obey-robots.txt
09 December 2016, 08:45
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Standaard SSID makkelijk te kraken

eReMBee
Standaard wordt de SSID (de naam van je router/modem) die je van KPN/HetNet krijgt speedtouchXXXXXX. Nu is er een programmaatje in omloop dat binnen 30 seconden aan de hand van de XXXXXX de WPA-sleutel achterhaalt. Met als gevolg dan een hacker toegang heeft tot je internetverbinding en je modem/router en misschien wel je PC!
KPN is op de hoogte van dit beveiligingslek, maar kiest er voor om er geen ruchtbaarheid aan te geven. Met als gevolg dat vele mensen met een onbeveiligde draadloze verbinding zitten!
Dus: verander je standaard SSID.

En als je toch bezig bent, nog enkele beveiliging tips:
1. Zet "broadcasting SSID" uit. Hierdoor wordt je SSID niet meer uitgezonden en zal je die vooraf moeten weten om contact te kunnen krijgen.
2. Zet het standaard "nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)" om in "nieuwe stations zijn niet toegestaan" of "nieuwe stations zijn toegestaan (aanmelden)".
3. Verander het standaard wachtwoord "KPN" in iets anders.

Om toegang tot het menu van je experia-box (Speedtouch 780) te krijgen, typ je in de adresbalk van je browser: 192.168.1.254
Heb je nog een Speedtouch 580, gebruik dan: 10.0.0.138

KPNwebcare1
eReMBee schreef:
Standaard wordt de SSID (de naam van je router/modem) die je van KPN/HetNet krijgt speedtouchXXXXXX. Nu is er een programmaatje in omloop dat binnen 30 seconden aan de hand van de XXXXXX de WPA-sleutel achterhaalt. Met als gevolg dan een hacker toegang heeft tot je internetverbinding en je modem/router en misschien wel je PC!
KPN is op de hoogte van dit beveiligingslek, maar kiest er voor om er geen ruchtbaarheid aan te geven. Met als gevolg dat vele mensen met een onbeveiligde draadloze verbinding zitten!
Dus: verander je standaard SSID.

En als je toch bezig bent, nog enkele beveiliging tips:
1. Zet "broadcasting SSID" uit. Hierdoor wordt je SSID niet meer uitgezonden en zal je die vooraf moeten weten om contact te kunnen krijgen.
2. Zet het standaard "nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)" om in "nieuwe stations zijn niet toegestaan" of "nieuwe stations zijn toegestaan (aanmelden)".
3. Verander het standaard wachtwoord "KPN" in iets anders.

Om toegang tot het menu van je experia-box (Speedtouch 780) te krijgen, typ je in de adresbalk van je browser: 192.168.1.254
Heb je nog een Speedtouch 580, gebruik dan: 10.0.0.138

Hallo,

de oplossing die u aanbiedt is correct echter heeft kpn vorig jaar wel degelijk de klanten
op de hoogte gebracht d.m.v. een brief, daarin werd een soortgelijke oplossing aangeboden.

ngein
pdaas schreef:
[quote]eReMBee schreef:

Hallo,

de oplossing die u aanbiedt is correct echter heeft kpn vorig jaar wel degelijk de klanten
op de hoogte gebracht d.m.v. een brief, daarin werd een soortgelijke oplossing aangeboden.

Klopt. Dat is alweer een tijdje geleden. Ik heb het toen direct aangepast op de manier, die KPN adviseerde.

vdrijver
en nog steeds hebben veel mensen de standaard ssid in hun modem/router staan.en is er nog steeds een tooltje in omloop om deze te raden.
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb

eReMBee
pdaas schreef:
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe experia-box van KPN gekregen en, inderdaad, er wordt in een regeltje aangeraden om je SSID te veranderen. Maar voor de meeste mensen is dit abracadabra.
Het zou beter zijn om niet meer standaard de SSID te maken uit de WPA-key, zodat de key ook niet zo makkelijk te kraken is.
Gewijzigd door eReMBee op 02 februari 2009, 23:37

KPNwebcare2
eReMBee schreef:
pdaas schreef:
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe experia-box van KPN gekregen en, inderdaad, er wordt in een regeltje aangeraden om je SSID te veranderen. Maar voor de meeste mensen is dit abracadabra.
Het zou beter zijn om niet meer standaard de SSID te maken uit de WPA-key, zodat de key ook niet zo makkelijk te kraken is.

Hallo,

Helaas houdt Thomson Alactel het nog steeds op een algoritme voor het maken van een WPA sleutel. Dit ligt aan de fabrikant en niet aan KPN.
Echter onze andere Modem van Siemens heeft hier geen last van, omdat ze geen algoritme gebruiken voor het aanmaken van een sleutel.

En helaas dient de klant het zelf te veranderen in de webinterface. Wel worden klanten via de nieuwe installatie CD-Rom op geattendeerd dat ze deze moeten veranderen. En daarvoor hoeft de klant dan niet meer in de webinterface maar kan het rechtstreeks aanpassen via het installatieprogramma.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 03 februari 2009, 12:48
www.kpn.com/webcare

charlesvk
Beste,

Aan de hand van een bericht van de NOS over gekraakte telefooncentrales, ging ik zoeken op internet en vond ik deze thread. Hoewel deze al wat ouder is, hoop ik dat iemand een paar vragen van me kan beantwoorden.

Als ik het goed begrijp, is het het beste om de naam SpeedTouchXXXXXX te wijzigen in iets anders, maar hoe/waar doe ik dat in de genoemde webinterface?

En ik neem aan dat je na deze wijziging je PC´s opnieuw moet verbinden met/aanmelden via de nieuwe gegevens? Heeft dit effect op je telefoonverbinding (moet je daar ook iets wijzigen)?

Met groet,

charlesvk

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 27 2011 03:24:13:
Zojuist uitgevonden waar je de naam kunt wijzigen. Dit heb ik gedaan en vervolgens op apply geklikt. Er verscheen een netwerk met de door mij opgegeven naam in het rijtje van beschikbare netwerken, alleen werd de beveiligingssleutel niet geaccepteerd. Deze had ik ongewijzigd gelaten. Daar ik geen verbinding kon maken adviseerde Windows om de router uit- en opnieuw aan te schakelen en de resetknop in te drukken.

Dit heb ik gedaan en mijn PC opnieuw opgestart, waarna alles weer terug bij het oude is. Ook op de site van Thomson is de oude SSID naam weer terug.

Graag advies.

Met vriendelijke groet,

charlesvk
Gewijzigd door charlesvk op 27 september 2011, 03:24

magicwizz
Charles,

Wat je eens kan proberen is om de SSID te veranderen meteen dan ook de WPA Key van de modem. Dan zal het wel goed moeten gaan.

charlesvk
Bedankt voor je reactie Magicwizz, ga ik proberen...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 10 2011 22:40:00:
Geprobeerd, werkt niet.

In eerste instantie verschijnt de door mij opgegeven naam bij de beschikbare netwerken en kan ik inloggen met het door mij opgegeven wachtwoord. Na een tijdje wordt de verbinding echter verbroken.

Bij de netwerken verscheen BRCM-TEST-SSID tussen de andere netwerken met een ander icoontje erbij. Alleen door mijn router te resetten kon ik mijn internetverbinding herstellen. Nu ben ik weer terug online met mijn oude instellingen.

Graag advies...
Gewijzigd door charlesvk op 10 oktober 2011, 22:40

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Standaard SSID makkelijk te kraken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe ssid te verbergen zonder verbinding te verliezen Hardware instellingen 2 11 december 2014, 13:15
Overstap naar Alles-in-één-standaard HetNet 1 28 mei 2012, 22:43
Vragen over Internet Standaard Snelheid 1 04 mei 2012, 15:13
Internet instap naar standaard Helpdesk 2 19 april 2012, 19:57
Vaak geen verschil tussen Instap en Standaard abonnement Snelheid 2 04 april 2012, 16:13
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:35:51
| eogcnlGhost05:53:44
| lobo40514:54:26
| glim16:37:45
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10