obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
TG789vn + Windows Server 2008
Casmo
Goedenavond :]

Ik heb vandaag Windows Server 2008 op mijn oude laptop geinstalleerd, en draadloos ge-enabled.
Ik kan kennelijk verbinden met de router.
Maar ik kan deze niet pingen, en ik kan dus ook niet op internet.
Weet iemand hier iets op te doen?

Bvd,
Casmo.



[EDIT]
Fixed!
[/EDIT]
Gewijzigd door Casmo op 11 september 2010, 00:56
 
kpntester

Quote

Casmo schreef:
Goedenavond :]

Ik heb vandaag Windows Server 2008 op mijn oude laptop geinstalleerd, en draadloos ge-enabled.
Ik kan kennelijk verbinden met de router.
Maar ik kan deze niet pingen, en ik kan dus ook niet op internet.
Weet iemand hier iets op te doen?

Bvd,
Casmo.

In deze vier zinnen zitten twee conflicterende begrippen. Servers en draadloos, pardon? Shock

Naar mijn weten (ten minste, dat is het geval bij Windows Home Server) ondersteunen de serveruitvoeringen van Windows geen WiFi-kaarten, althans officieel niet.

Met andere woorden, gewoon een kabeltje gebruiken Smile
Gewijzigd door kpntester op 30 augustus 2010, 22:11
 
Casmo
Bij Features kan je draadloos enablen ;] Werkt dus wel degelijk normaal.
Ik kan verbinding maken, maar krijg geen internet / kan router niet pingen.
 
kpntester

Quote

Casmo schreef:
Bij Features kan je draadloos enablen ;] Werkt dus wel degelijk normaal.
Ik kan verbinding maken, maar krijg geen internet / kan router niet pingen.

Grappig, zal wel nieuw zijn of iets dergelijks in Win2k8. Moet er niet over na denken als er een compleet datacenter op een draadloze verbinding draait Smile

Alsnog, Microsoft ondersteund het niet ... Waarom zou je in godsnaam een draadloos netwerk op een server willen?!

Je zou bijvoorbeeld de output van ifconfig /all kunnen posten, misschien kunnen we daar wat mee ...
 
Casmo

Quote

magnetra7 schreef:

Quote

Casmo schreef:
Bij Features kan je draadloos enablen ;] Werkt dus wel degelijk normaal.
Ik kan verbinding maken, maar krijg geen internet / kan router niet pingen.

Grappig, zal wel nieuw zijn of iets dergelijks in Win2k8. Moet er niet over na denken als er een compleet datacenter op een draadloze verbinding draait Smile

Alsnog, Microsoft ondersteund het niet ... Waarom zou je in godsnaam een draadloos netwerk op een server willen?!

Je zou bijvoorbeeld de output van ifconfig /all kunnen posten, misschien kunnen we daar wat mee ...


Als MS het niet ondersteund, dan waarom kan je gewoon die feature adden? Dus lijkt me wel dat het supported is...

Ipconfig /all:

Quote


Wireless LAN adapter WLAN:
Connection-specific DNS Suffix : lan
Description : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Physical Address : Blabla :p
DHCP Enabled : Yes
Autoconfiguration Enabled : Yes
IPv4 Address : 192.168.2.3
Subnet Mask : 255.255.255.0
Lease Obtained : Tuesday, blabla
Lease Expires : Wednesday, blabla
Default Gateway : 192.168.2.254
DHCP Server : 192.168.2.254
DNS Servers : 192.168.2.254
NetBIOS over Tcpip : Enabled


Kan iemand hier iets mee?
 
kpntester
Ik wil best wel de install guide er bij pakken voor je van Microsoft als je dat niet wil geloven. Dat het er in zit wil niet zeggen dat Microsoft het ondersteund. Kijk maar bijvoorbeeld naar Aero, kan aangezet worden in Win2k8 maar MS ondersteund het niet op de serveruitvoering.

Enfin, dat terzijde.

De uitvoer van ipconfig ziet er goed uit verder. Dat je niet kan browsen kan te maken hebben met de IE Enhanced Security, welke standaard aan staat. Deze valt uit te zetten in de server manager. Kan je wel pingen naar, bijvoorbeeld, 8.8.8.8?

Wat laat het commando 'route print' zien? Toevallig de firewall die standaard heel hoog staat in Windows Server (dit met de bedoeling zodat ITers de boel eerst configureren kunnen zonder de PC open te stellen naar het internet)?
 
Casmo

Quote

magnetra7 schreef:
Ik wil best wel de install guide er bij pakken voor je van Microsoft als je dat niet wil geloven. Dat het er in zit wil niet zeggen dat Microsoft het ondersteund. Kijk maar bijvoorbeeld naar Aero, kan aangezet worden in Win2k8 maar MS ondersteund het niet op de serveruitvoering.

Enfin, dat terzijde.

De uitvoer van ipconfig ziet er goed uit verder. Dat je niet kan browsen kan te maken hebben met de IE Enhanced Security, welke standaard aan staat. Deze valt uit te zetten in de server manager. Kan je wel pingen naar, bijvoorbeeld, 8.8.8.8?

Wat laat het commando 'route print' zien? Toevallig de firewall die standaard heel hoog staat in Windows Server (dit met de bedoeling zodat ITers de boel eerst configureren kunnen zonder de PC open te stellen naar het internet)?


Hmm, daar heb je een punt.

Maar, ligt niet aan IE, ik gebruik Chrome (Via andere PC gedownload)
Ik kan helemaal niets pingen.
En het ligt ook niet aan de firewall, als ik die uit zet dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem...


[EDIT]
Het ligt niet aan Windows, dat weet ik nu wel, want ik kan wel op een andere router inloggen, en daar heb ik dus wel internet.
Er moets dus iets mis zijn met de router, maar wat :X
De router is: Thomson TG789vn
[/EDIT]
Gewijzigd door Casmo op 31 augustus 2010, 00:03
 
Codemeister
Waarschijnlijk blokkeert de TG789vn je verbinding, de firmware is op grote punten dichtgespijkerd. Ik ben bang dat het niet exact te achterhalen is waar het misgaat.

In Q4 van dit jaar verwacht KPN een update uit te geven voor de firmware van deze router en hopelijk hebben we daarmee meer mogelijkheden.
 
kpntester
Maar goed,

1. Heb je al eens een statisch IP geprobeerd?
2. Probeer toch eens een kabeltje of een andere draadloze adapter, dan kan je het e.e.a. uitsluiten.
 
Casmo

Quote

magnetra7 schreef:
Maar goed,

1. Heb je al eens een statisch IP geprobeerd?
2. Probeer toch eens een kabeltje of een andere draadloze adapter, dan kan je het e.e.a. uitsluiten.


Statisch IP geprobeerd, werkt niet, krijg ik exact dezelfde fouten.
En ik kan wel verbinding krijgen met een andere router, dus het ligt ook niet aan mijn adapter, zoals ik al in de post hierboven schreef, zou het dan aan m'n router moeten liggen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG789vn + Windows Server 2008', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App Planet Internet : 8 31 dec 2016
Windows 10 itvonline Helpdesk : 1 05 aug 2015
sip server arcadyan vgv7519 Eigen telefoon netwerk : 31 28 jun 2015
KPN FON op windows tabet 8.1 WiFi : 1 18 apr 2015
Advertentie