obey-robots.txt
09 December 2016, 12:31
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Geen telefoonverkeer mogelijk/internetplusbellen

vertalerij
Hallo lijst,

Sinds 6 december hebben we geen inkomend of uitgaand telefoonverkeer. Herstart/Reset Experiabox, aansluiten andere (gloednieuwe) telefoon helpt niet; geen mobiele telefoon aanwezig, geen toegang tot andermans telefoon. Het enige wat ik wil is mijn melding per mail maken, de KPN onze lijn laten doormeten, hun bevindingen laten terugkoppelen en indien nodig zsm een monteur laten komen, maar ik zie op de KPN-site geen mogelijkheid om mijn vraag bij een online helpdesk te stellen. Heeft iemand goede raad?

groeten, vertalerij
 
SirPeter
Eventueel can de webcare wat doen die hier af en toe rond huppelt, maar zonder bereikbaarheidsnummer gaat communiceren erg lastig.

Belangrijk is dat het voice lampje brand. Brand die niet dan staat de telefoonnummer ook niet gekoppeld in de modem. Nog een keer een paperclip reset uitvoeren. Gaat ie dan nog steeds na ~10 minuten nog niet branden dan wordt het in uw situatie lastig. Probeer dan in de KPN winkel naar de helpdesk te bellen zodat ze dan kunnen meten. Geef dan wel aan dat u de reset heeft uitgevoerd met een paperclip en die 10 seconden heeft ingestoken zodat de lampjes uitvielen. Vermeld dit ook op deze manier zodat de helpdesk medewerker weet dat de reset ook juist is uitgevoerd.

Brand het lampje wel dan is de kans groot dat alles goed staat in de modem. Bellen vanuit de KPN winkel kan het zijn dat de helpdesk weinig gaat/kan doen. Want als de helpdesk alles goed meet dan gaat de vermoeden uit dat de huisbekabeling niet in orde is. De kans dat de monteur dan op kosten van de klant komt te staan is groot. Ter bescherming ook van de klant gaat de helpdesk moeilijk doen. Tenzij u eens bent met de eventuele kosten.
Uitzondering hierop is trouwens als de modem een ingesprekstoon geeft, dan is de kans groot dat nog steeds de modem de boosdoener is. Paperclip Reset is dan vaak de oplossing.

Bij een brandend voice lampje en geen kiestoon, dan een telefoon direct op de phone1 aansluiten zonder verdeelstukjes. Bij geen kiestoon op phone2 proberen, daar wel een kiestoon maar kan niet bellen dan is vermoedelijk modem defect.
Werkt ook niet? Dan een ander toestel direct op de phone1 aansluiten. Werkt die ook niet dan is de kans klein dat de monteurs bezoek kosten met zich mee gaat brengen. Probeer dan toch via de KPN winkel te bellen.

Trouwens wat ook kan en dat is misschien makkelijker om de draagbare loop telefoon van de buren vanuit uw huis te bellen als de bereik en de buren aardig zijn natuurlijk.
Mailen gaat erg lastig, bovenstaande is maar een fractie van wat er mis kan zijn, wat de situatie is of wat er moet gebeuren. Daarom zal er altijd aangeraden worden om contact op te nemen telefonisch op 1 of ander manier.
 
vertalerij
Dankjewel voor de tips; ik loop het allemaal gewoon nog eens door, wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit (het is er de tijd van het jaar voor). Het voicemaillampje brandt overigens inderdaad, en op mijn handset boven krijg ik geen kiestoon, anderen die mij proberen te bellen krijgen de bezettoon. De telefoon op een andere poort aansluiten enz had ik nog niet geprobeerd, is voor vanavond.

Ik breng straks wel even verslag uit, en mocht iemand (noemde je hem/haar webcare?) iets kunnen aanvangen wanneer hij/zij over het bereikbaarheidsnummer beschikt, dan kunnen we misschien offlist contact opnemen?

Nogmaals bedankt alvast,
Vertalerij
 
SirPeter
Webcare van KPN die struinen forum bij langs om te kijken of ze daar iets kunnen doen. Regelmatig komen ze ook hier langs.
 
vertalerij
AAAH! We bellen weer! Het was even stoeien met de spaghetti, maar nu zit het snoer van de telefoon niet op de splitter maar rechtstreeks op poort 1 van het modem. Even recapituleren wat dat betekent: er komt een lijn het huis in, die zit op de splitter. Vanuit de splitter gaat een lijn naar het modem (ja, toch?). Vanuit het modem gaat een lijn naar de telefoon. Wat betekent dit eigenlijk? En is de splitter dan nog nodig of functioneert het modem als splitter? Is er iets kapot? Kan ik dit ook gewoon zo laten of zet ik nu iets onder druk wat niet onder druk mag staan? PFFFFF.

Duizend keer dank, alvast, nooit geweten hoe fijn telefoon was.
Vertalerij
 
SirPeter
Fijn dat het weer werkt. Smile
De splitter is eigenlijk niet nodig in uw situatie. U bent waarschijnlijk net overgestapt naar internet plus bellen? Als dat zo is dan was de eerste 2 weken (ongeveer) de splitter nodig om via de oude situatie te kunnen bellen.

Splitter heeft nu geen functie meer. Als het er tussen zit is het geen probleem maar is ook niet nodig.
 
vertalerij
Heel, heel erg bedankt. Je lost in minder dan geen tijd het hele probleem op.

Hartelijks,
Ine
 
Knolselderij
Fijn dat alles is opgelost. Slotje!Wink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefoonverkeer mogelijk/internetplusbellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing 8 21 december 2015, 21:05
Geen Internet meer wel ADLS verbinding KPN Internet Storing 4 10 november 2015, 00:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:53:51
| KaPteiN05:21:58
| lobo40518:40:33
| glim20:23:52
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10