obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Vragen nieuw abonnement InterPlusBellen Premium.
Anno
Ik ben zelf gebruiker van IPB van KPN al vanaf het begin. Mijn Pc beneden is door de monteur bij aanvang " geïnstalleerd" en werkte prima. Daarna ben ik zelf de laptop en de pc van mijn dochter gaan installeren, en die werken, draadloos, zelfs nog beter...Heel veel verstand heb ik er niet van, maar volgens kenners hangt dat af van je pc/laptop, en welke processor je gebruikt, en het vrije geheugen dat er beschikbaar is... het zal allemaal wel. Ik speel geen spellen online, maar de snelheid met meerdere computers is gewoon optimaal, dus geen probleem.
 
johnkeates

Quote

Anno schreef:
Ik ben zelf gebruiker van IPB van KPN al vanaf het begin. Mijn Pc beneden is door de monteur bij aanvang " geïnstalleerd" en werkte prima. Daarna ben ik zelf de laptop en de pc van mijn dochter gaan installeren, en die werken, draadloos, zelfs nog beter...Heel veel verstand heb ik er niet van, maar volgens kenners hangt dat af van je pc/laptop, en welke processor je gebruikt, en het vrije geheugen dat er beschikbaar is... het zal allemaal wel. Ik speel geen spellen online, maar de snelheid met meerdere computers is gewoon optimaal, dus geen probleem.


Waarschijnlijk werkt het inderdaad heel goed om dat je bijna de omschrijving van de doelgroep van dit product beschrijft.
Maar bij mailen, internetten en misschien LQ-videostreaming (YouTube & Uitzendinggemist etc) komt er niet erg veel kijken buiten de automatische voorgeprogrammeerde stukjes software van computer tot ISP.

Zodra mensen een 'echte' verbinding nodig hebben zijn ze steeds vaker niet meer bij het goede adres als het om 'standaardleveranciers' of providers gaat. Steeds meer is ISP minder Internet Service Provider, maar bieden ze alleen mail en http-gebaseerde functies aan, waarbij alles wat er buiten valt niet rendabel genoeg is om de custom firmwares en de filtert op af te stellen. Als iemand genoeg weet om zelfstandig dingen te regelen mag dit niet meer, en duurt het maanden voordat nieuwe functies toegevoegd kunnen worden.

Ik zou het bemoeizucht kunnen noemen van de leveranciers, omdat ze een aantal factoren dan zelf in de hand willen en kunnen hebben, wat de service en aftermarket kosten terugbrengt, maar dat zegt helaas niks over de kwaliteit.

Anno, heb je nog steeds het identieke SSID en WPA-PSK in gebruik?

Het zal je verbazen hoe makkelijk het is om bij de een het ander te vinden, wat de beveiliging totaal laat wegvallen.
Niet dat er genoeg mensen zijn die daar misbruik van maken, maar als KPN een exploit laat zitten wanneer het niet vaak genoeg misbruikt wordt denk ik toch dat er iets niet in orde is..

Het 'installeren' van 'internet' is een en al lulkoek. Internet wordt niet 'geinstalleerd'. Een provider die wil dat mensen internet van een cd 'installeren' kan maar beter geen producten in amerika op de markt brengen..

Internet is een netwerk, 'er bij horen' is zo simpel als een stekker er in doen (Dit geldt voor iedereen die via een ethernet verbinding een als dhcp-client geconfigureerde computer op internet wil aansluiten, voor de adsl-thuisgebruiker is dat 99% als ze tegenwoordig een abbonnement met modem aanvragen).

Voor de stabiliteit en snelheid van een internettoegang gelden vele variabelen; het is inderdaad zo dat de client computer daar een rol in speelt, maar de software op de gateway/router, de hardware implementatie van netwerkadapters en de 'kwaliteit van het koper' zijn daar een grotere factor in. Als een ADSL verbinding via een oude gateway met verouderde chipset en langzame ethernet poorten of langzame wireless adapter chipset in een intern netwerk gedeeld wordt waarbij het gros van het verkeer ook nog eens zonder dat de gebruiker daarbij ingelicht wordt gefilterd wordt, gaat dat nogal nadelig uitpakken voor de consument. Natuurlijk zal een onwetende internetgebruiker daar het probleem niet van inzien, maar als iemand een tijdje op een net zo snelle verbinding zit waar die beperkingen niet gelden, of in dat geval wel, juist geregeld zijn, dan is dat toch erg vervelend achteraf. Iemand die het duurste abbonement afsluit bij kpn, maar met een lager net zo snel is zal daar niet gelukkiger van worden.

Ik ben bekend met het feit dat de meeste mensen geen problemen ondervinden met InternetPlusbellen, hoewel het voornamelijk voortvloeit uit het voor lief nemen van fouten waar ze het inzicht of de informatie niet voor hebben of krijgen.

De mensen die zonder problemen gelukkig en wel internetten met de huidige regeling hebben het goed, en ik hoop dat dat zo mag blijven!
Zodra zelfs de doelgroep niet met het product overweg kan is er iets vreemds aan de hand...

Veel plezier op internet, maar dat heb je vast wel aan het begin gehoord Wink
 
Anno
Ja... ik gebruik dezelfde instellingen als een jaar of drie vier geleden, al begin ik me nu af te vragen, is dat wel okay??? Is dat dan ook gelijk de reden waarom af en toe de verbinding zeer traag is, of dat ik af en toe bijna geen verbinding heb? En ja ik ben inderdaad een huis tuin keuken gebruiker van internet, en voor mij is het genoeg zoals het is, al merk ik vaak de laatste tijd dat de snelheid minder is geworden. Ik ben best benieuwd wat ik kan doen om mijn internet/cq download snelheid te versnellen...ben benieuwd...
GR Anno
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen nieuw abonnement InterPlusBellen Premium.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Toch maar hier vragen, qnap upnp Hardware instellingen : 2 08 nov 2014
VDSL Internet nieuw IP door uitzetten? Frequently Asked Questions : 1 12 nov 2013
Vraag KPN om een nieuw modem!! Algemeen : 1 26 aug 2012
nieuw ITV Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 8 20 aug 2012
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie KPN Nieuws : 1 19 jun 2012
Advertentie