obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WDS instellen op TG789VN
132546
Beste KPN gebruikers,

Ten eerste wil ik KaPteiN even bedanken voor deze post: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ead_id=148

Na deze stappen (en een paar op Tweakers) heb ik eindelijk toegang kunnen krijgen tot een 780WL, welke ik als repeater/extender/bridge heb ingesteld via de "ST585_repeater_config_nl_v2.exe" tool: http://www.speedtouch.nl/software.htm...e.html#585 -Ja, dat werkte gewoon Grin

Als laatste meldt de setup dat ik WDS moet aanvinken op mijn "hoofdrouter", de TG789VN.

Mijn vraag aan jullie, waar doe ik dit? Hij geeft in het menu aan deze software te hebben: 8.3.H.4, zoals KPN hem leverde bij hun glasvezel dienst. Het enige wat ik wil, nu ik de 780wl zo ver heb gekregen mijn signaal te kunnen versterken, is de koppeling aanmaken in de TG789VN, naar de 780WL. Is dit weer een functie die er door KPN firmware uitgehaald is?

Het zou er logischerwijs zo uit moeten zien:
st-wepscan-2
afbeeldingen afkomstig van http://computertotaal.nl/article/2015...uis/2.html

Echter kan ik nergens op internet iets over deze functie wat vinden m.b.t. de TG789VN...

Wie kan mij verder helpen?
Gewijzigd door 132546 op 26 juli 2010, 22:14
 
TokkieTokkie
WDS is uitgeschakelt in de KPN TG789vn, je kan dat alleen weer inschakelen via de cmd prompt van de router (telnetten naar het ip addres van de router), echter heb je daar de wachtwoorden niet voor.
 
132546

Quote

TokkieTokkie schreef:
WDS is uitgeschakelt in de KPN TG789vn, je kan dat alleen weer inschakelen via de cmd prompt van de router (telnetten naar het ip addres van de router), echter heb je daar de wachtwoorden niet voor.

Ik had al zo'n vermoeden. Hoe kan KPN een dergelijke eenvoudige functie uitsluiten voor hun (ervaren) gebruikers? Ronduit belachelijk... Ik vraag even verder als dat niet erg is:

- Hoe kom ik aan een login zodat ik dit zelf in kan stellen? Moet KaPteiN dan weer een handleiding schrijven?
- Kan iemand van KPN via de telefoon deze functie voor mij blijvend (na hun updates?) openzetten/configureren?
- Krijgen zakelijke gebruikers dezelfde router inclusief dit soort beperkingen aangeboden?
- Kan ik voor deze "in bruikleen" router, een andere of zelfde router aanschaffen waarbij tv doorgegeven kan woorden naar de KPN Motorola boxen bij de tv's, maar waar ik wel alles zelf kan instellen?
 
TokkieTokkie

Quote

132546 schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:
WDS is uitgeschakelt in de KPN TG789vn, je kan dat alleen weer inschakelen via de cmd prompt van de router (telnetten naar het ip addres van de router), echter heb je daar de wachtwoorden niet voor.

- Hoe kom ik aan een login zodat ik dit zelf in kan stellen? Moet KaPteiN dan weer een handleiding schrijven?
- Kan iemand van KPN via de telefoon deze functie voor mij blijvend (na hun updates?) openzetten/configureren?
- Krijgen zakelijke gebruikers dezelfde router inclusief dit soort beperkingen aangeboden?
- Kan ik voor deze "in bruikleen" router, een andere of zelfde router aanschaffen waarbij tv doorgegeven kan woorden naar de KPN Motorola boxen bij de tv's, maar waar ik wel alles zelf kan instellen?


- Die krijg je niet
- Nee
- Nee, die krijgen een router zonder beperkingen en gewoon adminrechten
- Ja, maar het bellen gedeelte krijg je de instellingen en wachtwoorden niet voor van KPN (dus internet & TV lukt wel, bellen heb je dat modem voor nodig). verder zal je een gedegen kennis van VLAN's moeten hebben.

Makkelijkste oplossing?

Koop een homeplug set waarbij 1 van de 2 homplugs het signaal niet omzet in ethernet maar in wifi (kijk maar eens op de site van devolo).
 
132546

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

132546 schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:
WDS is uitgeschakelt in de KPN TG789vn, je kan dat alleen weer inschakelen via de cmd prompt van de router (telnetten naar het ip addres van de router), echter heb je daar de wachtwoorden niet voor.

- Hoe kom ik aan een login zodat ik dit zelf in kan stellen? Moet KaPteiN dan weer een handleiding schrijven?
- Kan iemand van KPN via de telefoon deze functie voor mij blijvend (na hun updates?) openzetten/configureren?
- Krijgen zakelijke gebruikers dezelfde router inclusief dit soort beperkingen aangeboden?
- Kan ik voor deze "in bruikleen" router, een andere of zelfde router aanschaffen waarbij tv doorgegeven kan woorden naar de KPN Motorola boxen bij de tv's, maar waar ik wel alles zelf kan instellen?


- Die krijg je niet
- Nee
- Nee, die krijgen een router zonder beperkingen en gewoon adminrechten
- Ja, maar het bellen gedeelte krijg je de instellingen en wachtwoorden niet voor van KPN (dus internet & TV lukt wel, bellen heb je dat modem voor nodig). verder zal je een gedegen kennis van VLAN's moeten hebben.

Makkelijkste oplossing?

Koop een homeplug set waarbij 1 van de 2 homplugs het signaal niet omzet in ethernet maar in wifi (kijk maar eens op de site van devolo).

Vriendelijk bedankt voor de antwoorden TokkieTokkie!

Ik hoop eigenlijk dat KPN snel met een software upgrade komt, waarna dit soort instellingen wel gewoon te configureren zijn. Desnoods met een soort expert/pro-mode erop waarbij KPN prompt dat deze instellingen buiten hun service/garantie vallen en op eigen risico zijn. Nou is dit WDS verhaal relatief een klein puntje, maar er zijn genoeg andere problemen om tegenaan te lopen als ik dit, en andere fora mag geloven. Mocht hier tegen het einde van mijn abonnement niets aan veranderd zijn ben ik wellicht toch geneigd om naar een andere provider te gaan die hun gebruikers wel de controle over hun routers toelaat...

Kan KPNwebcare hier misschien iets kwijt over de release date van een komende update en wat daarin zal worden opgenomen? Ik las op het IPB forum dat men er mee bezig schijnt te zijn: http://bit.ly/cdanSl
Gewijzigd door 132546 op 28 juli 2010, 23:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WDS instellen op TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Hoe instellen roterende IP nummers? Helpdesk : 4 21 mrt 2017
Beperkingen instellen internetgebruik? Hardware instellingen : 2 28 sep 2015
nas instellen in experiabox Algemeen : 6 24 feb 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 jan 2015
Advertentie