obey-robots.txt
02 December 2016, 20:49
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Data packet verlies

RamonNL
Wanneer ik PING naar mijn router met cmd.exe heb ik 0% / o packets verlies.

Wanneer ik ping naar een website bijvoorbeeld: nu.nl met cmd.exe EN een test doe op pingtest.net heb ik altijd rond 5 tot 20% packet verlies (Maar ook hoger tot 80%!).
(Met het draadloos netwerk en direct met kabel aan de router)
Ook na het een tijdje uitlaten van de router is er geen verschil,
op meerdere computers in het huis krijg ik hetzelfde resultaat.
Ik heb natuurlijk al geprobeerd om alles een tijdje uit te laten en te resetten maar geen resultaat

Bij deze even een plaatje van de website pingtest.net:
http://www.pingtest.net/result/28935187.png

screenshotje van pingen met cmd.exe:
pingever

Iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet voordat ik naar de helpdesk bel en mij daar word verteld dat het waarschijnlijk aan mijn hardware ligt?

adslkabel
@RamonNL

Heb je dit probleem ook als je de DSL kabel inlogt op je modem als admin. Kun je aangeven welke DbM standaard je momenteel hebt, meestal rond de 50 is optimaal. En heb je de laatste firmwareversie van je router gedownload. packet lost van 20 tot 80 % is vrij veel, hierdoor wordt je internetverbinding trager. Heb je veel buren met KPN en draadloos internet, dan adviseer ik je om contact op te nemen met KPN om de modem op draadloos kanaal 5 of 7 te plaatsen , je moet dit even testen met de medewerker.
Welk merk router gebruik je trouwens?

RamonNL
Ik heb hier een THOMSON ST780
maar het probleem ligt niet bij storing door een ander draadloos netwerk op hetzelfde kanaal
Ik heb namelijk ook met een netwerk/utp kabel packet verlies
en pingen naar mijn router gaat foutloos

Draadloos netwerk config:
wirelessconfig

DSL type:
dslverbinding

Ik heb Softwareversie: 7.4.3.2 volgens mij is dat de laatste versie?

Ik snap echter niet wat je bedoelt met dbm standaarden heb eigenlijk geen ervaring met een modem
(kan je hier op inloggen? noob vraag?)

*edit
Dit is wanneer ik geen packet verlies heb ik heb eig altijd 's avonds packet verlies juist wanneer ik even wil gamen/skypen/msn'en
zitten wat lokale foutjes bij maar ik heb geen packet verlies

dslverbinding2
Gewijzigd door RamonNL op 01 december 2010, 14:18

adslkabel
@RamonNl

Heb je al gecontroleerd hoever je van de KPN wijkcentrale zit? Als je via een PB je woonplaats stuurt, kan ik dit voor je nakijken. Ik denk dat dit een duidelijk capaciteitprobleem is. Je ziet staan bij DSL verbinding DbM is 10 uit 19 , dit is niet een zeer sterk signaal. Is de installatie uitgevoerd door een monteur of heb je dit zelf gedaan?

@Martin70

Dit klinkt inderdaad meer als een SMS loop, heb je wel het juiste nummer berichtencentrale gebruikt?
Kun je ook het stroom 30 seconden van je modem halen, 30 seconden reset knop en vervolgens alles controleren. Mocht dit het probleem niet oplossen dan is er nog een oplossing, een zogenaamd Telefonische Overlast onderzoek door KPN zelf.

Knolselderij
Keurig nette waardes! Ik stel voor om eens een reset te doen. Mogelijk zit er iets niet helemaal lekker! Wel je wifi e.d opnieuw instellen.
Bericht van Martin70 verwijderd, ivm topic kaping!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Data packet verlies', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VoIP Access Data for a non kpn router (InternetPlusBellen) KPN met eigen modem/router 1 30 mei 2012, 10:38
data op harddisk VIP1960 Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 10 augustus 2011, 12:21
nieuw packet Helpdesk 6 28 mei 2010, 11:51
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:39:29
| eogcnlGhost00:57:05
| KaPteiN03:10:29
| xwardox05:49:24
| Wim27054706:24:03
| glim06:34:00
| Anne4906:38:03
| bart jonk21:29:55
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10