obey-robots.txt
03 December 2016, 20:38
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Vrijwel constant storing Interactieve TV

MKoopman
Goedenavond,
Toen we de afgelopen week tijdens het TV kijken constant werden geteisterd door een hard tikkend geluid en alsmede happeringen in het beeld had ik het idee dat dit wellicht lag aan het onstabiele weer (regen e.d.) maar hedenavond ook terwijl het weer heel erg rustig was werden we nog steeds getrakteerd op tikkende geluiden en happeringen in het beeld.

Nu schrijf ik daarom ook op dit forum om te vragen wie voor mij de oplossing heeft.

Even wat technische gegevens:
Modem Thomson TG789vn
Serial Number: CP1017QT0ZE
Software Release: 8.3.H.4
Software Variant: AQ
Boot Loader Version: 1.0.5
Product Code: 36592630
Board Name: CANT-4

DSL Connection

Link Information

Uptime: 2 days, 10:58:45
DSL Type: ITU-T G.992.5
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 776 / 8 710
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 2 161 / 3 533
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,8 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,9 / 43,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,1
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / 2D2D2D2D
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / -
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / -
Loss of Power (Local/Remote): 0 / -
Loss of Link (Remote): -
Error Seconds (Local/Remote): 9 / -
FEC Errors (Up/Down): 76.454.184 / 0
CRC Errors (Up/Down): 5.909 / -
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Resetten van de modem, kabels losgehaald en weer vastgezet, allemaal zonder resultaat!

Wat kan hieraan worden gedaan?

Ik hoor graag jullie adviezen.

P.S.: Oh ja, nog een storend fenomeen is dat de Wireless verbinding regelmatig wegvalt en is dan gedurende een periode ook niet meer op te starten. Oplossing welke lijkt te werken is om even via Ethernet kabel te connecten aan de modem en dan werkt het weer..... errug vreemd allemaal!
Gewijzigd door MKoopman op 01 september 2010, 00:14

Codemeister
Fijn dat je direct de gegevens uit de router hebt gekopieërd, dat scheelt alvast tijd.

De afstand tot de centrale is ongeveer 3 kilometer. Op deze afstand is ongeveer 8 Mbit te halen, wat overeenkomt met de snelheid in de router. Interactieve TV verbruikt dezelfde lijn, dus als er TV wordt gekeken zal het internetten wat langzamer gaan.

Erg veel FEC-fouten. De router zal proberen deze fouten te 'repareren' en dat kan (!) capaciteit in beslag nemen. Misschien dat de TV hierdoor de genoemde problemen vertoont. Je kunt proberen de firmware van de TV-ontvanger opnieuw te installeren. Hiervoor herstart je de TV-ontvanger door de stroom van het apparaat te halen. Wacht een paar seconden en weer aanzetten. Druk vervolgens op de 'Menu'-toets tijdens het opstarten en selecteer 'software verwijderen'. Als u vervolgens voor bevestigen kiest zal het apparaat de firmware opnieuw ophalen van het KPN-netwerk.

kpntester
Gebruik je powerline of ethernet om de settopbox aan te sluiten op de Experiadoos?

MKoopman
Dank voor jullie reaktie.
Heb de firmware nu opnieuw geinstalleerd, de komende dagen maar even kijken of dat werkt.

@magnetra7, ik gebruik Ethernet voor de verbinding tussen Thomson en TV-ontvanger.

MKoopman
Helaas (ARGGG) ..... het piepende/krakende geluid en de happeringen in de tv uitzendingen zijn er nog steeds!!!
Zijn er nog andere opties die ik uit kan voeren?

Heeft het zin om in deze gevallen contact op te nemen met de KPN helpdesk?

Ik hoor graag jullie reakties.

kpntester
MKoopman schreef:
Helaas (ARGGG) ..... het piepende/krakende geluid en de happeringen in de tv uitzendingen zijn er nog steeds!!!
Zijn er nog andere opties die ik uit kan voeren?

Heeft het zin om in deze gevallen contact op te nemen met de KPN helpdesk?

Ik hoor graag jullie reakties.

Volgens mij is jouw DSL-verbinding simpelweg niet snel genoeg voor ITV (je modem traint in op 8 mbit). Gewoon KPN bellen, hier kan je zelf verder weinig aan doen (je geeft ook al aan dat je Ethernet gebruikt, dus daar zit het hem niet).

Interactieve TV is meestal 6 mbit incl. overhead, de DSL-verbinding is 8 mbit excl. overhead. Dat wil net wel / net niet dus zoals je ziet.

Wat voor abonnement heb jij (contractsnelheid)?
Gewijzigd door kpntester op 01 september 2010, 21:13

MKoopman
Dank voor je snelle reaktie.
Ik heb een 8MB lijntje, volgens mij is dit het basis pakket.
Dit pakket zou volgens zeggen van de sales medewerker voldoende zou zijn om over te stappen van IPB naar TV, bellen en Internet pakket.....

Kijkende naar jouw redenering dat Interactieve TV meestal 6 mbit is incl. overhead, zegt mijn gevoel dat het allemaal maar krap aan is en dat het verkooppraatje heeft gewerkt en dat ik nu de optie heb om de toegang tot internet dicht te zetten wanneer we tv willen kijken.... (of snap ik het niet?)

Zal KPN morgen bellen wat er hier aan gedaan kan worden.Frown

TokkieTokkie
Die ITV storingen worden door de CRC fouten veroorzaakt, dat zijn er veel te veel.

Als ik je zo hoor dat het begonnen is NA de regenbuien dan heb ik het sterke vermoeden dat er ergens een kabel buiten ligt te verzuipen.

kpntester
TokkieTokkie schreef:
Die ITV storingen worden door de CRC fouten veroorzaakt, dat zijn er veel te veel.

Als ik je zo hoor dat het begonnen is NA de regenbuien dan heb ik het sterke vermoeden dat er ergens een kabel buiten ligt te verzuipen.

Die fouten zijn er alleen op de upstream. De upstream wordt bij multicast (IPTV) alleen gebruikt om de verbinding op te zetten.

Kijk is naar de bandbreedte, 8 mbit (bruto) is echt te weinig voor ITV. Kan best dat door een gammele kabel de snelheid omlaag is gegaan idd Pfft
Gewijzigd door kpntester op 01 september 2010, 21:59

MKoopman
TokkieTokkie schreef:

Wat zijn CRC fouten?
Zolang heb ik Interactieve TV nog niet om te kunnen beoordelen of het een kabel issue is, net voor onze vakantie hebben we het geactiveerd en net nadat we terug kwamen begon het regenseizoen Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vrijwel constant storing Interactieve TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
suse en interactieve tv Algemeen 2 04 november 2016, 00:09
FOX Sports storing? Het is einde contract. KPN Nieuws 1 05 augustus 2016, 23:52
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten 7 13 maart 2016, 23:38
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions 7 28 december 2015, 09:36
KPN televisie storing KPN Televisie Storing 1 20 november 2015, 19:47
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:28:46
| KaPteiN03:38:11
| kvdb4506:48:18
| MrIggy06:55:33
| Anne4908:17:55
| xwardox09:06:40
| HenkN12:41:50
| Wim270547 1 dag
| glim 1 dag
| bart jonk 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10