obey-robots.txt
09 December 2016, 08:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

KPN komt met nieuwe Experiaboxen en settopboxes

Knolselderij
Dat bericht een anonieme bron op tweakers.net
Hieronder heb ik het bericht even in eigen woorden geschreven!
http://tweakers.n...boxen.html
(De eerste wijzigingen gaan als alles goed gaat, begin 2011 in!)

* Nieuwe Experiabox voor Glas en VDSL
* KPN gaat een nieuwe versie van het TG789(i)vn modem uitbrengen
* Nieuwe settopboxes, met en zonder harddisk (oa support voor 1080p HDMI)

Hieronder heb ik een kort overzicht gemaakt van de specificaties welke bekend zijn!

KPN Experia Box van ZTE

Introductie KPN Experia Box van ZTE (Zhong Xing Telecommunication, China), voor VDSL en Glas.
Verder is over deze boxen kwa soft en hardware nog niks bekend.
Tweakers heeft echter wel twee plaatjes, zie hieronder:

voor
Voorkant
achter
Achterkant

Introductie van TG789(i)vn versie 2

TG789(i)vn versie 2
Eind van dit jaar verschijnt de verbeterde versie van de TG789(i)vn. De nieuwe TG789(i)vn versie twee heeft een aantal belangrijke wijzigingen ondergaan ten opzichte van de huidige TG789(i)vn serie:

Onboard WIFI ipv insteek kaart
Betere voedingschip
Betere resetknop
Beide WIFI antennes nu 'onboard'
Deze modems zullen kwa uiterlijk er wel anders uitzien, echter zijn daar nog geen plaatjes van opgedoken!

Nieuwe settopboxes

Er komen binnenkort twee nieuwe STB’s uit ( zonder harddisk en één met harddisk) respectievelijk Motorola VIP 1903 en de 1963.
De nieuwe Motorola VIP1903/VIP1963 serie heeft een aantal belangrijke voordelen en verschillen ten opzichte van de Motorola VIP1910/VIP1960 serie:

• Snellere processor, daardoor sneller zappen en navigeren in het menu
• Support voor HDMI 1080p
• Kleinere behuizing
• Lager energieverbruik
• Geen ingebouwde ventilator, dus stiller in gebruik
• Extra knoppen aan de voorzijde (radio, tv en terug)

Dus nog even in het kort:

ADSL modem -> Arcadyan
ADSL/VDSL -> TG789(i)
VDSL/Glas -> Zhong Xing Telecommunication (het nieuwe modem)
Gewijzigd door Knolselderij op 18 oktober 2010, 22:29

The_DutchAvenger
Gaat dit ook inhouden dat het NAT-type probleem hiermee wordt opgelost?
Want die update komt volgens mij gewoon niet...

Chriz Hezlinga
Het is echt schandalig! al een JAAR zijn jullie zogenaamde updates aan het voorspellen die steeds maar weer worden uitgesteld!

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je niet bij KPN moet zijn als je goed wilt kunnen gamen!

kpntester
Chriz Hezlinga schreef:
Het is echt schandalig! al een JAAR zijn jullie zogenaamde updates aan het voorspellen die steeds maar weer worden uitgesteld!

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je niet bij KPN moet zijn als je goed wilt kunnen gamen!

Denk maar niet dat het echt veel beter gaat worden met die updates gezien die nieuwe Experiadozen (Arcadyan) ook dichtgetimmerd blijken te zijn. Maar misschien is de UPnP ondersteuning in die nieuwe dozen wel beter en zou je eventueel minder problemen kunnen hebben.
Gewijzigd door kpntester op 24 oktober 2010, 19:55

toyota-junior
het is gewoon nog steeds *** want ken nog steeds niet normaal gamen, en beloven toen ik het bestelde dat ik gewoon gamen.. nou met NAT type staat nog steeds op Strict Sad.
Gewijzigd door Giant2000 op 11 november 2010, 12:24

Filippinoz
Heb ik Pro Evolution Soccer 11 gehaald voor op de PS3 kan ik niet eens online tegen me vrienden spelen door die stomme nat-type.. Met Call of Duty zelfde probleem. Ik ben laatst klant geworden van KPN maar daar heb ik gruwelijk spijt van omdat het online gamen zo slecht gaat.. Hopelijk gaat KPN er iets mee doen want als er zoveel mensen last van hebben kan je er toch niet omheen.

kpntester
Filippinoz schreef:
Heb ik Pro Evolution Soccer 11 gehaald voor op de PS3 kan ik niet eens online tegen me vrienden spelen door die stomme nat-type.. Met Call of Duty zelfde probleem. Ik ben laatst klant geworden van KPN maar daar heb ik gruwelijk spijt van omdat het online gamen zo slecht gaat.. Hopelijk gaat KPN er iets mee doen want als er zoveel mensen last van hebben kan je er toch niet omheen.

Wat is die "ik-ook®" mentaliteit toch op dit forum?! Ja natuurlijk zijn er problemen, en er is al lang en breed bekend dat KPN er toch niets aan gaat doen. De enige die er dus nog wat aan kan doen ben JIJ / zijn JULLIE! Met andere woorden: gebruik een eigen modem of stap over en anders maar shut-the-f*ck up, KPN zal je echt niet gaan helpen (afgezien van nieuwe modems blijven opsturen en valse beloftes maken).

Edit: ik lees je bericht net nog eens en zie dat je nog maar net klant bent. Als je van te voren is een beetje rondgekeken had op de fora dan had je zoiets kunnen weten ....

PS moderatoren: mijn taalgebruik is wat aan de grove kant, I know.
Gewijzigd door kpntester op 25 oktober 2010, 20:51

The_DutchAvenger
magnetra7 schreef:
Filippinoz schreef:

Wat is die "ik-ook®" mentaliteit toch op dit forum?! Ja natuurlijk zijn er problemen, en er is al lang en breed bekend dat KPN er toch niets aan gaat doen. De enige die er dus nog wat aan kan doen ben JIJ / zijn JULLIE! Met andere woorden: gebruik een eigen modem of stap over en anders maar shut-the-f*ck up, KPN zal je echt niet gaan helpen (afgezien van nieuwe modems blijven opsturen en valse beloftes maken).

Edit: ik lees je bericht net nog eens en zie dat je nog maar net klant bent. Als je van te voren is een beetje rondgekeken had op de fora dan had je zoiets kunnen weten ....

PS moderatoren: mijn taalgebruik is wat aan de grove kant, I know.

Wrong!!!
KPN moet gewoon geen loze beloftes maken.
Ik kan bijvoorbeeld niks doen omdat ik niet de gene ben die het abbenoment bekostigd.
Dat doet dus m'n pa, maar helaas die gamed niet en heeft dus nergens last van.
Daarnaast werken andere modems niet altijd optiemaal, als je afentoe het forum door leest kom (kwam) je dat ook vaak genoeg tegen.
Nogmaals ze moeten zich gewoon aan hun beloftes houden.

Edit: Er valt natuurlijk wel altijd een modem te vinden die wel werkt. Het was vooral in het begin dat t niet altijd werkte.
Gewijzigd door The_DutchAvenger op 26 oktober 2010, 18:16

kpntester

Wrong!!!
Ik kan bijvoorbeeld niks doen omdat ik niet de gene ben die het abbenoment bekostigd.

Jammer dan. Uiteindelijk is de contractant de persoon welke recht heeft ondersteuning van de provider (en als de contractant tevreden is er min of meer niets aan de hand). Een paar redelijke ouders of een goed gesprek kan je een heel eind mee komen is mijn ervaring.

Daarnaast werken andere modems niet altijd optiemaal, als je afentoe het forum door leest kom (kwam) je dat ook vaak genoeg tegen.

Het leuke aan een eigen modem is dat je zelf compleet alles in eigen hand hebt, dus als jouw modem niet optimaal werkt dan kan je dat zelf ook oplossen met een ander modem. Tenzij eventuele problematiek bij de provider ligt natuurlijk.

Ik ben het met je eens dat het valse beloftes zijn, en dat is ook absoluut een aandachtspuntje. Maar aan de andere kant, termen zoals "onbeperkt online gamen" zijn natuurlijk dusdanig vaag dat het compleet vrij staat voor eigen interpretatie (en zo ook voor KPN dus). Eenvoudige marketingkreten zijn het eigenlijk die ze niet verder omschrijven maar waar ze toch makkelijk klantjes mee kunnen werven.
Gewijzigd door kpntester op 26 oktober 2010, 18:25

The_DutchAvenger
magnetra7 schreef:

Wrong!!!

Jammer dan. Uiteindelijk is de contractant de persoon welke recht heeft ondersteuning van de provider (en als de contractant tevreden is er min of meer niets aan de hand). Een paar redelijke ouders of een goed gesprek kan je een heel eind mee komen is mijn ervaring.

Het leuke aan een eigen modem is dat je zelf compleet alles in eigen hand hebt, dus als jouw modem niet optimaal werkt dan kan je dat zelf ook oplossen met een ander modem. Tenzij eventuele problematiek bij de provider ligt natuurlijk.

Ik ben het met je eens dat het valse beloftes zijn, en dat is ook absoluut een aandachtspuntje. Maar aan de andere kant, termen zoals "onbeperkt online gamen" zijn natuurlijk dusdanig vaag dat het compleet vrij staat voor eigen interpretatie (en zo ook voor KPN dus). Eenvoudige marketingkreten zijn het eigenlijk die ze niet verder omschrijven maar waar ze toch makkelijk klantjes mee kunnen werven.

Ja het jammerre is inderdaad dat mn ouders tevreden zijn, vandaar dat ik me hier op het forum heb aangemeld om te kijken of kpn er wat aan gaat doen. (Verschillende gesprekken gehad, werkte niet.)

Tja wat de marketing beterft, heb je/heeft u (jammer genoeg voor velen) volkomen gelijk. Het is inderdaad een slimme marketingtrick.
Maar dat is voor het aanschaffen. Nu hebben ze een update belooft waar je niks van hoort. Dat is eigenlijk de belofte die ik bedoel.
Gewijzigd door The_DutchAvenger op 26 oktober 2010, 19:13

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN komt met nieuwe Experiaboxen en settopboxes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod 2 30 oktober 2016, 22:03
KPN komt met exclusieve sportzender KPN Nieuws 1 31 december 2015, 14:44
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk 14 18 december 2015, 17:23
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware 54 26 augustus 2015, 18:28
KPN komt geen enkele belofte na KPN Glasvezel diensten 5 31 december 2014, 21:44
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:37:11
| eogcnlGhost05:55:04
| lobo40514:55:46
| glim16:39:05
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10