obey-robots.txt
12 Juli 2014, 04:29
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 34% [411 stemmen]
34% [411 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 66% [787 stemmen]
66% [787 stemmen]

Stemmen: 1199
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Eigen server

terpietzum
Hallo,

Ik vond het niet echt duidelijk waar het onder te posten, dus daarom hier.

Momenteel ben ik bezig, nu nog virtueel, met het opzetten van een server. de webserver(poort 80) werkt perfect. maar heb problemen met de mailserver.

ik heb zonet contact met de helpdesk gehad van KPN. zij geven aan mijn linux distributie niet te ondersteunen(clearos)
Dit snap ik dus niet. mail komt toch altijd onder hetzelfde protocol op poort 25 binnen?

Hetzelfde geldt voor poort 81, beheerinterface, en poort 83, horde webmail.

Heeft KPN dit geblokkeert?
Volgens mij wel. op internet vind ik allemaal informatie over mailrelays/smarthost, maar die krijg ik allemaal niet werkend.

Ik zit ook nog met mijn Experiabox. Hierbij is geen DMZ in te stellen? is hier een weg omheen? Zou dit een oorzaak kunnen zijn dat ik de mail niet werkend krijg?

Ik heb hiervoor een Betaalde DNS registratie.
Ik heb het internetabonnement KPN extra.

Kunnen jullie me verder helpen?

Alvast bedankt.
Richard Terpstra

\\edit

lullig.
ben al een week bezig onder de indruk mail binnen te krijgen via smtp...

voel me best lullig. het werkt direct als je slim genoeg bent om mail via pop te ontvangen...
Gewijzigd door terpietzum op 26 november 2010, 19:41

terpietzum
zitten net een half jaar bij KPN. minimale contractduur 1 jaar.

aangezien alles perfect werkt, ga ik me er niet druk over maken. heb net de webmail ook werkend gekregen. moest een hogere poort gebruiken en dan omzetten naar de 83 met de expirabox. zal wel met de lagere ip-s tot 1024 te maken hebben ofzo. het werkt nu in elk geval. zowiezo woon ik nog bij mijn ouders in die het ook zakelijk gebruiken, (vandaar die server).ik ben zelf 18 en zit in het 2e jaar ict netwerkbeheerder niveau4. maar mijn ouders ook niet weer van plan over te gaan met al dat gezeik wat daar nog achteraan komt altijd. zie er zelf ook echt geen nut in al alles werkt.

blijft gekloot met die experia box zonder die dmz, maar daar moeten we maar mee leren leven

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen website onbereikbaar KPN Internet Storing 6 21 april 2014, 01:09
Verificatiefout met mobiel apparaat in eigen wifi netwerk WiFi 9 17 maart 2014, 14:02
eigen opnames Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 6 02 januari 2014, 12:07
Eigen IP onbereikbaar KPN Internet Storing 11 04 december 2013, 12:41
USB File server werkt niet met Mac Hardware instellingen 2 21 oktober 2013, 11:43
Goedenacht bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
KaPteiN05:13:42
rienvandermeer10:36:49
Pinokkio15:49:23
eogcnlGhost16:17:36
evibanfi 1 dag
glasblazer 1 dag
ritzy 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

07 april 2014, 16:16
Welke modems/routers zijn er beschikbaar bij KPN voor Glas? Zou graag een overzicht hebben van de verschillende types en hun technisch-specific
aties, betrouwbaarheid en/of storingsgevoelighe
id.

07 april 2014, 15:23
Ik heb de dongel Dongel ZTE MF190 geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop, maar hij verbind niet!! Ook na downloaden van de software, nog steeds géén verbinding! Wie weet er een oplossing voor dit probl

11 januari 2014, 12:46
Ook wij zitten op 2,7 km van de centrale. Betaal voor 40Mb en als ik geluk heb dan krijg ik 12 Mb binnen. Dus vraag ik me af of het overstappen naar een all-in pakket wel zinvol is. ZIGGO ???

08 januari 2014, 16:28
Experiabox V8 voor glasvezel met een HP wireless printer werkt niet. Inmiddewsl met een Ethenet kabel aan de router gezet en werkt wel. Wanneer komt er nieuwe SW voor deze Experiabox zodat ik weer gew

02 januari 2014, 14:32
Overigens, allen een voorspoedig en gelukkig 2014. Grin