obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos probleem met Arcadyan ARV7519
dasrim
Dank je voor je reactie. Het is toch van de zotte dat het niet via webinterface is in te geven?

Ik ga het is proberen..
 
Theloozzz
Van de week een wit ADSL ISDN ( IPB ) modem binnen gekregen:
Arcadyan ARV7519i
Firmware Version:01.01.210

Draadloos internet verliep erg slecht, ook bij andere kanalen. De kanalen van mijn buren waren nog beter bereikbaar. Sites worden langzaam ingeladen of helemaal niet en ook de internetsnelheid was plotsklaps de helft van wat ik zou moeten hebben, 4mbit ipv 8mbit en 512 upload ipv 1024. In spellen ontstond ook LAG. Zelfs mijn iphone kan niet met deze slechte verbinding overweg. KPN maar weer gebeld en na 2x bellen kreeg ik een medewerker die me heeft doorgezet naar een tweede lijns medewerker. Hij zegt dat de lijn perfect is en vroeg inderdaad of internet merkbaar langzamer was, nou dat kon ik alleen maar beamen.
Meneer van KPN zegt dat er inderdaad een aantal slechte versies in omloop zijn en ik krijg nu een zwarte modem bezorgd.

Vandaag was de gehele internet verbinding weg, ook opnieuw uit/aanzetten had geen zin, de tijd stond niet actueel ingesteld en in de webinterface kon men ook de verbinding niet activeren. Nu een hardreset uitgevoerd maar dit is nog even afwachten. Hopen dat nieuw modem snel komt.

Daarnaast kreeg ik ook een verhaal van de 1x bellen dat de lijn zelf lerende zou zijn en dat in de nachten de lijn gaat bekijken hoe goed de verbinding is en op deze manier de verbinding vanzelf opkrikt na een week tot 10 dagen. Het tweede gesprek vroeg ik dit aan de tweedelijns medewerker en hij zegt dat dit complete onzin is. Dus dan weet iedereen dat ook gelijk. "Moet het gewoon gelijk doen" zegt men.

Conclusie doet je Arcadyan ARV7519i Firmware Version:01.01.210 moeilijk om niet, KPN bellen en vragen om een andere, men geeft het zelf toe. Draadloos internet was nog nooit zo slecht (bij deze die ik hier thuis heb staan).

UPDATE: ik heb dat pinnetje achter op modem net zo lang ingetoetst tot dat lampjes rood werd maar er gebeurt vrij weinig. Doe ik het verkeerd of is die modem nu echt stuk?
Gewijzigd door Theloozzz op 16 december 2010, 19:05
 
Codemeister
Zet het apparaat eens uit en schakel deze terug in na enkele minuten. Laat 'm volledig opstarten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos probleem met Arcadyan ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Advertentie