obey-robots.txt
08 December 2016, 01:18
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

snelheid / bandbreedte veel te traag / laag

barta
Ondanks mijn KPN Internet Extra abbo krijg ik niet de snelheid die daarvoor staat (max 12Mbit). Tot nu kom ik tot 7,9 Mbit.

Inmiddels meerdere telefoontjes gepleegd maar mocht niet baten en kom niks verder.

Wel een nieuwe modem ontvangen Thomson TG789ivn. Deze op de juiste plek neergezet. Eerder was de modem verder dan 2m van het ISRA punt aangesloten.
Helpdesk heeft aangeven de snelheid langzaam op te schalen. Echter is dit na twee weken nog steeds niet gebeurd. Heb dit voor een tweede keer aangekaart en nu maar afwachten wat er nu gaat gebeuren.

Kan iemand hierover advies geven wat ik moet doen. Sta op het punt om over te stappen naar XS4ALL namelijk.

Misschien kan iemand de volgende gegevens analyseren en mij vertellen of er iets aan af te lezen is.

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 7 994

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1 356 / 2 392

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,1 / 16,9

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,9 / 9,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,2 / 16,8

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 9 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 10 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.170 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Codemeister
De SN-marge is prima in orde.

<edit> Verkeerd berekend.

Wat daarintegen wél een optie zou kunnen zijn voor het verbeteren van de snelheid is een aanvraag voor het gebruik van VDSL. De Thomson TG789vn wordt in vrijwel alle gevallen gebruikt voor VDSL, gezien deze techniek een hogere doorvoersnelheid heeft. Contacteer hiervoor KPN zelf, dit kunnen wij niet voor je doen (en jij zelf ook niet).
Gewijzigd door Codemeister op 28 augustus 2010, 19:28

Knolselderij
Je profiel is gewoon vastgezet op 8mbit. Aangezien je intraint op ADSL2+ (dus niet ADSL2), kan je na mijn inziens zeker de 16mbit wel halen, mogelijk zelfs nog meer, omdat je binnen een kilometer van de centrale vandaan woont! Dat kan ik hier aan zien: Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,9 / 9,5! Echter is je uploade nog niet 1mbit. Kan zijn dat DLM dat nog omhoog gooit!

barta
Wat betekenen de SN-marge en Signaalverzwakking lijn waarden?
Zijn die oke? Ik heb zelf op internet gezocht maar nergens wordt aangegeven welke waarden goed zijn of beperkingen veroorzaken.

Ik had inderdaad vernomen dat ik het verkeerde profiel had. Die ging men aanpassen maar gek genoeg is dat dus niet gebeurd.
Kan ik nog iets verbeteren in mijn bekabeling volgens de waarden die in de modem staan? Zit er storing op de lijn misschien? Zit de beperking bij de instellingen van KPN of bij mijn aansluitingen thuis?

Het aanvragen van VDSL ging niet helemaal makkelijk. Bij de storing dienst gaf men aan daarvoor te moeten doorverbinden met de 'sales' afdeling. Echter de 'sales' zei het omgekeerde en dat ik dus de support daarvoor moest hebben.
Weet iemand waar ik dat kan aanvragen?

SirPeter
Als de SN marge onder de 6 komt dan kan dat resulteren in een instabiele verbinding. Tevens geeft een hoge SN marge aan of wel meer snelheid op de lijn kan worden gepompt. Hoe meer snelheid hoe lager de SN marge zal worden.

Het aanvragen van VDSL is een technische handeling, sales zou hier niets mee te maken hoeven hebben omdat er in veel gevallen geen ander abo voor hoeft te hebben.

barta
Oke dus onder de 6dB wordt het dus een instabiele verbinding. Betekend dit dan ook dat als de snelheid met het dubbele omhoog zou gaan dat de SN-marge 2 keer zo laag wordt? Of is de SN-marge een vast gegeven voor de verbinding? Kan het niet zijn dat als de snelheid langzaam omhoog geschaald wordt dat deze SN-marge het probleem wordt waardoor de snelheid automatisch weer opnieuw naar beneden wordt bijgesteld?

Waarvan is de SN-marge afhankelijk? slechte bekabeling?

Op het moment van schrijven kijk ik weer in mijn modem en zie dat er vannacht een snelheidsverhoging heeft plaatsgevonden. De SN-marge wordt wel een stuk lager zeg. Wat kan ik hieraan doen. Ik denk namelijk echt dat dit problemen gaat opleveren als ik de snelheid nog hoger wil hebben.
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 9:42:40

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 901 / 10 013

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 208 / 840

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,2 / 13,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 10,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,6 / 8,9

Frameverlies (lokaal/extern): 18 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / -

Foutseconden (lokaal/extern): 20 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.211 / 0

Codemeister
DLM is de naam die je vaker zult tegenkomen: dit systeem zorgt voor de snelheid-stabiliteitverhouding op je lijn.

Langzaam aan zal DLM je lijn nu gaan opbouwen tot het maximaal haalbare, wel kijkend naar de SN-marge (deze mag niet onder de 6 dB komen). En in antwoord op je vraag: ja, de SN-marge zal naar beneden gaan gezien je snelheid steeds iets wordt opgeschroefd. Op het moment dat DLM ziet dat je aan je maximum qua bandbreedte (snelheid) zit, zal je lijnprofiel worden vastgezet.

Niets om je zorgen over te maken, het ziet er nu allemaal prima uit!

chocinoki
Dat DLM verhaal begint me zo onderhand te storen en ik heb ook het idee dat iedereen maar wat roept daarover..m,n s/n waarde is al maanden hetzelfde hier veranderd eigenlijk zo goed als niets aan maar m,n snelheid is gewoon gezakt naar 512/4096 en daar veranderd verder helemaal niks aan al had ik m,n modem 2 weken niet meer geherstart nog steeds dezelfde waardes..voorheen lagen de waardes meestal rond 868/5000 of meer of iets minder na een herstart maar op dit moment maakt het geen verschil meer en dat maakt ook verder niet zoveel uit vind alleen vreemd dat na een zogenaamde snelheidsverhoging je snelheid zakt inplaats van omhoog gaat.. Actief: 0 dagen, 12:28:12

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 26,46 / 94,25

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 26,0 / 47,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 8,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 11 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 3 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.401.541

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 79

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 66

jackult
Ik heb ook het gevoel dat mijn verbinding instabiel is, surfen gaat langzaam ondanks dat ik de DNS servers op alle pc's op die van OPENDNS heb ingesteld, hier onder wat informatie over mijn lijn SN Marge zit op 23,5/17,0 is dat goed of fout..? Als ik hier de antwoorden zo lees is dat wat ik heb vrij hoog...

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:09:51

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 047 / 17 017

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 666 / 449

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 2,5 / 14,6

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,7 / 1,7

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,5 / 17,0

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Codemeister
@chocinoki:

Foutseconden zijn funest voor je verbinding. Het aantal FEC-fouten is daarnaast aan de hoge kant.

De CRC-fouten zijn belangrijker... deze kunnen niet automatisch worden hersteld door het modem in t.o.v. tot de CRC-fouten. Als dit aantal blijft oplopen dan is je lijn niet stabiel en zal DLM je snelheid aan gaan passen.

Aanvulling: je hebt verbinding over ADSL en je zult dus sowieso niet boven de 8 Mbit uitkomen.
Gewijzigd door Codemeister op 29 augustus 2010, 21:22

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid / bandbreedte veel te traag / laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Traag internet sinds 2 dagen Snelheid 9 23 september 2016, 18:14
Internet steeds traag KPN Internet Storing 3 15 juli 2016, 12:03
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:45:45
| dirkjohan03:55:24
| KaPteiN04:36:37
| lobo40508:35:35
| glim10:50:43
| Peterkessen11:50:57
| avardiannl21:20:00
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10