. Ik heb vreselijke problemen met online gamen, ik schiet mezelf kapot terwijl ik toch echt op iemand richt.... om maar een voorbeeld te noemen. Timeouts bij het laden van een map bij een onlinegame is schering en inslag. De ping is echter redelijk.

Nu zie ik echter in de ADSL status van de Arcadyan dat de "FEC" errors gigantisch zijn. Zie onderstaand;

Mijn vraag; Is mijn lijn nu nog steeds instabiel en is dat ook op te maken uit onderstaande lijst?
Ik hoor het graag wat ik mogelijk nog zou kunnen proberen om na 4 weken weer eens te kunnen genieten van storingsvrij internet.

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)
Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 776 (Kbps.) 7997 (Kbps.)
Attainable Rate 776 (Kbps.) 17600 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 12.1 dB 8.0 dB
Attenuation 11.9 dB 23.8 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 27358 0
CRC Error 1 0
HEC Error 0 0
Gewijzigd door GNOOM op 10 januari 2011, 21:04

Codemeister
Ik kan niets verkeerds over je lijn zeggen, de gegevens zien er prima uit. Het aantal fouten kan komen door Interactieve TV: heb je dat bij je abonnement afgenomen?

GNOOM
Dank voor je antwoordt. Ik heb geen interactieve TV van KPN, wel internet + bellen.

Bij diverse testen; pingtest, speedtest en myconnectionserver, blijkt de "streamconnectie" niet betrouwbaar te zijn. Jitter ofzo iets. Overigens zakt regelmatig mijn upload naar +/- 60 kb/s. Daardoor ondervind ik dus waarschijnlijk problemen bij het online gamen.

Codemeister
Als ik het zo lees dan komt dit omdat DLM (zoek op het forum voor verdere informatie) je snelheid naar beneden heeft afgesteld. Het duurt ongeveer 7-10 dagen voordat DLM een stabiele snelheid heeft gevonden. In de tussentijd is het af te raden je modem te herstarten of uit te schakelen.

GNOOM
Ja maar ik zit er al meer dan 3 weken mee. Ik ben begonnen met het oude modem in het nieuwe huis en had 16 mbt verbinding. Elke 4 uur moest ik echter het modem steeds resetten. Daarna een nieuwe modem ontvangen, de lijn laten doormeten en bezoek van een monteur gehad. de lijn is instabiel en terug naar 8 mbt.

Codemeister
Dan toch - waarschijnlijk bouwt de snelheid zich in de komende dagen langzaam op.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw huis, nieuw modem, waardeloze verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slechte verbinding + vreemd spectrum KPN Internet Storing 9 11 augustus 2016, 21:27
Geen Internet meer wel ADLS verbinding KPN Internet Storing 4 10 november 2015, 00:49
VPN verbinding met ddwrt achter ZTE H220N Eigen netwerk 3 18 augustus 2015, 11:40
Storing IPTV KPN via Wifi verbinding Philips 32PFL4258H Frequently Asked Questions 5 17 april 2015, 16:45
Geen of slechte verbinding Whatsapp via WIFI Experiabox V9 WiFi 7 14 februari 2015, 22:12
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:46:26
| dirkjohan03:56:05
| KaPteiN04:37:18
| lobo40508:36:16
| glim10:51:24
| Peterkessen11:51:38
| avardiannl21:20:41
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10