obey-robots.txt
09 December 2016, 08:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Hoe KPN haar klanten behandeld

poNgz0r
Hallo mensen,

Het volgende. Wij beschikken ook over de uitermate top router/ modem TG787, waardoor het dus praktisch niet mogelijk is om een normale verbinding naar buiten open te zetten waardoor het gamen wel heel lastig wordt. Denk hierbij aan CoD MW2, Company of Heroes en nog meer van die games. NAT is vrijwel altijd STRICT of CLOSED waardoor je vrijwel niets kunt joinen.

Nu hebben wij dit probleem om meerdere manieren voor gelegd aan de KPN.
Zie mailing hieronder

De eerste mail:

> Beste KPN,
> Wij hebben bij u het volgende internetabonnement afgesloten: Premium. Wij
> betalen hiervoor 50 euro in de maand. Wij zouden maximaal een snelheid van
> 40 mbit kunnen halen, echter halen wij nog niet eens de helft. Dit in
> verband met afstand tot de centrale hoogstwaarschijnlijk.
> Echter dat is niet ons voornaamste probleem, wij hebben een KPN Experia
> Box TG 787, welke compleet afgeschermd is door jullie waardoor onder ander
> gamen onmogelijk wordt. Nu hebben wij op verzoek van een medewerker van de
> technische dienst een andere modem ontvangen, de Arcadyan.
> Deze bleek niet geschikt voor onze VDSL verbinding. Vreemd dat de
> medewerker dit zelf niet in kon zien, want na een aantal keer gebeld te
> hebben was opeens te zien dat wij een VDSL verbinding hadden.
> Nu vragen wij ons af, waarom uw medewerker dit niet meteen ziet als hij
> een omwisselaanvraag indient?
> Doordat wij niet met de Arcadyan router online konden hebben wij een
> downtime van 2 dagen opgelopen. Nu lijkt dit niet zo erg, maar voor iemand
> die thuis werkt resulteert dit in twee extra vakantiedagen opnemen, die zo
> aan het eind van het jaar niet meer beschikbaar zijn.
> Na de twee dagen ontvingen wij overigens dezelfde modem/ router terug (de
> KPN Experia Box TG 787. Nu hebben wij nog hetzelfde probleem dat wij maar
> de helft van de maximale snelheid halen en nog steeds niet fatsoenlijk
> online kunnen gamen.
> KPN beweert sinds juli al bezig te zijn aan een upgrade om dit probleem te
> verhelpen. Tevens staat het internet ook vol met klachten over de Experia
> Box, dat deze helemaal dicht gegooid is. Nu beloofd KPN wederom met deze
> update in het vierde kwartaal te komen, echter hebben wij hier niet zoveel
> vertrouwen meer in.
> Mocht deze update aan het einde van het jaar nog niet uitgekomen zijn of
> het probleem nog niet verholpen hebben, dan stellen wij KPN in gebreke en
> willen wij ons contract per direct ontbinden.
> Aangezien de klantenservice van KPN alleen bereikbaar is via een betaald
> 0900 nummer hebben we ook nog eens behoorlijke telefoonkosten moeten
> maken. We hebben over deze problemen in totaal 4 keer contact opgenomen
> wat al snel ruim 2 uur beltijd is, dus ruim € 12 kosten zonder
> bevredigende oplossing.
> Met vriendelijke groet,
> Dennis Kallansee


Reactie KPN;

> Geachte heer Kallansee,
>
> Naar aanleiding van uw vraag over de update van de modem kunnen wij u als
> volgt informeren:
>
> Het e-mailcenter heeft geen inzage in mogelijke toekomstige updates met
> betrekking tot de Experiabox. Onze excuses hiervoor.
>
> Vriendelijk verzoeken wij u hierover contact op te nemen met de
> betreffende leverancier.
>
> Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de volgende snelheden
> momenteel maximaal haalbaar zijn op uw huidige adres:
>
> Upstream: 2872.0 kb/s
> Downstream: 30976.0 kb/s
>
> Wanneer u vermoedt dat de snelheid van uw internet-verbinding lager is dan
> u normaal gesproken zou mogen verwachten, willen wij u op het volgende
> wijzen:
>
> Bij het up- of downloaden kan nooit de volle 100% van de bandbreedte
> gebruikt worden. Ongeveer 15-20% wordt gebruikt voor het
> transportprotocol. Daarnaast wordt een verminderde downloadsnelheid vaak
> veroorzaakt door een aantal factoren waarop KPN geen invloed heeft. Wij
> noemen hieronder de meest voorkomende oorzaken:
>
> - De snelheid van de server waarvan u downloadt
> - De drukte op deze server
> - Spitsuur op het internet
> - Kwaliteit van de bekabeling
>
> Tevens kan het uploaden ook een groot effect hebben op de
> downloadsnelheid. Als uw uploadkanaal te vol zit, is er geen ruimte meer
> over om downloadverzoeken naar het internet te versturen. Hierdoor gaat de
> downloadsnelheid sterk omlaag. Dit komt bijvoorbeeld regelmatig voor bij
> P2P-programmas (bijvoorbeeld KaZaA).
>
> U kunt uw downloadsnelheid meten op de volgende site van KPN:
>
> - http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
>
> U kunt uw upload- en downloadsnelheid meten op de volgende onafhankelijke
> site:
>
> - http://www.speedtest.nl
>
> N.B.: Houdt u er rekening mee dat de resultaten gegeven kunnen worden in
> kilobits per seconde of in kilobytes per seconde; 1 kilobyte is gelijk aan
> 8 kilobits.
>
> Heeft u het vermoeden dat de gemeten snelheid structureel te laag is en u
> beschikt over Internet van KPN dan adviseren wij u contact op te nemen met
> de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per
> minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
>
> Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Machiel Prevoo
> KPN


Op verzoek van bovenstaande de speedtest gedaan, wij komen niet verder dan 7-8, waar wij 30 zouden moeten halen, tijdstip of dag maakt niet uit we halen het gewoon nooit.

De tweede mailing

Geachte heer Prevoo,

Mag ik u erop wijzen dat we het modem niet betrokken hebben bij de
leverancier maar dat het ons verstrekt is door KPN en dat KPN derhalve ons
aanspreekpunt is.
Derhalve verwacht ik van u een antwoord of desnoods een doorverwijzing waar
we dan wel informatie kunnen krijgen over het ter beschikking komen van een
update.
Mocht er geen oplossing komen zullen we KPN in gebreke stellen en het
abonnment per eind van dit jaar beeïndigen.
Het wederom contact opnemen met de telefonische ingang van uw
klantenservice heeft tot nu toe niet meer opgeleverd dan een down-time van
2
dagen en een telefonische kostenpost van € 12.
De snelheid hebben we gemeten en deze is structureel te laag, zie bijlage
speedtest.
Dit is een gemiddelde meting van diverse metingen op diverse tijdstippen en
programma's
zoals Kazaa en Bittorrent gebruiken we niet.
Dit is overigens ook niet het grootste probleem, het voornaamste probleem is
dat de firewall compleet
dichtgetimmerd zit en wij hier geen toegang tot hebben via de interface of
via telnet, aangezien jullie een user
KPNUser hebben aangemaakt en wij hier het wachtwoord niet van hebben.
Overigens is in jullie firmware
de telnet optie ook opeens geblokkeerd waar dit eerder wel mogelijk was.
Het zou u tevens passen een afdoende financiële tegemoetkoming toe te kennen
voor
de gemaakte onkosten..

Met vriendelijke groet,
Dennis Kallansee


De reactie op de tweede mailing


Geachte heer Kallansee,

Naar aanleiding van uw vraag over uw internetmodem kunnen wij u als volgt
informeren:

Op deze afdeling beschikken wij niet over de benodigde informatie en
systemen om u een goed en volledig antwoord te kunnen geven.

Vriendelijk verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang
van de Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend
van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Bert van Scherpenzeel
KPN


De derde mailing

Geachte heer,

Het begint nu lichtelijk irritant te worden maar ik vraag u mijn mails
nogmaals te lezen.
Ik wil graag een antwoord op mijn problemen en uw telefonische
klantenservice vertelde mij dat ze hier geen antwoord op kunnen/mogen geven.
Als uw afdeling niet over voldoende informatie beschikt is het misschien een
idee de correspondentie door te sturen naar een afdeling die deze informatie
wel heeft.
Zoals eerder vermeld ben ik al genoeg geld kwijt aan uw telefonische
klantenservice zonder dat hiermee ook maar iets opgelost werd.
Ik blijf in afwachting van een inhoudelijke mail waarin oplossingen
aangedragen worden en niet verwezen wordt naar afdelingen die het ook niet
weten.

Met vriendelijke groet,
Dennis Kallansee


Wederom een nutteloze reactie

Geachte heer Kallansee,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u als volgt informeren:

Zoals reeds vermeld beschikt het e-mailcenter niet over de mogelijkheid u in
deze situatie een passende oplossing te bieden. Onze excuses hiervoor.

Vriendelijk verzoeken wij u hierover nogmaals contact op te nemen met de
telefonische ingang van de Klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per
minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Indien het probleem
veroorzaakt wordt door KPN kunt u de eventueel teveel gemaakte
gesprekskosten bij de betreffende medewerker declareren.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Machiel Prevoo
KPN



Conclusie:
De klantenservice weet niks, de support afdeling doet ook vrijwel niks. Ze zijn niet bereid je te helpen ze ontkennen de problemen van de gaming en de snelheid. Het hele internet staat vol met problemen over deze KUT router/ modem. En na afloop vragen ze aan de telefoon, heb ik u naar tevredenheid geholpen? WAT DENK JE ZELF?
De consumentenbond gebeld om te vragen of het mogelijk is om direct het contract te laat ontbinden, dit blijkt ook allemaal nog niet zo gemakkelijk. Het komt erop neer dat wij tot Augustus 2011 aan KPN vast zitten. Iemand hier ervaringen mee die wel een fatsoenlijk antwoord of oplossing heeft gekregen?
 
SirPeter
Je hebt helaas teveel onnodige energie aan besteed. Antwoordt is vrij simpel en die is eigenlijk ook al gegeven.:

- Er is nog geen oplossing voor het NAT probleem. Het blijft afwachten. Het is vervelend maar is geen reden tot ontbinden.
- De modem blijkt 30Mb te halen. Premium is een "tot" abo 30 van de 40 is een prima snelheid. Vindt u dat u teveel betaald kunt u altijd terug naar een extra abo.
- Telefoonkosten kunt u gewoon terug vragen.
 
poNgz0r
@ SirPeter,

We hebben juist dit pakket omdat we hiermee alles zouden moeten kunnen, ook aangezien wij met meerdere mensen zitten en allemaal willen gamen. En sterker nog het werkte voorheen allemaal prima totdat er overgegaan moest worden op VDSL/ VDSL2 met een andere router, tenminste we kregen geen keus we werden gewoon overgezet. Met als gevolg dat alles dicht staat, maar denk hierbij ook aan echt alles. PS3 kan niet op internet XBOX blijift kampen met een NAT closed PC games zoals COD MW2 en COH zijn strict en closed.

We kunnen dus niet meer fatsoenlijk gamen, alle reden tot ontbinding lijkt mij aangezien jullie nu iets leveren aan ons waar wij niet normaal gebruik van kunnen maken.

Het netwerk probleem bleek dat wij nog niet normaal waren omgezet naar een 40mbit account. We zitten volgens de router ook 22mbit en krijgen een verbeterde kabel waardoor we hoger kunnen dus dat probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.

Kunnen we op zn minst toch nog snel downloaden Smile
 
SirPeter
Is allemaal helder maar is nog steeds geen reden tot ontbinding. Technisch werkt internet immers volgens KPN. NAT is dicht, daar wordt aan gewerkt (volgens de laatste info). Dat het nu niet werkt is een slecht punt van KPN op het gebied van gebruikersvriendelijkheid en klanttevredenheid, ben ik helemaal mee eens.

((Btw het woordje "jullie" zou KPN moeten zijn, hier zitten alleen maar KPN gebruikers en Webcare spreekt namens KPN)).
 
poNgz0r
U zegt dat dit nog steeds geen reden is tot ontbinding echter delen wij deze mening niet. De KPN kan wel zeggen dat het technisch werkt maar als ik via Delen en spelen de poorten "open zet" en UPNP aanzet en het werkt niet, dan gaat het dus technisch helemaal niet goed.

Tevens zitten wij verder niet achter een firewall die zelf iets blokkeert maar dat ter zijde.

Op de website staat uitermate geschikt voor online gaming en dat WAS zo maar is nu niet zo. Tevens hebben wij ook helemaal niet gevraagd om VDSL en een VDSL router maar moesten wij dit nemen.

Het gaat hier om gamen wat praktisch niet mogelijk is, natuurlijk zijn het maar spelletjes die we willen spelen, maar als je te horen krijgt van een technische medewerker dat ze niet weten wanneer het probleem opgelost kan zijn en dat ze al sinds juni bezig zijn met een firmware upgrade dan hebben wij er weinig vertrouwen in.

Tevens zitten wij ook met een jaar XBOX live abonnement waar we niks aan hebben.

Kortom we betalen voor vanalles kunnen het niet gebruiken en blijft KPN in gebreke, alle reden tot contract ontbinding, wij zitten niet te wachten om tot Augustus 2011 niet te kunnen gamen, dan loopt het contract af.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe KPN haar klanten behandeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
KPN geeft klanten eenmalig EU bundel KPN Nieuws 2 10 juli 2016, 17:35
KPN schikt met Brein. Pirate Bay ook voor KPN klanten weer bereikbaar. KPN Nieuws 1 01 maart 2014, 10:15
KPN glasvezel klanten krijgen gratis buitenhuis internetten Algemeen 2 29 juli 2013, 21:15
KPN compenseert gedupeerde klanten KPN Mobiel Storing 1 26 juli 2013, 10:52
KPN klanten storing mobiel in buitenland KPN Mobiel Storing 1 20 juli 2013, 22:09
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:37:38
| eogcnlGhost05:55:31
| lobo40514:56:13
| glim16:39:32
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10