obey-robots.txt
02 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Wifi werkt niet op Experia Box TG789vn

entertrainer
Vandaag na lang wachten de Experia Box TG789vn ontvangen en aangesloten.
Internet via de netwerkkabel werkt perfect en snel maar ik kan met geen van mijn 3 laptops draadloos verbinding krijgen.
Ook kan ik niet inloggen om te kijken wat er mis is, krijg alleen maar foutmeldingen.
Software installeren was ook al een probleem, deze is niet geschikt voor windows 7- 64 bits, ben je mooi klaar mee.
Aan de zijkant knippert er regelmatig ook een rode knop met het "refresh teken", als ik deze even indruk wordt het weer groen.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen?

entertrainer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

SirPeter
Het verbinding maken met Vista/Windows 7 met de TG789 kan soms een ramp zijn.
Als windows 7 de pincode vraagt vul die dan in in plaats van de WPA sleutel. (Gegevens staan onder op de modem).

Als het niet lukt met verbinding maken ga dan (via de bekabelde internet verbinding) naar de website 192.168.2.254 vervolgens naar "thuisnetwerk". Klik op de wlan:thomsonhuppeldepup.
Op de volgende scherm rechtsboven op "configureren". Scroll naar beneden en klik op "WEP". Kijk na het klikken of de WPA/WEP sleutel is veranderd. Dat komt soms voor namelijk.
PS!! als er al draadloze internet verbindingen werken zullen die verbindingen wegvallen en dienen die ook weer opnieuw de verbinding te maken via WEP.

Klik op toepassen en wacht tot wireless lampje oranje brand. Verwijder de voorkeursnetwerk in de Windows 7. Deze is te vinden als u klikt op het trappetje rechtsonder en daarna na "netwerkcentrum". Vervolgens naar "draadloze netwerken beheren". Vervolgens verwijder de thomsonhuppeldepup. Ga uit de schermen terg naar bureaublad en klik weer met links op het trappetje rechtsonder. Maak nu verbinding met de TG789. Als de WEP sleutel niet gevraagd word maar een pincode vul de pincode dan in die onder op de modem staat. Als het goed is 8 cijfers.
Gewijzigd door SirPeter op 06 oktober 2010, 01:15

Hiwe
...en het kanaal op 9 zetten in plaats van "automatisch".....

entertrainer
Bedankt voor de hulp, ga het morgen uitproberen.
Ik heb nu geen puf meer om het hele spul wat ik gisteren terug in de doos gegooit heb weer op te stellen. Moet er morgen om 5 uur weer uit.
Ik zal ook een foto maken van het ding, blijkbaar een nieuw model. Er zitten knopjes op die soms rood knipperen die niet in de dokumentatie staan.
Ik heb overigens geen 8 cijferige code kunnen vinden op de stickers.

SirPeter
De pincode staat rechts naast het plaatje met de 2 pijltjes. De pijltjes waarvan 1 omhoog wijst en de ander naar beneden. De 8 cijfers zijn omlijnt.

*edit*
11061_pincode Grin
Gewijzigd door SirPeter op 06 oktober 2010, 23:42

entertrainer
Allen bedankt voor het meedenken.
Ik ben als kleine zelfstandige behoorlijk afhankelijk van mijn internetverbinding,ik waardeer jullie hulp zeer.

Ik heb een aantal instellingen kunnen veranderen door het opgegeven IP-adres.:)
Het heeft een paar uur gewerkt en nu is het weer hommeles met dat ding.:|

Ik heb wel een handleiding gevonden op het volgende adres:
http://www.thomsonbroadbandpartner.com/dsl-modems-gateways/products/product-detail.php?id=186&seg=7
hier staat een nederlandse handleiding van bijna 100 pagina's. ik ga me daar meer eens in verdiepen.
Ik heb één computer aangesloten met een netwerkkabel en dat werkt prima, maar de WIFI verbinding met m'n laptops is helemaal niks.
ondanks dat ik hem op kanaal 8 heb gezet blijft het een zeer instabiele verbinding. (staat nu weer terug op automatisch)

Ik heb het ding aan alle kanten bekeken maar er staat geen pincode op. (sticker vergeten misschien)

Het ontwerp is de redding van dit apparaat, als het niet zo'n mooi ding was had het nu op de grond gelegd en het geheel in elkaar getrapt.

Hierbij een afbeelding van het ding, voor de knopjes aan de zijkant zie mijn eerste vraag. Groet, Entertrainer

SirPeter
Download het programma Inssider http://www.metage...s/inssider. Dit programmatje scanned uw omgeving naar draadloze modems. U kunt dan zien op welke kanalen de andere modems op uitzenden. Vervolgens kunt u misschien een beter kanaal uitkiezen voor draadloos internet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi werkt niet op Experia Box TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 18 02 december 2016, 19:52
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers 21 12 september 2016, 23:55
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
Wifi stekkers installeren Hardware instellingen 2 19 augustus 2016, 18:06
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:11
| eogcnlGhost00:57:47
| KaPteiN03:11:11
| xwardox05:50:06
| Wim27054706:24:45
| glim06:34:42
| Anne4906:38:45
| bart jonk21:30:37
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10