obey-robots.txt
09 December 2016, 14:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid gehalveerd..

nadjosstef
Help... Kpn doet er niks mee en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn snelheid is gehalveerd en ik weet niet hoe dat kan.
volgens kpn ligt het aan mij want hun leveren mij echt 8 mb dus het ligt aan de bekabeling.
jaja nou dus niet want er is niks veranderd en ik heb gewoon altijd 8 mb gehad.
Ik word er niet goed van.
Mijn gegevens:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 2:30:24
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 2,80 / 26,70
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 8,0 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,5 / 6,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 19,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 58.023 / 0

Ja en die HEC fouten zijn er wel heel veel.
Als ik reset blijft dat hetzelfde..
Misschien ligt het daaraan ik weet het niet meer.
Wat zijn die hec fouten en hoe fix ik ze??

alvast bedankt
 
richard1965
Wen er maar an!! Bij alle klagende klanten ligt aan de klant. Ik heb 40 mb abo en heb maar 12.
 
SirPeter
De "Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095" Is een waarde die vast is gezet volgens het stabiliteitsprofiel. Als u 8mb heeft gehad dan heeft het met de stabiliteit te maken.

Hoe instabiel is de modem? Hoe vaak valt hij weg?
Kan inderdaad dat de HEC fouten de reden zijn van de (waarschijnlijke) instabiele verbinding.
Bedrading kan inderdaad een enorme impact hebben in een slechte verbinding. Als u internet+bellen hebt, verwijder dan de splitter en verwissel het kabeltje van de modem naar de hoofdaansluitpunt. Daarbij geld hoe korter de kabel hoe beter. 10 meer kabel is af te raden. Grijze platte kabel ook vermijden. Mooie ronde dikke kabel gebruiken.

Trouwens als de oorzaak bij KPN ligt, bijvoorbeeld als de snelheid gewoon simpelweg niet behaalt Kan worden dan zal KPN dat zeggen, doen ze echt niet moeilijk over. Tenzij je natuurlijk belt met de verkoop afdeling, daar kan natuurlijk alles.....

Ps. Vergelijk de test resultaten eens bij goed en slecht weer. Komt de hoofdaansluitpunt in de huiskamer of een droge meterkast binnen en er is een enorme verschil bij nat of droog weer dan de KPN daarop aanspreken. Moet er namelijk een lampje gaan branden bij diegene die je bij KPN spreekt als het een goede is althans.
Gewijzigd door SirPeter op 27 september 2010, 18:24
 
nadjosstef
Wat zijn die HEC-fouten dan toch..
Zit dat gewoon in de modem omdat het met een reset niet verholpen is.
Zou het beter gaan als ik over stap naar tele2 met een nieuwe modem.
 
nadjosstef
Wat wel gebeurd is dat als ik de xbox aanzet dat de lampjes van de modem (speedtouch 780) even uitvallen.
Het dsl lampje en voip lampje.
dat duurt dan 20 seconde en dan is het gewoon goed.
maar hij is dan niet gereset dus dat is het ook niet..
HELP
 
richard1965
Lees eens goed rond hier op dit forum. Je bent een van de velen.
 
jackult
Ik heb net KPN gebeld met de medeling dat mijn snelheid gehalveerd was, volgens de beste man lag het aan de computer in de centrale. Eerst zegt hij dat KPN de lijn afknijpt, ik zeg tegen hem waarom, ik betaal toch voor 16mbit ja maar u krijgt 12mbit en dat valt nog in het abonnement. Ik zeg waarom knijpt KPN de boel af, ja dat lag aan een pc in de centrale ik reset nu uw verbinding en dan kan het een maand duren voordat de modem opnieuw ingetraint is. Ik vindt het belachelijk.! Ik woon 300 a 500 mtr van de centrale af, ik had altijd *bijna de volle mep en sinds een maand......is alles gehalveerd....KPN is in mijn ogen langzamerhand een 2e UPC aan het worden.
 
SirPeter
ik reset nu uw verbinding en dan kan het een maand duren voordat de modem opnieuw ingetraint is

Is complete onzin, denk eerder aan 3 tot 7 dagen. En als het een instabiele verbinding is heeft het geen enkel nut.
Gewijzigd door SirPeter op 28 september 2010, 13:53
 
laschoonmade
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Ben in Maart overgegaan naar Internetbellen Basis (8Mb) maar heelde max 6Mb. Daar heb ik geen probleem mee maar sind kort haal ik maar 4 MB,

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095
Noice 17 up en 11 down
Line 19 up 18 down
Output 19 u7 5 down

Met KPN gebeld, op advies kabels vervangen, Isra kontakten gereinigd, router reset maar dat heeft geen resultaat.
Ik heb toch de indruk dat KPN een probleem heeft omdat de download waarden ook met andere gebruikers overeen komen. Als dat zo blijft dan kunnen we wellicht gezamelijk een klacht indienen.
 
SirPeter
Die waarde komt overeen met anderen omdat het een profiel waarde is. Is een standaard waarde waar DLM (soort van stabiliteits systeem) de verbinding op heeft gezet.
Oorzaak van een lagere waarde dan voorheen kan te maken hebben door een instabiele verbinding.
Oplossing is om KPN te bellen om een DLM reset uit te laten voeren. Weekje wachten en opgelost.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gehalveerd..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:23
| KaPteiN02:03:03
| lobo40520:46:30
| glim22:29:49
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10