obey-robots.txt
09 December 2016, 14:36
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

mogelijk adsl profiel gekregen na upgrade experia box glasvezel.

rodneyb
Hallo,

Ik wou graag weten of iemand dit ook is tegen gekomen mbt upgrades van het glasvezel pakket.

Gisteren heb ik mijn profiel laten omzetten van 30 mbit up/down naar 50 mbit up/down.
Tijdens het gesprek was ik nog aan het downloaden op een volledige 30 mbit verbinding.
Ik moest even wachten van de helpdeskmedewerker en na 5 minuten kwam ik terug waar ik tot mijn verbazing in grabit de verbinding zag zakken naar 8 mbit.

In mijnkpn glasvezl website zag ik wel dat inmiddels 50 mbit was geaktiveerd maar tot op de dag van vandaag na bellen en tig keer de modem resetten inclusief de fabrieksintellingen, blijft het modem hangen op 8 mbit down en 1 mbit up.

Het kan niet aan mijn pc liggen want ik heb niets veranderd, alleen het profiel is gewijzigd van 30 naar 50.
Het probleem ligt nu inmiddels wel bij de helpdesk maar ik was beetje huiverig voor het antwoord want het ligt nu bij de technische dienst en wat ik ervan begreep wisten zij het ook niet waardoor dit kwam.


Nu heb ik wel een vermoeden dat ik misschien wel een adsl modem profiel heb gekregen. Kpn bied namelijk voor adsl een pakket aan die precies aansluit op mijn verbinding op het moment namelijk adsl basis. Zie ook : http://www.kpn.com/prive/internet/abonnementen.htm?omn_site=1&campaignid=ps731

Ik had nog geopperd of ze het profiel niet konden terug zetten naar 30 mbit en dan weer terug naar 50 mbit. In het belang van het onderzoek was het helaas niet mogelijk om het reeds geescaleerd probleem te dwarsbomen. Enigszins begrijpelijk.

Ik ben niet boos ofzo maar ik ben een beetje bang dat wat simpele handelingen zoals het terug zetten naar 30 en weer naar 50 mogelijk meer solaas zou bieden.

Dit is mijn huidige firmware :

Productnaam: TG789vn
Serienummer: CP1043QT45J
Softwareversie: 8.4.2.U
Softwarevariant: EU
Bootloaderversie: 1.0.9
Productcode: 36694290
Kaartnaam: CANT-4

Interfacetype: 802.11b/g/n
Huidige snelheid [Mbps]: 54 <<< deze wisselt nogal tussen 130 en 54..
Band: 2.4GHz

Kan het zijn dat bv een mogelijk verkeerd profiel mijn modem heeft vernaggeld ?
Verder is dit echt een cap probleem omdat ik steeds tegen die 8 mbit aanloop. Het lijkt mij geen signaal probleem opzich omdat ik dan steeds andere waardes zou moeten hebben.
Wat ik nu ervaar is echt continue..

Hopenlijk kan een webcare mederwerker eventueel zijn assistentie verlenen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de geleverde internet diensten want ik haalde ( als alles dus goed werkt ) strak 30 mbit up en down op mijn draadloos netwerk..
 
Knolselderij
Een verkeerd profiel dat een modem vernaggeld kan niet. Bij het omzetten is waarschijnlijk gewoon wat mis gegaan. Daardoor zit je plots op een 8mbit lijn. Wat ik je zou adviseren is KPN opnieuw op te bellen. Kiezen voor de technische dienst en daar je verhaal uitleggen. Dat de omzetting verkeerd is gegaan. Dat kan wel rap hersteld worden.
 
rodneyb
bedankt voor je informatie.
tot op heden is er nog steeds niets veranderd aan mijn profiel.

ik heb al meerdere malen aan de telefoon gezeten maar het enigste wat ze mij meegeven is dat de 2delijn ernaar aan het kijken is.

vandaar ook dat ik had gevraagd of ze mijn profiel weer wilden terug zetten naar 30 en dan weer naar 50.
ik weet niet of mijn probleem simpel is op te lossen gezien het feit dat ik nu al bijna 3 dagen op een verkeerd profiel internet.
 
MistyKill
Dag rodneyb,

Ik weet niet of het probleem nog steeds loopt maar heb je de snelheid reeds getest met Speedtest.net of dergelijke site's om je up en down te testen?

Naar mijn mening heeft je downspeed met Grabit niets te maken met een profiel voor adsl danwel glasvezel.

Probeer in Grabit je instellingen voor het downloaden zo in te stellen dat het binnen de nu beschikbare bandbreedte blijft. Je 50mbit in dit geval.

Hou behoud zich de verbindingstatus op je pc?

Ik weet trouwens niet of je er rekening mee houd maar je downloadsnelheid met Grabit is afhankelijk van desnelheid die je binnen krijgt op de pc waar de applicatie Grabit op geinstalleerd is. Ik begrijp dat je draadloos met de Experia Box verbonden bent en dus ook draadloos download.

Dit betekent dat wanneer de verbindingstatus minder is de draadloze doorvoersnelheid minder is en daar zal Grabit het dan ook mee moeten doen. Dus zal de downloadsnelheid in Grabit ook minder zijn.


Ik zou als ik jou was als eerst de pc enkele dagen bedraad aansluiten rechtstreeks op de Experia Box en over enkele dagen bekijken hoe de verbinding zich behoud. Hoogstwaarschijnlijk een draadloos probleem namelijk.

Succes!Smile
 
rodneyb
hallo mystykill,

Ik heb mijn beide pc's op het moment via utp aangesloten.
Voor de downloadsnelheid tests heb ik diverse methodes gebruikt.

speedtest.net
speedtest.upc.nl
speedtest.kpn.net
diverse download bin files van diverse providers.
grabit

alles capped op 8 mbit

voor de upgrade haalde ik zonder enig probleem 30 mbit up EN down draadloos op mijn N netwerkkaart van mijn laptop.

ik snap je punt maar dit probleem is niet te wijten aan mijn pc.
 
Knolselderij
als je klikt op deze link http://192.168.2....2&l1=0 staat daar dan daadwerkelijk een snelheid van rond de 8mb? Anders toch even van de 2de lijn afwachten. Is altijd nog beter dan geen internetWink
 
rodneyb
Hallo Knol,

Jouw link verwijst naar dsl parameters. Zie ook :
Home > Breedbandverbinding > DSL-verbinding

Ik heb geen DSL verbinding maar enkel een WAN.
Ik zit op glasvezel. Misschien dat er enig onduidelijkheid is over de aansluiting ivm het feit dat ik vermoed dat mijn profiel nu een adsl profiel weer geeft qua snelheid Wink ( die knp tevens ook aanbied op dit soort type modems )

Vandaag alweer van me laten horen en helaas nog steeds geen oplossing. Blijkt dus dat ik echt 5 dagen moet wachten op antwoord.

Gelukkig nog wel internet... ik wacht het af...
Bedankt voor de hulp zover.
 
rodneyb
vandaag weer gebeld met de helpdesk. sigh,.... ja mr uw probleem is nog steeds in behandeling.
of eigenlijk, waar ik dus ben achter gekomen, weten ze aan de voorkant niet wat er aan de achterkant gebeurd omdat het probleem doorgezet is naar een ander bedrijf die zaken doet met kpn.

die 5 dagen wachten zijn gewoon standaard. ik verwacht ook eerlijk gezegd helemaal niets deze week ondanks de belofte van de vriendelijke dame aan de telefoon.

1 week en nog steeds het omzetten van mijn profiel een schijnbaar moeilijk probleem..
niet te vergeten dat bij de eerste rekening die ik van hun heb binnen gekregen de hele 1ste maand is afgeboekt terwijl ik pas 14 December ben aangesloten...

ik begin opeens heimwee te krijgen naar UPC....

ik wacht weer af.....

Joep help me.....
 
rodneyb
net gebeld door KPN, gaat nog een week duren want ze gaan nu lijn metingen uitvoeren...
probleem is blijkbaar niet duidelijk genoeg...

waiting...
 
rodneyb
balletje is gaan rollen vandaag. probleem is om 18:00 gefixed..
heb nu 50 mbit up en down strak op mijn wireless connection.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mogelijk adsl profiel gekregen na upgrade experia box glasvezel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 21 03 december 2016, 07:56
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
Verhuizing van glasvezel met KPN complet Helpdesk 4 07 september 2016, 10:09
Glasvezel + Airport Extreme KPN Glasvezel diensten 1 03 september 2016, 15:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:49:18
| KaPteiN02:01:58
| lobo40520:45:25
| glim22:28:44
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10