obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Forum over KPN glasvezel!
marabunta
31 oktober:
de storing in de wijk duurt nu al 14 dagen .. lijkt mij persoonlijk sterk omdat het met glasvezel zo
opgelost is .. ik denk dat er iets anders an de hand is
of ze hebben te weinig monteurs ?
of het is waar wat trouw schrijft dat kpn is gestopt met aanbieden op het moment omdat kpn eerst overheid garanties wil dat de prijsen na een jaar stabiel blijfen .. omdat dan ook derden op de GV mogen komen na een jaar en die gaan het mischien goedkoper aan bieden .
omdat kpn hier miljarden inversteerd
ik weet het niet maar zou mogelijk kunnen zijn ..
hou jullie op de hoogte
Gewijzigd door marabunta op 31 oktober 2008, 13:56
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
marabunta
hoi zit nog geen schot in mijn verbinding het enigste wat ik kan vertellen is dat er een software fout zit in de mainframe in groningen daar zijn ze nu mee bezig bijna (3 weken ?)
we wachten het maar af .wat ik wel heb is een leuk filmpje van hoe het aanleggen gaat in de wijk de modem ,en de bedrading etz .het is onderdeel van de aansluitingen in dronten flevoland
http://www.drontenopglasvezel.nl/filmpjes/aanleg.htm

gtz

dick
Shock
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
marabunta
oke guys eindelijk is het zo ver de software problemen zijn op gelost nu wordt ik 24 nov aangesoten hou jullie op de hoogte Smile

dick..
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
eelco
hey marabunta,

Leuk filmpje, is het gisteren eindelijk doorgegaan met de installatie.Ben erg benieuwd of alles nu gelukt is.
Ik moet nog wat langer wachten, woon in dordrecht dus dat wordt pas 2009.

Groet,

Eelco.
 
marabunta
oke guys bij draait het nu zo'n 14 dagen .. en ik ben erg gek mee ..
het internet haal ik de volle 6mb/sec mee gaat echt super strak ..
upoad zit ol boven de 10mbit dus is sneller dan ze zeiden.had test gedaan 50mb in 44 sec
tv werkt ook prima heb zelfs 2 HD kanalen erbij zitten in test fase maar werkt perfect
op de prijs na Smile ben ik er zeer tevreden over .. mijn pc staat boven .. heb speciale computerkamer heb geen draad door laten trekken .. maar dat werkt via een kasje in het stop kontact wat zo'n 200mbit aan kan .. staat een kasje naast het modem in de werkkast en een boven .. gaat als speer .. mijn ping is ook super .. zit rond de 20 ping ..
deze man is echt heel blij met kpn ..
sry dat ik zo laat reageer .. maar mijn vrouw had een hernia had ff weing tijd voor achter de pcSmile
gtz
mara
ps: voor vragen shoot zou ik zeggen Smile
Gewijzigd door marabunta op 29 november 2008, 17:56
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
marabunta

Quote

eelco schreef:
hey marabunta,

Leuk filmpje, is het gisteren eindelijk doorgegaan met de installatie.Ben erg benieuwd of alles nu gelukt is.
Ik moet nog wat langer wachten, woon in dordrecht dus dat wordt pas 2009.

Groet,

Eelco.

hoi ja was leuk gemaakt he Smile
maar eelco 2009 dat is het bijna Smile
maar je gaat van de hel adsl 2 naar de hemel van glasvezel ..
was wat aan het uloaden naar iemand en mijn ping bleef gewoon op 20 staan toen ik zat te gamen nergens geen last van ..Smile
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
eelco
Hoi marabunta,

Leuk om te horen dat alles zo goed werkt, ben toch wel een beetje jaloers als ik die snelheden hoor. En zo'n strakke ping kan ik wel gebruiken voor het gamen.
Heb nog wel een twee vraagjes, het tv signaal gaat dat gewoon vanuit je meterkast op de coax aansluitingen van je huis?
Dus heb je geen extra kastje(tuner) nodig bij je tv, dus je kan gewoon je tv zijn eigen afstandsbediening gebruiken(vrouwtje wordt gek van al die afstandsbedieningen).
En gaat het tv signaal niet van je download af. Ben ook benieuwd naar de bitstream van het signaal, bij upc zit ik tussen de 6 en 8 mbit en dan heb ik toch aardig mooi beeld.digitenne is stuk minder ik geloof dat ze geeneens 4 mbit halen, hopelijk is de stream van het glasvezel beter.

Veel plezier met je glasvezel en nog even en dan kan ik ook naar de glasvezelhemel.;)


beterschap voor je vrouw.

groetjes,

eelco.
 
marabunta

Quote

eelco schreef:
Hoi marabunta,

Leuk om te horen dat alles zo goed werkt, ben toch wel een beetje jaloers als ik die snelheden hoor. En zo'n strakke ping kan ik wel gebruiken voor het gamen.
Heb nog wel een twee vraagjes, het tv signaal gaat dat gewoon vanuit je meterkast op de coax aansluitingen van je huis?
Dus heb je geen extra kastje(tuner) nodig bij je tv, dus je kan gewoon je tv zijn eigen afstandsbediening gebruiken(vrouwtje wordt gek van al die afstandsbedieningen).
En gaat het tv signaal niet van je download af. Ben ook benieuwd naar de bitstream van het signaal, bij upc zit ik tussen de 6 en 8 mbit en dan heb ik toch aardig mooi beeld.digitenne is stuk minder ik geloof dat ze geeneens 4 mbit halen, hopelijk is de stream van het glasvezel beter.

Veel plezier met je glasvezel en nog even en dan kan ik ook naar de glasvezelhemel.Wink


beterschap voor je vrouw.

groetjes,

eelco.


hoi .. nou ik heb eigelijk beneden alleen dan voor tv een kabel uit de meterkast vanuit het modem onder de grond laten liggen naar mij tv dat is dus glasvezel .. dat loopt naar een reciever van kpn .. is tevens een harddisk waar je 100 uur op kunt nemen van je tv .. zitten ook 2 HD kanalen op zijn eigenlijk meer test kanalen .. maar ze zenden wel de hele dag uit
en heb met downloaden totaal geen last . heb boven ook 2 tv's staan .. alleen die kabels ijn dus gewoon coax komen ook uit het modem .. heb ik voor gekozen .. omdat ik boven NOG geen hd tv's heb .. en vindt op de slaap kamer het niet nodig .. omdat als ik hd tv draai ik ook mijn suround set wil gebruiken .. ga niet an sluiten op mijn slaap kamer .. denk niet dat mijn buren dat leuk zou vinden Smile vandaar mijn keuze dat ik normaal digitaal kijk op de slaapkamers van mij en mijn zoon .. als ik beneden gewoon het HD gebruik heeft het niks met mijn download of upload te maken ..
weet niet hoe dat is als je wel er voor kiest om boven een extra hd kasje te gebruiken ..
ik zal wat foto's sturen naar kaptein .. van de meter kast van het modem van de instalatie etz
kan hij dat hier plaatsen
wil je meer weten hoor ik het welSmile
gtz
dick
ps: sry voor de laten reaktie
en ja .. je krijgt een kasje van kpn voor je tv .. met afstandbediening maar die gebruik ik gewoon voor de tv en het kastje mijn kabels zijn hdmi omdat ik full hd van samsung heb ..
zelfs op de test kanalen draait het super .
Gewijzigd door marabunta op 04 december 2008, 12:17
Glasvezel is de toekomst koper smelt Grin
 
coolinggold
hi
wij worden dit jaar aug aangesloten op glasvezel van kpn
dan het Zilver parket dat is dan 50 mb dow en up 5
maare wat is dat in kb's eigelijke down en uploade ?

nu heb ik nog upc met 8 mb down en up iets vanne 1.4mb ofzo

en ga ik nu met kpn echt voor uit of juist niet ?

en hoe werkt het

heb nu hier van upc de modem dan de router dan de pc , laptop en playstation 3 erop staan

mot ik nu voor kpn een router new kopen of
kan ik in die modem van kpn 3 op aan sluiten
dat staat namelijke er niet duidelijke bij
weet iemand dat

en wij willen niet draadloos maar alles bekabbelt
kan dit ook of weet iemand dat hier niet

zo ja welke router is dan goed

we hebben nu een van sweex waar er 4 op kunnen maare dat is voor kabel denk ik of kan ik die ook gewoon gebruiken als dat nodige zou zijn ?

hoop dat iemand ff kan antwoorden

groetjes uit Almere - Haven
Gewijzigd door coolinggold op 14 juni 2009, 09:42
 
TCP_IP

Quote

dan het Zilver parket dat is dan 50 mb dow en up 5
maare wat is dat in kb's eigelijke down en uploade ?


50 mbit = 6~8MByte downloaden = 6144~ 8192 kilobyte per seconde

Een verbinding waar menig mens jaloers op mag zijn dus Wink


Quote

mot ik nu voor kpn een router new kopen of
kan ik in die modem van kpn 3 op aan sluiten


Weet vrijwel zeker dat KPN zelf een modemrouter aanlevert, deze zal je sweex ook vervangen.

Quote

we hebben nu een van sweex waar er 4 op kunnen maare dat is voor kabel denk ik of kan ik die ook gewoon gebruiken als dat nodige zou zijn ?


Klopt, bij UPC zijn het modem en de router 2 gescheiden apparaten. KPN levert een modem en router in één.

p.s. wat betaal je eigenlijk voor zo'n verbinding?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Forum over KPN glasvezel!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie