obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Arcadyan modem en externe 2.5 usb disk werkt niet
rbj
Hallo,

sinds kort IPB+ITv van KPN met de Arcadyan modem. Op deze modem zit een USB aansluiting voor USB sticks of externe schijf.
Nu heb ik met probleem dat mijn USB stick wel herkend wordt door de modem, maar de externe harde schijf niet. Heb de schijf inmiddels naar FAT32 geconverteerd, maar dat mocht niet baten.

Wat kan het probleem zijn?

ps: schijf is wel gewoon zichtbaar op Vista laptop als ik rechtstreeks aansluit op de laptop.
 
TokkieTokkie
Is die HD met of zonder eigen voeding, indien zonder dan gaat het inderdaad denk ik niet werken ivm dat die USB die spanning niet kan leveren aan die HD.
 
rbj
ja, het is inderdaad een hd zonder voeding. Het rare is wel dat het lampje van de hd brandt, en het lijkt alsof deze weldegelijk voldoende power krijgt. Miscchien net niet voldoende Angry
 
radbout
Ik heb ook een harddisk met voeding aangesloten, omgezet naar FAT 32. De experiabox herkent hem niet. Ik heb hem geformatteert met de maximale maat van 32 GB per partitie. Wat is de maximale maat per partitie die de experiabopx kan herkennen. Zijn er nog andere beperkingen?

Toch wel raar dat de experiabox geen NTFS schijf kan herkennen, terwijl hij wordt aangeprezen als fileserver...
 
radbout
Ik heb het aantal FAT32 partities teruggebracht tot 3 stuks. Nu doet ie het wel. IK had eerst 6 partities aangemaakt
 
Moses 35i

Quote

radbout schreef:
Toch wel raar dat de experiabox geen NTFS schijf kan herkennen, terwijl hij wordt aangeprezen als fileserver...

Ik denk dat dat te maken heeft met Samba, dat bief officieel ook geen ondersteuning voor NTFS.

Als je een dergelijke NTFS schijf probeert te mounten onder bv Ubuntu 8.10 dan geeft deze aan dat het 'gelocked' is. Wellicht dat het in een nieuwe beta van Samba wel mogelijk is maar voor zover ik kan achterhalen eerst nog niet. Ik denk dat het heeft te maken met de compatibiliteit met andere OSen zoals MacOS, *nix en dergelijke. Deze ondersteunen iig FAT en FAT32.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Arcadyan modem en externe 2.5 usb disk werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Advertentie