obey-robots.txt
04 December 2016, 15:20
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aparte tv port

edbras
Ik heb net zo'n nieuwe TG789vn experiabox van Thomson ontvangen... Ben overgestapt...
Zit nog met wat probleempjes te rommelen omdat dat ding het sip protocol (port 5060) blokkeert... Ben ik mooi niet blij mee Sad..
Anyway, ik wil een eigen speetouch 780Wl neerzetten, maar maak me zorgen om die aparte TV port op die TG789vn. Gaat dat wel goed, en wat is er zo "apart" aan?..
Misschien krijgt hij een bepaalde bandbreete toegewezen ofzooo... geen idee... KPN zei dat ik wel mijn eigen modem kon neerzetten maar wisten niet precies wat er "apart" was aan die tv port..

Iemand enig idee ? adviesje/ervaring ?

Ed

drpcr
De TV poort heeft een eigen Vlan met eigen PCI/VCI instellingen. Als je deze PCI/VCI waardes weet (adressering in het ATM protocol wat KPN gebruikt voor ADSL) kun je ook TV overzetten.

Het probleem is echter dat de halve wereld wil weten wat de adressering is, en KPN niemand wil vertellen wat de PCI en VCI waardes zijn...

edbras
Jeettjeee.. ingewikkeld...
Dus die tv moet aangesloten zijn op die aangewezen poort, anders werkt het niet?
En dus kan ik ook niet zo maar een andere modem gebruiken en de tv op een poort aansluiten.. ?
Immers, die instellingen weet ik niet, en zelfs als ik ze zou weten, heb ik geen idee hoe ik moet instellen voor een aparte poort Sad...

Zucchhhttt, dus wat zijn dan mijn alternatieven ?

KPNwebcare1
ITV moet inderdaad op poort 3 worden aangesloten, deze poort is speciaal qua software geconfigureerd voor ITV.

Op een ander modem aansluiten is niet mogelijk.

U kunt ITV ook aansluiten d.m.v. een KPN draadloze verbindingsset / deze zijn verkrijgbaar bij de KPN winkels

http://www.kpn.co...abcontent6
Gewijzigd door KPNwebcare1 op 16 augustus 2010, 17:28

edbras
Jaaaa maar met zo'n verbindingset los ik het probleem toch niet op ? Dan heb ik altijd nog die experia box nodig toch ?

Net trouwens een tijdje met de Opta gesproken en begreep dat ze hier druk mee bezig zijn en dat KPN hiermee in overtreding zijn. Ik scheen niet de enige te zijn.
Immers, kpn dwingt dat de consument moet bellen via jullie voip dienst en dit dus als product afneemt. Hij kan dus niet bellen via zijn eigen voip dienst. Dit afgedwongen gedrag is in strijd met de wet (heb ik ook niet verzonnen maar werd me net uitgebreid uitgelegd).

Anyway: ook al ondersteunt KPN het niet, zou ik het fijn vinden dat ze even meedenken hoe het dan wel werkt, dus: bellen via die nieuwe Experiabox TG789vn?
Anders zal ik toch mijn abo moeten annuleren want hier heb ik echt nix aan ...
Vind het ook erg raar want ik heb dit expliciet aangegven tijdens de overstap en toen kon het allemaal wel Sad...

TokkieTokkie
Je eigen voip provider gebruiken is gewoon mogelijk, enkel kan je je eigen voip gegevens niet in het modem zetten, daarvoor zal je dan de ATA moeten kopen.

edbras
Ja maar ik hoef toch geen eigen ATA te kopen als ik een VOIP telefoon heb: Gigaset? Daarin stel ik immers mijn voip providers, dus waarvoor gebruik ik dan een ATA ? Volgens mij heeft dat geen toegevoegde waarde toch?

Trouwens, ik dacht nog aan het volgende:
Kan ik niet de experiabox slechts als router gebruiken i.p.v. als modem, ofwel: ik sluit mijn eigen modem adsl 780WL aan en sluit daarop de experia box via de wan port op de experia box en sluit op de 780wl direct mijn gigaset.

Is dat geen idee wat zou kunnen werken?

TokkieTokkie
edbras schreef:
Ja maar ik hoef toch geen eigen ATA te kopen als ik een VOIP telefoon heb: Gigaset? Daarin stel ik immers mijn voip providers, dus waarvoor gebruik ik dan een ATA ? Volgens mij heeft dat geen toegevoegde waarde toch?

Trouwens, ik dacht nog aan het volgende:
Kan ik niet de experiabox slechts als router gebruiken i.p.v. als modem, ofwel: ik sluit mijn eigen modem adsl 780WL aan en sluit daarop de experia box via de wan port op de experia box en sluit op de 780wl direct mijn gigaset.

Is dat geen idee wat zou kunnen werken?

Als jij een VOIP telefoon hebt dan heb je geen ATA nodig nee, kwestie van de juiste poorten forwarden naar het ipadres van de telefoon (telefoon vast IP adres geven).

En die laatste, nee dat werkt niet.

edbras
Dank je voor je antwoord.

> kwestie van de juiste poorten forwarden naar het ipadres van de telefoon (telefoon vast IP adres geven).
Maarrrr, hebbie wat meer uitleg...
Ik heb zoiets geprobeerd: ik heb een gigaset C470IP en heb i.p.v. 5060 een andere port gebruikt, bijvoorbeeld 5070. Ik probeerde dit met budgetphone als provider. Dit werkte echter niet en gigaset klaagde steeds dat de server niet bereikbaar was.
Echter, budgetphone zegt dat alle porten mogelijk zijn bij hun, maar dat gigaset vaak toch gewoon 5060 gebruikt (hun ervaring).
Volgens mij hoef ik verder nix aan port forwarden te configureren. Immers, voorheen had ik ook nix geforward in de modem/router en het werkte prima, dus waarom nu wel?

> En die laatste, nee dat werkt niet.
Waarom niet?

TokkieTokkie
Omdat voorheen de beveileging op de modems niet zo strict was, tegenwoordig zit er een striktere beveileging in de modems.

Ik heb reeds meerdere mensen gezien met eigen VOIP apparatuur en VOIP provider achter de tg787 en tg789, dus ik weet dat het kan.

Waarom dat 2de niet kan is omdat je TV hebt en de omzetting VPI/VCI channel naar de juiste poort in het eerste modem moet gebeuren.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aparte tv port', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding experiabox v10 Routers 3 29 november 2016, 19:52
Experiabox V9 & OpenWRT Port Forwarding Routers 11 30 december 2014, 01:58
Port Forward: Qnap KPN Handleidingen 1 28 november 2014, 01:26
Hoe te port forwarden in de V9 KPN Handleidingen 1 22 november 2014, 12:22
Port Forward: Bittorrent/Vuze KPN Handleidingen 1 22 november 2014, 11:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:39:48
| xwardox02:09:44
| eogcnlGhost03:09:00
| KaPteiN05:39:10
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10