obey-robots.txt
02 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

ADSL dial-in programma

Gijs1
Hallo

Mijn buren hebben ADSL bij Planet met een Thomson modem. Ze hadden eerst (2005) gekozen voor een ADSL-time abonnement en kregen bij installatie het programma ADSL-dial . Daarmee kan de verbinding worden opgezet en na verloop van tijd verbreekt dit programma automatisch de verbinding, tenzij je opnieuw activeert.
Inmiddels hebben ze een ander Planet normaal ADSL abonnement waardoor ze 24/7 de ADSL lijn kunnen gebruiken maar dat programmaatje staat nog op de PC.

Twee vragen :
1. Hoe krijg je het weg
2. Hoe vervolgens de computer rechtstreeks te connecten met het modem ? Hoe dit in te stellen

Graag jullie advies
Groet
Gis

Codemeister
Gewoon het programma verwijderen via Configuratiescherm > Software lijkt me?

Gijs1
Goedemorgen,

Ja, ik weet hoe je programma's kunt verwijderen, maar ik maak me meer zorgen of vervolgens de internetverbinding nog werkt. Je zegt ook in je antwoord : lijkt me.
Het programma zit nu als een soort schakelaar tussen het operating systeem (XP Home) en het modem.
Ik weet niet of er ten behoeve van dit programma nog aanpassingen zijn gemaakt in XP om samen te kunnen werken met dit programma.
Kan je de garantie geven dat het zonder meer zou moeten werken bij verwijderen programma ?

groet
Gijs
Gewijzigd door Gijs1 op 12 november 2010, 09:08

Codemeister
Hoe ga je in de nieuwe instelling werken? Met een kabel of draadloos? En kun je nakijken welk type modem je hebt?

Gijs1
het is een Multi-PC modem, type Thomson SpeedTouch 510, bedraad
Gewijzigd door Gijs1 op 14 november 2010, 11:48

J@n
Hallo Gijs,

Via start naar Netwerkverbindingen en de betreffende verbinding verwijderen (als je eerst rechtsklikt op de verbinding en Eigenschappen kiest, zie je precies welke verbinding het is).
Dan in je browser bij Verbindinden ook die verbinding verwijderen (als deze er nog in staat).

Is er bij dat nieuwe abonnement geen CD-rom meegeleverd?
Op de KPN-site staan alle verbindingsgegevens; je kunt ook
de Tool Mail&Internet Assistent downloaden van dezelfde site.

Succes,
J@n

Gijs1
J@n

Ik denk niet dat het verstandig is de netwerkverbindingen te deleten, die zullen wel goed zijn anders was er geen internetverbinding.
Probleem is dat bij het eerste abonnement dit ADSL-dial-in programma werd meegeleverd en dat zit als een soort eierwekker tussen XP en het internet in.

Mijn initiële vraag was dan ook of ik dat programma zonder problemen kon verwijderen

J@n
Gijs,

Heb je al gekeken bij de eigenschappen van die verbinding, want daarin kan je zien
of het een dail-in is.
Ik het indertijd ook zo'n verbinding (bij HetNet) en die hadden een verwijdertool,
voor Planet heb ik die niet kunnen vinden.
Misschien dat je wat hebt aan het volgende overzicht, daar kun je de installatie CDrom
downloaden voor verscillende modems.

http://www.kpnadsl.nl/support/cd.html

Groet

J@n
Hallo Gijs,

De oplossing gevonden op deze site

http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=9168

Gijs1
Hallo Jan,

Dit is idd de oplossing. Het programmaatje doet alleen iets met de instelling van het modem , het verwijdert niet het verbindingsprogrammaatje. Dat heb ik daarna handmatig gedaan.

Hartelijk dank voor de tip !!

groet
Gijs

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL dial-in programma', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen 8 09 september 2015, 17:56
Over van ADSL naar Glasvezel KPN Glasvezel diensten 6 19 januari 2015, 01:26
ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale KPN Handleidingen 1 07 december 2014, 01:56
Programma opnieuw beginnen werkt niet WiFi 9 08 augustus 2014, 15:14
opgenomen programma's overzetten op nieuwe HD ontvanger Hardware instellingen 7 25 mei 2014, 21:36
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:12
| eogcnlGhost00:57:48
| KaPteiN03:11:12
| xwardox05:50:07
| Wim27054706:24:46
| glim06:34:43
| Anne4906:38:46
| bart jonk21:30:38
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10