obey-robots.txt
04 December 2016, 15:20
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken

Optimale snelheid en beste modem

gonzoradio
Sinds een paar dagen m'n moeder IPTV afnemer gemaakt. Aansluiten redelijk simpel en probleemloos. Ook tevreden over de programmeerfunctie van de AB om daarmee de TV te kunnen bedienen.

Wel bij aanschaf de mededeling gekregen dat A opnemen en B kijken waarschijnlijk niet mogelijk was ivm kwaliteit van de aansluiting. Dit gister wel geprobeerd, live beeld bleef goed tijdens opname, de opname zelf nog niet gecheckt.

Wel viel internet zelf na een tijdje volledig weg. Even terug gegaan naar Digitenne, en IPTV uitgezet waarna er weer geskyped etc kon worden.

Omdat ik eerder ook tegen gewone netwerk problemen aanliep die op internet in verband werden gebracht met het type/model modem (789) vraag ik me nu af wat voor IPTV het beste modem is dat KPN aanbiedt. Het ene modem is het andere niet zo maak ik hier en daar op.

Ook zou ik graag willen weten of de snelheid van het abbo iets uitmaakt, op dit moment is dat 8/1Mb, maakt het enig verschil als er naar 16/2 overgegaan wordt?

Knolselderij
Jazeker maakt de snelheid van je abbo iets uit! klik eens http://192.168.2....2&l1=0 op deze link. Dan even alles kopieeren en plakken naar hier..
Mocht het daadwerkelijk zijn dat je modem intraint op 8mb, dan hadden ze je dat abo niet mogen verkopen. Als je naar 16mb kan of wil overgaan, houd er dan rekening mee dat er niet overal VDSL beschikbaar is. Download zul je wel halen, echter de upload niet, ( max 1,3mb ). 789VN is zeker wel een kwalitatief goed modem. Dus daar hoef je wat mij betreft zeker niet aan te twijfelen.
Gewijzigd door Knolselderij op 15 december 2010, 10:32

gonzoradio
VDSL is een nieuwe term voor me....SDSL zie ik nergens meer...bestaat dat nog...niet dat een upload van 8 of 16 zinvol is voor normaal gebruik...

ik begreep wel dat IPTV, althans de KPN versie, technisch gezien NAAST het ip-verkeer loopt dus in principe geen bandbreedte van je internet afsnoept, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

Er wordt op de site van KPN nergens gerept over een minimale vereiste internetsnelheid, ik kan het tenminste niet vinden, maar jij zegt dat 16/2 eigenlijk wel nodig is voor IPTV?

Kan nu niet bij het modem voor de info, zal die later posten.

Edit: En maakt het modem dat gebruikt word nog iets uit? Ah, je heb t al geantwoord, dankje Smile
Gewijzigd door gonzoradio op 15 december 2010, 10:42

Knolselderij
Ja, dat moet er minstens zijn. De tv stream snoept zeker een deel van de verbinding af. Kan ook best zo zijn dat het modem wel op 16mb staat ingetraint... Maar IPTV reserveert altijd een bepaalde bandbreedte, daar doe je niets aan. Zelfs als de tuner uitstaat.
SDSL is alleen voor zakelijk bedoel en zeer duur. VDSL kan snelheden halen van 40mb down en 4 mb up.
Zit je echter op een ADSL2+ centrale, zal je nooit die 2mb upload halen. Dat is technisch niet mogelijk.

Wandelaar
Ik heb ook een 8 Mb ITV abonnement en ondervind geen problemen met tegelijkertijd internetten en Tv kijken, ook tegelijk een opname bekijken en opnemen geeft geen problemen, mijn modem (Arcadyan ARV7519) geeft een Download van 14871 Kbps en een Upload van 1032 Kbps aan, daar er ongeveer 6-7 Mb gereserveerd wordt voor de Tv stream hou ik dus netjes 8 Mb over voor internet, overgaan naar 16 Mb zou (in mijn geval) alleen maar een snellere internet verbinding geven maar voor Tv ontvangst of mogelijkheden niets toevoegen, modem is op een ADSL2+ centrale aangesloten.
Gewijzigd door Wandelaar op 16 december 2010, 05:47
Met vriendelijke groet,
Frans

"Fair's fair, let Radio Caroline on the air!"
http://www.radiocaroline.co.uk/

gonzoradio
Op dit moment lijkt het redelijk te werken op 8/1, gister EN iptv aan EN een videochat sessie zonder problemen naast elkaar.
Het gaat hier overigens om een TG787V SIP modem, en de data is hier (veel FEC ontvangstfouten zie ik):

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 11:44:41

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.023

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 432,42 / 37,23

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,0 / 42,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 3,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.188.618

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 76

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 64

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Optimale snelheid en beste modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Beste Experiabox vervanger: MikroTik!! Routers 1 23 april 2015, 11:34
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:40:12
| xwardox02:10:08
| eogcnlGhost03:09:24
| KaPteiN05:39:34
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10