obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
KPN ITV + IPB icm X360 en dergelijke
Keltie
Sinds een maand of 2-3 hebben wij Interactieve TV van KPN (icm InternetPlusBellen). Eigenlijk heb ik alleen maar positieve ervaringen maar nu zijn er toch wat zaken die van m'n hart moeten (en wat ik opgelost wil zien worden).

Hiervoor zaten wij bij HetNet en had ik nooit problemen met m'n Xbox 360. Sinds de overstap kan ik wel "gewoon" online gamen, maar het connecten naar een party (met meerdere mensen in een chatroom om vanuit daar te gaan gamen) lukt niet, terwijl m'n NAT type op "open" schijnt te staan (krijg er geen meldingen over).
Nu las ik het 1 en ander over de Experiabox en de Firmwares van KPN wat het probleem zou kunnen veroorzaken (KPN zet schijnbaar teveel dicht op de modem's)..
Is het mogelijk om zelf een modem te kopen en dit aan te sluiten waardoor ik gewoon kan bellen, internetten, TV kijken en van alle X360 functionaliteiten gebruik kan maken? Dus zeg maar waarvoor ik dit abonnement heb genomen?
en hoe zit het eigenlijk dat KPN de problemen met een PS3 of X360 niet ondersteund, maar wel adverteert met "Online gaming"? Daar hoort dit toch ook bij?

Daarbij had ik wat kleine klachten over die "Motorola-Kijk-Kast".
Ik heb, volgens mij, de Motorola VIP1960-9DB. Deze is nogal traag met het bladeren door Teletekst, de menu's en de EPG.
Mijn ouders, die hebben ook ITV icm IPB van KPN (sinds een maand? Ongeveer een maand nadat wij het hadden) maar die hebben de Motorola VIP1963 gekregen (icm een witte Experiabox ipv antraciet).

Verschil tussen de 2?
Die van mij heeft een ventilator, die constant draait.
Die van mij heeft zo'n groene druppel voorop (die ook op de afstandsbediending staat).
Die van mij is een stuk groter.

Die van hun heeft geen ventilator (= stiller en wrs minder verbruik).
Die van hun is kleiner.
Die van hun heeft geen groene druppel.
Die van hun gaat sneller door menu's e.d.

Beide zijn hard-disc recorders.

Nu heb ik gisteren eens met KPN gebeld, om die box om te laten wisselen (bruikleen, jeweettoch): moest ik €50,- betalen omdat hij dan "verkeerd besteld" is Sad
Met mijn opmerking dat deze niet verkeerd besteld was, maar precies hetzelfde als die van mijn ouders die deze hebben gekregen terwijl ze 1 maand later ITV hebben gekregen.. Tjah, daar werd niets mee gedaan (hij vond het wel vreemd dat ze dan een nieuwere versie hebben gekregen). Toch maar akkoord gegaan, gebruikersgemak is ook wat waard.. Maar vreemd blijft het wel.

Voor dat modem moest ik dan weer contact zoeken met de Technische Dienst, maar dan probeer ik die X360 wel eerst bij m'n ouders, dan kan ik de vraag of'ie het op het witte modem wel doet beantwoorden.
Tenzij iemand weet of het ook met je eigen modem kan, dan koop ik er zelf wel 1 want dat gezeik met KPN en z'n eigen Firmwares ... Nee, dat blijft het ook niet zijn.

Ow, en waarom heeft KPN z'n mailadres eruit gehaald? Nu blijf je maar in de wacht staan met de telefoon Sad
Gewijzigd door Keltie op 04 januari 2011, 10:24
 
Keltie
Sneller in de menu's en dergelijke.
Stiller, want geen ventilator en daardoor zal'ie ook wel zuiniger zijn Pfft

Bellen en veel plezier Smile
 
Cyberbot
ik heb KPN gebeld de gast aan de lijn zei
ze hebben 1000 apparaten die voor test uitgegeven zijn,
dus er is niks om te krijgen, ook met 50 euro bij!
 
Keltie
Cyberdot, dat kreeg mijn vriendin zo'n 2 dagen later ook te horen.
Niet van die 1000 stuks, maar wel omdat het een test was. Zou er als klant zijnde niet blij van worden: zonder enige vermelding een testbak in je mik geduwd krijgen en daar de volle mep voor betalen :'Wink
Dadelijk werkt die tyfuszooi niet (of evengoed als de Experiaboxes) en dan mag je daar vrolijk voor dokken :'Wink

KPN, het blijft een aparte club (bende)...
Ben er trouwens niet uit of ik nu wel of niet zo'n andere box krijg. Ze hadden een verkeerde opgestuurd (zonder HD erin), daar betaal je dan €50,- voor (ook leuk dat die KPN'er dus niets heeft gezegd over een test, nee dat hoor je pas als je gaat bellen dat ze de verkeerde hebben opgestuurd). Nu komen ze woensdag wel die box weer oppikken, maar toch.

Jammer dat wij geen Ziggo gebied hebben, beperkt je toch in de totaal-pakket-aanbieders.
 
Keltie

Quote

Wandelaar schreef:
Probeer ik steeds maar na 10 minuten door allerlei adviezen en menu's geworsteld te zijn Shock wordt de verbinding verbroken omdat het te druk zou zijn Sad vanavond tegen tienen nog maar eens proberen

De bereikbaarheid van KPN is om te huilen.. Al zal KPN dat niet doen, die verdienen er lekker aan denk ik.
Schandalige praktijken.
 
Cyberbot
dat ga ik zo en zo doen Wandelaar,
ik ga lekker naar Ziggo voor 120MB Cabel haalbaar zoals bij mijn zus,
ben gewoon zat afwachten afwachten, Moden die je geen port kan open, snelheid die je niet kan halen ( omdat ik TV bij heb) en Decoder die langzamer als tortue in de snelweg!
een collega heeft KPN since gisteren, als hij die nieuwe motorla krijgt, dan ga ik die helpdesk weer bellen!! om te laten weten ze liegen alles bij elkaar!!!
Gewijzigd door Cyberbot op 12 januari 2011, 16:49
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN ITV + IPB icm X360 en dergelijke', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie